Το «Μπότοξ της Φύσης» που έχει κατακτήσει το διαδίκτυο
Η μπανανόφλουδα φαίνεται να είναι το νέο μυστικό ομορφιάς
Το «Μπότοξ της Φύσης» που έχει κατακτήσει το διαδίκτυο. Η μπανανόφλουδα φαίνεται να είναι το νέο μυστικό ομορφιάς, σύμφωνα με τάσεις που κυριαρχούν στο TikTok. «Δεν χρειάζεσαι μπότοξ, δεν χρειάζεσαι!» δηλώνει η ολιστική θεραπεύτρια και makeup artist Kirti Tewani σε ένα από τα βίντεό της, τα οποία παρακολουθούν πάνω από 475.400 ακόλουθοι. Στο συγκεκριμένο βίντεο, αντί για ενθαρρυντικά μηνύματα αυτοαποδοχής, η Tewani επιλέγει να τρίψει το εσωτερικό μιας μπανανόφλουδας στο πρόσωπό της, εξηγώντας τα οφέλη της.
Η μπανανόφλουδα, όπως αναφέρει, είναι πλούσια σε λουτεΐνη, ένα αντιοξειδωτικό που «φωτίζει, ενυδατώνει και καταπραΰνει το δέρμα». Μάλιστα, συμβουλεύει πως οι ώριμες μπανάνες είναι ακόμα πιο αποτελεσματικές. Το βίντεο αυτό έχει συγκεντρώσει πάνω από 2,2 εκατομμύρια προβολές και περισσότερα από 61.200 likes.
Η Tewani, η οποία ζει στη Νέα Υόρκη, εξηγεί ότι εμπνεύστηκε από τη διατροφική αξία της μπανάνας και αναρωτήθηκε αν η φλούδα της θα μπορούσε να έχει καλλυντικά οφέλη. «Αρχικά, πειραματίστηκα όταν τα παιδιά μου έτρωγαν μπανάνες», αναφέρει. Μετά από ένα μήνα δοκιμών, παρατήρησε πως οι γραμμές του χαμόγελού της ήταν πιο λείες, ενώ η γενική ρουτίνα περιποίησής της είχε μείνει αμετάβλητη.
Αυτό το DIY «μπότοξ της φύσης» δεν είναι η μόνη πρωτότυπη ιδέα που έχει τραβήξει το ενδιαφέρον της κοινότητας ομορφιάς. Πολλοί beauty influencers στρέφονται σε καθημερινά υλικά, όπως το γιαούρτι, ο λιναρόσπορος και ακόμα και το λίπος βοδινού, για ενυδάτωση και μείωση της ακμής.
Αντί να τα καταναλώνουν, οι χρήστες τα εφαρμόζουν απευθείας στο δέρμα, δημιουργώντας μια νέα τάση που ονομάστηκε «το μπότοξ της φύσης». Το hashtag #NaturesBotox έχει γίνει viral, με περισσότερα από 5.000 βίντεο στη δημοφιλή πλατφόρμα έως τον Φεβρουάριο, τα περισσότερα από τα οποία δημοσιεύτηκαν τους τελευταίους δύο μήνες.
Η Clare Hennigan, επικεφαλής αναλύτρια στην παγκόσμια εταιρεία ερευνών Mintel, σημειώνει ότι η στροφή αυτή δείχνει την αυξανόμενη προτίμηση για DIY θεραπείες σε σχέση με επαγγελματικές υπηρεσίες ομορφιάς. Οι καταναλωτές επιδιώκουν πιο φυσικές λύσεις, ενώ παρατηρείται και η εισαγωγή συστατικών όπως το ρύζι σε εμπορικά προϊόντα ομορφιάς.
Αυτή η νέα προσέγγιση έρχεται ως αντίδραση στην πανδημική τάση υπερκατανάλωσης ακριβών προϊόντων περιποίησης. Φαίνεται πως η ανάγκη για δημιουργικότητα και αυτονομία στις θεραπείες ομορφιάς συνεχίζει να κερδίζει έδαφος.