Η απάντηση του Φιλιππίδη για το κόψιμο της σειράς: «Δεν μας άφησαν να δούμε το πρώτο επεισόδιο. Ήταν κακό»
της ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑΣ ΤΡΙΑΝΤΟΥ – ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Είναι ένα πρόσωπο πολύ αγαπητό. Ένα πρόσωπο που έχει μπει σε όλα τα ελληνικά σπίτια, δημοφιλές και αρκετά ισορροπημένο στις απόψεις του. Ο Πέτρος Φιλιππίδης είναι ένας άνθρωπος που θέλει συνεχώς να δημιουργεί, δεν μπαίνει σε καλούπια και παρά την επιτυχημένη καριέρα του, δοκιμάζεται συνεχώς σε νέα πράγματα και ξαφνιάζει ευχάριστα το κοινό που τον ακολουθεί πιστά εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η φετινή παράσταση που σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί «σπάει» ταμεία… Σίγουρα όμως όποιος επιλέγει να δει τις «Δάφνες και Πικροδάφνες» ξέρει πως ακριβώς θα δει τον αγαπημένο του Φιλιππίδη πάνω στη σκηνή: «Ναι, το όνομα μπορεί να προκαλέσει τον θεατή, αλλά στην δική μου περίπτωση ξέρει και πως θα δει καλό θέατρο, διαφορετικά δεν μπορεί να κρατάει αυτή η εμπιστοσύνη 35 χρόνια τώρα. Δεν έχω προδώσει ποτέ το κοινό. Πολλές φορές μπορεί να το ξαφνιάζω, αλλά αυτό προκύπτει από τη δική μου ανάγκη να κάνω και άλλα πράγματα στο θέατρο».
Τι σημαίνει εμπορικό θέατρο για εκείνον και τι ποιοτικό; Τα ξεχωρίζει; «Δεν τα ξεχωρίζω! Εμένα το θέατρο χωρίς κοινό δεν με ενδιαφέρει. Εννοώ πολύ κοινό. Από την άλλη, θα πρέπει να μας πει κάποιος τι είναι ποιοτικό και τι χαρακτηρίζει την ποιότητα. Μπήκαν οι ταμπέλες αλλά κανείς δεν ξέρει τον ορισμό τους. Για μένα ο διαχωρισμός είναι καλό θέατρο και κακό θέατρο» εξηγεί στo Secret
Η ταμπέλα του κωμικού ηθοποιού, παραδέχεται πώς κάποτε τον ενοχλούσε, όχι όμως και σήμερα: «Τον αποδέχομαι πια αυτόν τον τίτλο. Η κωμωδία είναι ένα δύσκολο είδος και ο ηθοποιός που διακρίνεται σ’ αυτή, πρέπει να είναι υποχρεωτικά ένας καλός ηθοποιός
και ας μου επιτραπεί να το πω μετά από όλη αυτή τη διαδρομή» μου εξηγεί.
Το θέατρο για εκείνον δεν έχει ηλικία. Πότε όμως πρέπει να κατεβαίνει ένας ηθοποιός από τη σκηνή; «Ο ηθοποιός πεθαίνει όταν αρχίζει να «ξευτιλίζεται» πάνω στην σκηνή. Όταν είναι ενεργός έστω και σε προχωρημένη ηλικία, γιατί να φύγει;»
Τηλεοπτικά συναντήθηκε μετά από χρόνια με τον Γιάννη Μπέζο στην σειρά «Μην με σκας» που όμως δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, γι’ αυτό και δεν συνέχισε από το κανάλι μετά και την ολοκλήρωση του τρίτου επεισοδίου: «Το πρώτο επεισόδιο ήταν κακό, όχι από άποψης συγγραφής, αλλά από όλα τα υπόλοιπα. Όταν το παρακολούθησα την ημέρα της προβολής του, αναρωτήθηκα γιατί να το δει κάποιος» παραδέχεται με ειλικρίνεια. Όμως δεν θα μπορούσε να το δει πριν βγει στον αέρα και να αποτρέψει ίσως την αρνητική πορεία της σειράς;
«Επέμενα να το δούμε τόσο εγώ όσο και ο Γιάννης Μπέζος και δεν το είδαμε. Αν βλέπαμε το επεισόδιο πριν από την προκαθορισμένη προβολή του, θα είχα προτείνει να μην βγει στον αέρα. Δεν είναι δυνατόν να έλεγα να παιχτεί. Βέβαια, κι αυτό να συνέβαινε, η τελική απόφαση και πάλι, δεν θα ήταν δική μας (εννοώ και τον Γιάννη Μπέζο), αλλά θα υπήρχε τουλάχιστον η πρόταση από εμάς πως δεν θα έπρεπε να έχει προβληθεί αυτό το επεισόδιο. Δεν υπάρχει όμως δικαιολογία γιατί δεν είμαστε 10 ετών. Αλλά όταν αποφασίζουν να μην στο δείξουν, τι να κάνεις μετά; Κανέναν λογικός άνθρωπος, έμπειρος και γνώστης των τηλεοπτικών πραγμάτων, δεν θα το άφηνε να βγει στον αέρα» συμπληρώνει.
Σύντομα όμως θα τον ξαναδούμε τηλεοπτικά, αυτή τη φορά μέσα από τον ΑΝΤ—1, καθώς θα συμμετέχει ως κριτής στο Your Face Sounds Familiar! «Το παιχνίδι το έβλεπα. Μου έγινε φέτος η πρόταση και δέχθηκα καθώς έμαθα ότι θα είναι στην επιτροπή ο Σταμάτης Φασουλής. Η κίνηση που έκανε ο Τζώνη Καλημέρης να αλλάξει το τοπίο της κριτικής επιτροπής, είναι πολύ έξυπνη. Το έλεγα πάντα πως είναι ο Έλληνας που ξέρει την τηλεόραση καλύτερα από όλους» μου αναφέρει και η συζήτηση οδηγείται στο κεφάλαιο σύμφωνο συμβίωσης! Θεωρεί πως είμαστε έτοιμοι σαν λαός; «Είμαστε, δεν είμαστε δεν αφορά κανέναν. Τι γνώμη να έχω εγώ αν θέλουν δυο άνθρωποι να είναι μαζί; Πρέπει να καλύπτεται η σχέση νομικά δεν το συζητώ. Όμως, όλοι έχουν άποψη, όλοι έχουν να πουν κάτι και όλοι περιμένουν ένα μικρόφωνο μπροστά στη μούρη τους για να πουν αυτό που θέλουν» μου λέει και καταλαβαίνω πως αυτό είναι κάτι που τον ενοχλεί πολύ: «Πρέπει να ασχολούμαστε με το τι κάνουν οι άλλοι; Αυτό με εξοργίζει. Κάθονται απέναντι και λένε, «για να τον δω τι κάνει, πως τρώει πως φιλιέται…». Αυτό είναι σαν να κλέβεις τη ζωή των άλλων».
Τον πηγαίνω στην πολιτική και στο ψέμα. Πόσο πιστεύει πως ένα πολιτικός μπορεί να είναι και αληθινός; «Υπάρχει αλήθεια στην πολιτική. Είναι χώρος που όταν μπαίνεις αλλοτριώνεσαι, γίνονται όμως προσπάθειες και τις βλέπουμε. Πέρα από πολιτικές πεποιθήσεις βλέπω σε διάφορους χώρους πώς υπάρχουν άξιοι άνθρωποι. Δεν υπάρχει όμως ιδεολογία στην πολιτική. Δες τι αναγκάζεται να κάνει η κυβέρνηση. Είναι αριστερή και κάνει δεξιά πολιτική γιατί αναγκάζεται».
Όσο για τον Τσίπρα, τον παραδέχεται ως πολιτικό: «Εγώ τον Τσίπρα τον θεωρώ σπουδαίο ηγέτη, χαρισματικό. Νομίζω πως τον δεσμεύουν και δεν μπορεί να πετάξει όσο θα ήθελε. Πιστεύω πως είναι οραματιστής είναι, έχει “κότσια”» αναφέρει.
Επόμενος θεατρικός σταθμός του Πέτρου Φιλιππίδη είναι η Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, όπου στις 20 Μαρτίου θα ανέβει ο «Θάνατος του Εμποράκου» σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, στον οποίο, όπως αναφέρει, έχει τεράστια εμπιστοσύνη. «Πρόκειται για ένα εξαιρετικό έργο και ο Γουίλι Λόμαν, τον οποίο θα υποδυθώ, είναι ένας σπουδαίος ρόλος. Ήταν μια δική μου πρόταση και θέλω πολύ να κάνω τον συγκεκριμένο ρόλο» ολοκληρώνει.