Επικίνδυνα μονοπάτια στο Roblox
Επικίνδυνα μονοπάτια στο Roblox. Παιδιά εκτεθειμένα σε ακατάλληλο περιεχόμενο και ανεξέλεγκτες συνομιλίες με αγνώστους. Νέα έρευνα
Επικίνδυνα μονοπάτια στο Roblox. Μια αποκαλυπτική και ανησυχητική μελέτη έρχεται στο φως, υπογραμμίζοντας τη σοβαρή έκθεση των παιδιών σε κινδύνους μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας Roblox. Η έρευνα καταδεικνύει το πόσο εύκολα ανήλικοι χρήστες, ακόμη και ηλικίας μόλις πέντε ετών, μπορούν να έρθουν σε επαφή με αγνώστους, να εκτεθούν σε σεξουαλικά υπονοούμενα και να βιώσουν τραυματικές εμπειρίες μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με το ψηφιακό περιβάλλον.
Μεγαλώνει η ανησυχία γονέων για τον εθισμό και τις ψηφιακές απειλές
Με περισσότερους από 85 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες ημερησίως, το Roblox έχει κατακτήσει τις νεαρές ηλικίες, αφού περίπου το 40% των χρηστών είναι κάτω των 13 ετών. Την ίδια στιγμή, πληθαίνουν οι αναφορές από γονείς που εκφράζουν βαθιά ανησυχία για περιπτώσεις εθισμού, ψυχικής επιβάρυνσης, αλλά και επικίνδυνες επαφές των παιδιών τους με άγνωστους ενήλικες.
Αν και η εταιρεία αναγνωρίζει τους εν λόγω κινδύνους, δηλώνει πως απαιτείται συλλογική δράση από κυβερνήσεις, τεχνολογικούς παρόχους και κοινωνικούς φορείς ώστε να διασφαλιστεί η προστασία των ανηλίκων.
Τι αποκάλυψε η έρευνα της Revealing Reality
Η ομάδα ερευνητών δημιούργησε εικονικούς λογαριασμούς ανήλικων χρηστών, ηλικίας 5 έως 13 ετών, για να παρακολουθήσει την εμπειρία τους εντός της πλατφόρμας. Τα αποτελέσματα ήταν σοκαριστικά: ανήλικοι χαρακτήρες (avatars) είχαν ελεύθερη πρόσβαση σε ακατάλληλα περιβάλλοντα, συνομιλίες με σεξουαλικό περιεχόμενο και αιτήματα για ανταλλαγή προσωπικών δεδομένων, όπως λογαριασμοί στα social media.
Μάλιστα, σε συγκεκριμένη περίπτωση, ενήλικος avatar προσέγγισε παιδικό avatar και ζήτησε το Snapchat του, παρακάμπτοντας τα φίλτρα ασφαλείας που υποτίθεται πως προστατεύουν τους χρήστες.
Ελλιπείς οι μηχανισμοί ασφαλείας παρά τις βελτιώσεις
Η πλατφόρμα έχει εφαρμόσει νέα εργαλεία γονικού ελέγχου, ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα, παραμένουν ανεπαρκή και εύκολα παρακάμψιμα. Ο επικεφαλής της μελέτης, Damon De Ionno, υπογράμμισε ότι «τα νέα εργαλεία από μόνα τους δεν επαρκούν για την προστασία των παιδιών», ενώ η ακτιβίστρια Beeban Kidron χαρακτήρισε την κατάσταση ως «μια συστηματική αποτυχία διασφάλισης της παιδικής ασφάλειας».
Από την πλευρά της, η Roblox υποστηρίζει πως η ασφάλεια βρίσκεται στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων της, ενώ μόνο μέσα στο 2024 έχει εφαρμόσει πάνω από 40 νέες βελτιώσεις στον τομέα της προστασίας. Ωστόσο, επιμένει πως μόνο μέσω συνεργασίας με κυβερνήσεις και ειδικούς του κλάδου μπορεί να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή.