79.000 οδηγοί συνελήφθησαν χωρίς δίπλωμα μέσα σε έναν χρόνο
79.000 οδηγοί συνελήφθησαν χωρίς δίπλωμα μέσα σε έναν χρόνο. Η απόφαση του Αρείου Πάγου που εξέτασε πρόσφατα ένα σημαντικό ζήτημα για την αποζημίωση ασφαλιστικών εταιρειών σε περιπτώσεις ζημιών σε αυτοκίνητα, κατέδειξε ότι οι ασφαλιστικές δεν καλύπτουν ζημιές όταν ο οδηγός δεν έχει σε ισχύ την άδεια οδήγησης του. Η συγκεκριμένη υπόθεση αφορούσε έναν οδηγό που υπέστη ζημιές στο αυτοκίνητό του μετά από σύγκρουση με κολόνα, ενώ το δίπλωμά του ήταν ληγμένο. Αυτή η απόφαση φέρνει στο προσκήνιο το ζήτημα των παραβάσεων που αφορούν οδήγηση χωρίς έγκυρο δίπλωμα, το οποίο αποτελεί σοβαρή παρανομία.
79.000 οδηγοί συνελήφθησαν χωρίς δίπλωμα μέσα σε έναν χρόνο
Το περιστατικό συνέβη όταν ο οδηγός, προσπαθώντας να αποφύγει τη σύγκρουση με ένα άλλο διερχόμενο όχημα, έκανε ελιγμό και έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, προκαλώντας την πρόσκρουση στην κολόνα. Ο ίδιος ενημέρωσε την ασφαλιστική εταιρεία για το ατύχημα και το αυτοκίνητο επισκευάστηκε σε συνεργείο, το οποίο εξέδωσε τιμολόγιο για τη ζημιά. Ωστόσο, η ασφαλιστική εταιρεία αρνήθηκε να καλύψει το ποσό της επισκευής όταν διαπίστωσε ότι ο οδηγός δεν είχε σε ισχύ άδεια οδήγησης κατά τη στιγμή του ατυχήματος.
Η ασφαλιστική εταιρεία, αφού δεν κάλυψε τα έξοδα επισκευής του αυτοκινήτου, και ο οδηγός δεν είχε πληρώσει το συνεργείο, το συνεργείο στράφηκε νομικά εναντίον του. Με απόφαση δικαστηρίου, ο οδηγός καταδικάστηκε να καταβάλει το ποσό των 8.082 ευρώ, συν τους τόκους και τα δικαστικά έξοδα. Στη συνέχεια, ο οδηγός στράφηκε εναντίον της ασφαλιστικής εταιρείας, προσφεύγοντας στον Άρειο Πάγο για να ανατρέψει την απόφαση που είχε εκδοθεί εις βάρος του από το Εφετείο. Οι αρεοπαγίτες, ωστόσο, απέρριψαν τους ισχυρισμούς του και επικύρωσαν την απόφαση του Εφετείου.
Η αιτία που η ασφαλιστική αρνήθηκε να αποζημιώσει τον οδηγό ήταν ότι, σύμφωνα με το νόμο, εάν ο οδηγός δεν διαθέτει σε ισχύ άδεια οδήγησης κατά τη διάρκεια του ατυχήματος, δεν καλύπτεται από την ασφαλιστική εταιρεία. Σύμφωνα με το σκεπτικό των αρεοπαγιτών, η άδεια οδήγησης του οδηγού είχε λήξει λόγω ηλικίας (είχε συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας του), και αν και ανανεώθηκε αργότερα, κατά τη στιγμή του ατυχήματος ήταν ήδη ληγμένη για αρκετό διάστημα.
Το νομικό επιχείρημα που παρουσιάστηκε από τους αρεοπαγίτες υπογραμμίζει ότι απαγορεύεται η οδήγηση από άτομα που δεν κατέχουν σε ισχύ ελληνική άδεια οδήγησης. Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι οι οδηγοί πρέπει να διαθέτουν την προβλεπόμενη άδεια και να είναι σε κατάλληλη σωματική και διανοητική κατάσταση για να ελέγχουν το όχημά τους κατά την οδήγηση. Επομένως, η ασφαλιστική εταιρεία είχε κάθε δικαίωμα να μην καλύψει τις ζημιές του αυτοκινήτου, καθώς ο οδηγός δεν είχε την προβλεπόμενη άδεια οδήγησης.
Ο Άρειος Πάγος υπενθύμισε ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οποιαδήποτε ζημιά προκληθεί από οδηγό που δεν έχει άδεια οδήγησης σε ισχύ, εξαιρείται από την ασφάλιση. Μάλιστα, απορρίφθηκε ο ισχυρισμός του οδηγού ότι, παρόλο που το δίπλωμά του είχε λήξει, ήταν ικανός να οδηγήσει το όχημα με ασφάλεια. Οι δικαστές εξέφρασαν την άποψη ότι η ύπαρξη έγκυρης άδειας οδήγησης είναι κρίσιμη για την ασφάλεια του οδηγού, των επιβατών και των άλλων χρηστών του δρόμου, και η ασφάλιση καλύπτει μόνο ζημιές που προκαλούνται από υπεύθυνους και νόμιμους οδηγούς.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από τη Διεύθυνση Τροχαίας, το 2024 καταγράφηκαν 79.000 περιστατικά οδηγών που συνελήφθησαν για οδήγηση χωρίς δίπλωμα, αριθμός που καταδεικνύει την έκταση του προβλήματος στην Ελλάδα. Οι παραβάτες οδηγούνται συχνά στο Αυτόφωρο και αντιμετωπίζουν αυστηρές ποινές για την παραβίαση του νόμου.
Όλα τα viral video εδώ.