Τέμπη – Πόρισμα: Πιθανή η ύπαρξη άγνωστου μέχρι στιγμής καυσίμου
Τέμπη – Πόρισμα: Πιθανή η ύπαρξη άγνωστου μέχρι στιγμής καυσίμου. Το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη ρίχνει φως στις χρόνιες και σοβαρές παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρομικού συστήματος, που συνέβαλαν στην τραγωδία. Το 178 σελίδων πόρισμα αναλύει με λεπτομέρεια τα ανθρώπινα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στο θάνατο δεκάδων ανθρώπων, εντοπίζοντας ως κύρια αιτία τον ανθρώπινο παράγοντα. Οι ενέργειες του σταθμάρχη στη Λάρισα και των μηχανοδηγών, οι οποίοι επιτράπηκε να συνεχίσουν την πορεία τους σε λάθος γραμμή, προς Θεσσαλονίκη, ενώ κανονικά η γραμμή αυτή προοριζόταν για δρομολόγια προς την Αθήνα, αποδείχθηκαν καταλυτικές για την τραγωδία.
Τέμπη – Πόρισμα: Πιθανή η ύπαρξη άγνωστου μέχρι στιγμής καυσίμου
Στο πόρισμα καταγράφονται τα σημαντικά λάθη που έγιναν εκείνη τη νύχτα, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης δικλείδων ασφαλείας που θα μπορούσαν να διορθώσουν ή να αποτρέψουν τα ανθρώπινα λάθη. Αξιοσημείωτη είναι η αναφορά στις σοβαρές αδυναμίες εκπαίδευσης και αξιολόγησης του προσωπικού του ΟΣΕ, της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και της Hellenic Train, η οποία εκτελεί τα δρομολόγια. Το πόρισμα εστιάζει επίσης στις ελλείψεις της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που είναι υπεύθυνη για την εποπτεία και τον έλεγχο της ασφάλειας των σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα.
Οι αποκαλύψεις του πορίσματος φέρνουν στο φως την απουσία ενός αποτελεσματικού συστήματος ασφαλείας και προληπτικών μηχανισμών που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επανάληψη τέτοιων φρικτών ατυχημάτων. Αντί να υπάρξει αυτοματοποιημένος έλεγχος που θα εντόπιζε τις λάθος ενέργειες και θα επενέβαινε έγκαιρα, η ανθρώπινη παρέμβαση έμεινε το μόνο «φίλτρο» για την ασφάλεια των επιβατών, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν οι απαραίτητοι μηχανισμοί προστασίας.
Αυτές οι αποκαλύψεις έρχονται σε συνέχεια των διαρκών καταγγελιών για την έλλειψη υποδομών και την παρωχημένη τεχνολογία στον τομέα των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, που για χρόνια παρέμεναν αναξιοποίητες. Η αναγνώριση των προβλημάτων αυτών από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναδεικνύει την επείγουσα ανάγκη για ένα νέο και πιο ασφαλές σιδηροδρομικό σύστημα στην Ελλάδα, το οποίο να εγγυάται την ασφάλεια των επιβατών και να εμποδίζει την επανάληψη παρόμοιων τραγωδιών στο μέλλον.
Ειδική μνεία γίνεται και στην απουσία αποτελεσματικής επιτήρησης και ελέγχου από τη ΡΑΣ, που όφειλε να είχε εντοπίσει και να είχε διορθώσει τις αδυναμίες του συστήματος. Η εν λόγω αρχή δεν κατόρθωσε να εξασφαλίσει ότι οι υποδομές και οι διαδικασίες για την προστασία των επιβατών ήταν επαρκείς, ενώ και η έλλειψη εποπτείας από την πλευρά της ΡΑΣ φαίνεται να συνέβαλε καθοριστικά στην αποτυχία του συστήματος.
Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αποτελεί μια σημαντική παραδοχή για τα προβλήματα που ταλανίζουν το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, και αναδεικνύει την ανάγκη για άμεσες και ριζικές μεταρρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα. Από τη σωστή εκπαίδευση του προσωπικού μέχρι την αναβάθμιση των υποδομών και την ενίσχυση του ελέγχου, οι προτάσεις του πορίσματος θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους όλοι οι αρμόδιοι φορείς, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι σιδηροδρομικές τραγωδίες όπως αυτή στα Τέμπη δεν θα επαναληφθούν ποτέ ξανά.
Όλα τα viral βίντεο εδώ