Όλα τα νέα στην ώρα τους
Lifestyle, Gossip, Celebrity News

«Καπέλο» των 2 ευρώ στα πακέτα από την Κίνα

«Καπέλο» των 2 ευρώ στα πακέτα από την Κίνα. Πρόταση για επιβολή τέλους διαχείρισης ανά τεμάχιο για κάλυψη τελωνειακών εξόδων και ενίσχυση του προϋπολογισμού της ΕΕ

«Καπέλο» των 2 ευρώ στα πακέτα από την Κίνα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο σχεδιασμού για την επιβολή ενός νέου τέλους διαχείρισης σε δισεκατομμύρια μικροδέματα που εισέρχονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κυρίως από την Κίνα.

«Καπέλο» των 2 ευρώ στα πακέτα από την Κίνα

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το τέλος αυτό αναμένεται να ανέρχεται σε περίπου 2 ευρώ ανά τεμάχιο. Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην κάλυψη τελωνειακών εξόδων και στην ενίσχυση του προϋπολογισμού της ΕΕ με δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, αντιμετωπίζοντας παράλληλα ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού που προκύπτουν από τις πρακτικές των κινεζικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου.

Από τον περασμένο Φεβρουάριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει εκτεταμένες έρευνες σε συνεργασία με το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC), στο οποίο συμμετέχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες των κρατών-μελών. Στο πλαίσιο αυτών των ερευνών, πραγματοποιήθηκαν στοχευμένοι έλεγχοι κατά της πλατφόρμας online πώλησης ρούχων Shein και της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου Temu, λόγω σοβαρών υποψιών για παραβίαση του ευρωπαϊκού δικαίου για την προστασία των καταναλωτών.

Οι πρακτικές των κινεζικών ηλεκτρονικών πλατφορμών που δημιουργούν προβληματισμό είναι οι εξής:

  • Χαμηλό κόστος παραγωγής: Τα προϊόντα παράγονται στην Κίνα με ελάχιστα λειτουργικά έξοδα, λόγω των συνθηκών που επικρατούν εκεί, όπως η χρήση αμφίβολης ποιότητας πρώτων υλών και οι χαμηλές αμοιβές εργαζομένων.
  • Στοχευμένη διαφήμιση: Απευθύνονται σε καταναλωτές εκτός Κίνας, κυρίως σε δυτικές χώρες, μέσω εντατικής διαφήμισης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Αποκλειστική διαδικτυακή παρουσία: Διατηρούν ένα και μόνο «κατάστημα» παγκοσμίως, την ιστοσελίδα τους, από την οποία οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα.
  • Σχεδόν μηδενικά τέλη αποστολής: Η αποστολή των προϊόντων γίνεται με ταχυδρομικούς όρους, συχνά μέσω courier, με σχεδόν μηδενικά τέλη. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες της ΕΕ για τα ταχυδρομικά αντικείμενα, προϊόντα εμπορικού χαρακτήρα αξίας έως 150€ υπόκεινται μόνο σε ΦΠΑ και όχι σε δασμούς, γεγονός που δημιουργεί ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για αυτές τις εταιρείες.

Η ΕΣΕΕ ζητά δυναμικές παρεμβάσεις: Προτεραιότητα το εγχώριο εμπόριο

Το θέμα των κινεζικών εταιρειών διαδικτυακής πώλησης αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης, μιλώντας στην «Απογευματινή», ξεκαθάρισε την πρόθεση της Συνομοσπονδίας για δυναμικές παρεμβάσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη.

«Ετοιμάζουμε δυναμικές παρεμβάσεις και στην Ευρώπη, στην οποία το 2024 εισήλθαν 4,5 δισεκατομμύρια δέματα», προανήγγειλε ο κ. Καφούνης. Επιπλέον, βρίσκεται σε εξέλιξη μια μελέτη που αφορά τον αριθμό των δεμάτων που εισήλθαν στην Ελλάδα και το πλήγμα που υπέστη το εγχώριο εμπόριο. «Για το πόσα δέματα ήρθαν στην Ελλάδα και το πλήγμα στο εγχώριο εμπόριο ολοκληρώνουμε μελέτη, την οποία πρώτα θα παρουσιάσουμε στην κυβέρνηση, από την οποία θα ζητήσουμε επίσης πρωτοβουλίες», διευκρίνισε, καταλήγοντας ότι «στο άμεσο μέλλον θα ακούσετε πολλά γι’ αυτό το θέμα από εμάς».

Η ΕΣΕΕ θεωρεί ότι πολλά από τα απαιτούμενα μέτρα χρειάζονται ευρύτερη αντιμετώπιση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά εκτιμά ότι η Ελλάδα μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην εκκίνηση αυτής της προσπάθειας. Μεταξύ των προτάσεων της ΕΣΕΕ είναι:

  • Η αντιμετώπιση των Εδαφικών Εφοδιαστικών Περιορισμών (TSC).
  • Η υιοθέτηση ενός εθνικού τέλους διαχείρισης για μικροδέματα (κάτω των 150 ευρώ) ως προσωρινό μέτρο. Τα έσοδα από αυτό το τέλος θα χρηματοδοτούν το κόστος της διενέργειας αυστηρότερων ελέγχων στα τελωνεία.
  • Η δημιουργία μητρώου επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου εγγεγραμμένων στην Ελλάδα, με πιστοποίηση «Made/Traded in Greece».
  • Η επιδότηση e-shops, logistics και marketing για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών ΜμΕ σε διεθνές επίπεδο.
  • Η ενίσχυση ελληνικών εμπορικών marketplaces (π.χ. ψηφιακές πλατφόρμες εμπορικών συλλόγων).

Προτάσεις για επιβολή προστίμων και ενημερωτικές εκστρατείες

Επιπλέον, η ΕΣΕΕ προτείνει την επιβολή προστίμων, έως και 6% του μέσου ημερήσιου παγκόσμιου κύκλου εργασιών κάθε πλατφόρμας, σε περιπτώσεις παραβάσεων και μη συμμόρφωσης με τους κανονισμούς. Ζητά επίσης τη διεξαγωγή μιας ευρείας ενημερωτικής εκστρατείας για την αξία του τοπικού εμπορίου, η οποία θα επικεντρώνεται στην ποιότητα, την υπευθυνότητα, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τον κοινωνικό αντίκτυπο. Τέλος, προτείνεται η ειδική σήμανση στις πλατφόρμες που πληρούν πρότυπα ESG (Environmental, Social, Governance), με στόχο την ενεργοποίηση της φιλο-περιβαλλοντικής καταναλωτικής συνείδησης.

Google News icon
Ακολουθήστε την ontime24 στο Google News!