Στην έντυπη OnTime: Είναι πολλά τα λεφτά… “Στα πράσα” πιάστηκε influencer για συστηματική φοροδιαφυγή
Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί χρησιμοποιούν τα social media ”εδώ και καιρό” για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, δήλωσε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90,1.
Όσα είπε ο Γιώργος Πιτσιλής
Αποκάλυψε, δε, πως έχει εντοπιστεί ήδη ένας influencer, ο οποίος φοροδιέφευγε συστηματικά, ενώ σε εξέλιξη είναι έρευνες και για άλλες περιπτώσεις. “Χρησιμοποιούμε τα social media εδώ και καιρό, ούτως ή άλλως. Είχαμε περίπτωση influencer που υπέβαλε κιόλας δήλωση συμμόρφωσης, δηλαδή, έκανε δήλωση με την οποία συμφώνησε με το αποτέλεσμα και άλλες περιπτώσεις, που αυτή τη στιγμή ελεγκτικά είναι σε εξέλιξη και θα πούμε περισσότερα όταν είναι κατάλληλος ο χρόνος” δήλωσε.
“Δεν είναι λίγοι οι influencers. Φαίνεται ότι η αγορά έχει διαμορφώσει και τιμοκαταλόγους ανάλογα με το πόσους followers έχει ο καθένας. Αυτό για εμάς είναι μια πληροφορία η οποία μας βοηθάει να κάνουμε αυτό που λέμε έμμεση τεχνική ελέγχου” πρόσθεσε ο κ. Πιτσιλής.
Ερωτηθείς εάν θα ερευνηθούν όλοι οι επώνυμοι influencers που πουλάνε αντικείμενα μέσω των social media, ο διοικητής της ΑΑΔΕ απάντησε: “Όπως ελέγχουμε και άλλες κατηγορίες, θα ελέγξουμε και αυτή. Υπάρχουν υποθέσεις σε εξέλιξη. Δεν θέλω να εστιάσουμε σε μια κατηγορία φορολογουμένων, το φάσμα είναι ευρύ. Αυτό είναι μια αγορά η οποία, όσο πάει, γίνεται όλο και πιο εμφανής και ρυθμισμένη, και αποκτούμε κι εμείς πάρα πολλή πληροφορία πια. Για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό στους ελέγχους μας να πηγαίνουμε διαβασμένοι. Πρέπει να φύγουμε από το μοντέλο του “βγαίνω παγανιά και ό,τι βρω”. Πρέπει, όταν χτυπάμε μια πόρτα, να ξέρουμε από πριν ποια πόρτα είναι αυτή που χτυπάμε και τι πάμε να βρούμε”.
Ο τιμοκατάλογος
Στο στόχαστρο των ελέγχων βρίσκονται τα έσοδα και οι οικονομικές συναλλαγές που αφορούν την παροχή υπηρεσιών προβολής ή προϊόντα προς πώληση. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι influencers λαμβάνουν αμοιβές ανάλογα με τους followers τους. Έτσι:
– Έως 100.000 followers, 400 ευρώ ανά post.
– Από 100.000-500.000 followers, 1.000 έως 5.000 ευρώ ανά post.
– Από 500.000-1.000.000 followers, 5.000 έως 10.000 ευρώ ανά post.
– Πάνω από 1.000.000 followers, 10.000 και πάνω ευρώ ανά post.
Οι Έλληνες με τους περισσοτέρους followers:
– Άκης Πετρετζίκης, 1.800.000 followers
– Κώστας Τσιμίκας, 1.800.000 followers
– Ελένη Μενεγάκη, 1.300.000 followers
– Ελένη Φουρέιρα, 1.300.000 followers
– Ανδρέας Γεωργίου, 1.200.000 followers
– Ιωάννα Τούνη, 1.100.000 followers
– Αλέξανδρος Κοψιάλης,1.100.000 followers
– Αθηνά Οικονομάκου, 1.000.000 followers
– Φαίη Σκορδά, 1.000.000 followers
– Κωνσταντίνος Αργυρός, 997.000 followers
– Σάκης Τανιμανίδης, 995.000 followers
– Σάκης Ρουβάς, 939.000 followers