Η Αθηνά Σακαλή στην έντυπη OnTime: “Οποιαδήποτε κοπέλα μπορεί να πέσει θύμα trafficking”
Η Αθηνά Σακαλή ανήκει στο νέο αίμα ταλαντούχων ηθοποιών και πρωταγωνιστεί στην παράσταση “Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον” στο Σύγχρονο Θέατρο, όπου υποδύεται μια κοπέλα που πέφτει θύμα trafficking. Είναι ένα νεοελληνικό θεατρικό έργο σε κείμενο και σκηνοθεσία της Βαλέριας Δημητριάδου (ηθοποιού, μουσικού και ιδρυτικού μέλους των C for Circus). Η πανέμορφη ηθοποιός μιλάει αποκλειστικά στην “ΟΝ time” για τις δυσκολίες του έργου, αφού έχει πολύ σκληρές σκηνές, και εξηγεί γιατί πλέον είναι θέμα τύχης να μην πέσεις θύμα trafficking.
Όσα είπε η Αθηνά Σακαλή
Πες μας λίγα πράγματα για σένα…
Είμαι ηθοποιός, τελείωσα το 2015 τη σχολή του Εθνικού, ταυτόχρονα είμαι ακόμα φοιτήτρια -προσπαθώ να πάρω πτυχίο στο Μαθηματικό στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο- και κατάγομαι από τη Λάρισα. Ήρθα στην Αθήνα στα δεκαοκτώ μου για να σπουδάσω.
Από μαθηματικός ηθοποιός;
Είναι και οι δύο πολύ μεγάλες μου αγάπες. Τα μαθηματικά είναι η πρώτη μου αγάπη, ήθελα πολύ να περάσω σε αυτή τη σχολή, αλλά το θέατρο υπήρχε πάντα στη ζωή μου. Ήταν στόχος μου, οπότε, όταν πέρασα στη σχολή του Εθνικού, δεν γινόταν να μην το ακολουθήσω. Με πήρε η ζωή από μόνη της.
Στην παράσταση “Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον” στο Σύγχρονο Θέατρο είσαι πρωταγωνίστρια και πέφτεις θύμα trafficking. Όταν σου πρότειναν το ρόλο, τι είπες;
Επειδή το ρόλο μού τον πρότεινε η συμμαθήτριά μου και φίλη μου, η Βαλέρια Δημητριάδου, την οποία εμπιστεύομαι τυφλά, δεν σκέφτηκα δεύτερη στιγμή τίποτα. Πήγα με κλειστά μάτια και θα ξαναπήγαινα εκατό φορές. Σε ό,τι και να έκανε. Ήταν ένας ρόλος που δεν ήξερα πώς να τον προσεγγίσω.
Ποιες ήταν οι δυσκολίες του ρόλου; Γιατί ουσιαστικά σε πηγαίνουν με το ζόρι να δουλέψεις σε έναν οίκο ανοχής που λέγεται «Παράδεισος»…
Επειδή είναι κάτι που ούτε κατά προσέγγιση δεν μπορούμε να φανταστούμε πώς μπορεί να είναι στην πραγματική ζωή, σε κάθε παράσταση αναρωτιέμαι το πώς αυτό μπορεί να παίζεται. Δεν ξέρω πώς μπορεί να παίζεται. Το ψάχνω σε κάθε παράσταση. Δεν ξέρω πώς είναι να ξυπνάς σ’ ένα δωμάτιο που δεν έχεις ξαναδεί και να σε αναγκάζουν να κάνεις πράγματα που ούτε φανταζόσουν ότι μπορούσες να κάνεις.
Έχεις πολύ σκληρές σκηνές. Ποια σε δυσκόλεψε πιο πολύ;
Σίγουρα οι σκηνές βίας είναι αρκετά δύσκολες, αλλά για προσωπικούς λόγους, η σκηνή που με δυσκόλεψε πάρα πολύ είναι όταν παίρνω τη μαμά μου τηλέφωνο για να της πω ψέματα ότι είμαι κάπου αλλού και περνάω καλά. Είναι η πιο δύσκολή μου σκηνή ακόμα και σήμερα.
Το sex trafficking είναι η νέα πληγή όλης της Ευρώπης;
Πραγματικά, οποιαδήποτε κοπέλα μπορεί να πέσει θύμα trafficking. Είναι θέμα τύχης που δεν μου έχει συμβεί. Αν κάτσω να σκεφτώ πόσες φορές έχω μπει σε αμάξια που δεν ξέρω καλά ποιος είναι μέσα για να με γυρίσουν σπίτι έπειτα από ένα πάρτι ή συνθήκες στις οποίες μπορεί να έχουμε βρεθεί όλοι μας στη διασκέδασή μας. Είναι καθαρά θέμα τύχης που δεν βρισκόμαστε στη θέση μιας κοπέλας που δουλεύει σε έναν οίκο ανοχής.
Έχεις περάσει δυσκολίες στη ζωή σου;
Η απώλεια αγαπημένων προσώπων είναι μια στιγμή που πάντα χάνεις τη γη κάτω από τα πόδια σου. Είναι μια συνθήκη που ο άνθρωπος δυσκολεύεται να διαχειριστεί.
Έχει χρειαστεί να πας σε ψυχολόγο;
Προφανώς και πηγαίνω σε ψυχολόγο. Πήγα για να διαχειριστώ τη ζωή μου και να γίνω πιο ευτυχισμένη. Για να απολαύσω αυτά που ήδη έχω. Θεωρώ ότι είναι σωτήριο. Μακάρι να μπορούσαμε όλοι να πάμε.
Όταν ήρθε ο σύντροφός σου να σε δει στην παράσταση, τι σου είπε για τις σκηνές που έχεις;
Είμαι τυχερή, γιατί ο σύντροφός μου είναι και εκείνος ηθοποιός, οπότε είχα μεγάλη κατανόηση. Είναι ο Χρήστος Κορδελάς. Είμαστε τέσσερα χρόνια μαζί. Δεν υπάρχει ζήλια ή οτιδήποτε. Ήθελε να ανέβει πάνω στη σκηνή να με σώσει (γέλια). Κάτι που μου λένε και οι περισσότεροι που έρχονται να δούνε το έργο.
Της Σάσας Σταμάτη
Δημοσιεύθηκε στην έντυπη OnTime στις 17/10