Η ηλεκτρική EQXX της Mercedes ξεπέρασε τα 1.000 χλμ. με μία μόνο φόρτιση (Εικόνες)
Είναι διαφημισμένη ως το πιο αποδοτικό αυτοκίνητο της Mercedes στην Ιστορία. Η πρωτότυπη EQXX θεωρείται από τους Γερμανούς το όχημα που ενσαρκώνει το όραμα και τις τεχνολογίες της Mercedes για την επόμενη -ηλεκτρική- ημέρα στην αυτοκίνηση.
Το Vision EQXX concept δεν είναι απλώς άλλο ένα εκθεσιακό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Το πειραματικό ηλεκτρικό όχημα προορίζεται για να αξιολογήσει τη μελλοντική τεχνολογία, με μια καινοτόμο αερόψυκτη μπαταρία, βελτιωμένη αεροδυναμική και ηλεκτρονικά συστήματα που βελτιώνουν την απόδοση του οχήματος στο έπακρο.
Το μέλλον είναι στην EQXX, σύμφωνα με τη Mercedes, και αν κρίνουμε από το ταξίδι των 1.000 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση, το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό. Οι Γερμανοί αποφάσισαν να δοκιμάσουν τις θεωρητικές ικανότητες του ηλεκτρικού τους πρωτότυπου στην πράξη με το Mission EQXX. Σε ένα ταξίδι 1.000 χιλιομέτρων από το Electric Software Hub στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Sindelfingen της Γερμανίας, μέχρι την παραλιακή πόλη Cassis κοντά στη Νίκαια της Γαλλίας. Η διαδρομή των 1.000 χιλιομέτρων είχε σημαντικές αλλαγές υψομέτρου, δρόμους με στροφές με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και αρκετά χιλιόμετρα οδήγησης στη διάσημη Autobahn χωρίς όριο ταχύτητας.
Η διαδρομή από το Sindelfingen πέρασε μέσω Ελβετίας και Ιταλίας μέχρι την Κυανή Ακτή, με πολλά κυκλοφοριακά σενάρια. Η διαδρομή ξεκίνησε με βροχή και κρύο καιρό, με τις χαμηλές εχθρικές θερμοκρασίες για τις μπαταρίες, ενώ όλο το ταξίδι έγινε σε ένα εύρος μεταξύ 3 και 18 βαθμών Κελσίου. Μετά το πέρασμα στην Ελβετία η πρωινή κίνηση της Ζυρίχης έδινε την ευκαιρία για καλύτερη ανάκτηση ενέργειας, αλλά οι μεγάλες οδικές αρτηρίες δεν έλειπαν από το «μενού» με μέγιστη ταχύτητα τα 140 χλμ./ώρα. Κατηφορίζοντας προς τη Βόρεια Ιταλία, η ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα και η λειτουργία ενός πεντάλ (one pedal mode) βοήθησαν τα μέγιστα στην επίτευξη του αποτελέσματος.
Οι άνθρωποι της Mercedes που συμμετείχαν στο εγχείρημα δήλωσαν πως στο τέλος της διαδρομής και με περισσότερα από 1.000 διανυθέντα χιλιόμετρα, η ένδειξη φόρτισης της μπαταρίας ήταν στο 15% ακόμα, κάτι που σημαίνει μία υπολειπόμενη αυτονομία 140 χιλιομέτρων επιπλέον των 1.008 που είχε διανύσει με μία φόρτιση. Η μέση κατανάλωση ενέργειας σημείωσε χαμηλό ρεκόρ των μόλις 8,7 kWh/100 km.
Και όλα αυτά έγιναν δυνατά χωρίς την ύπαρξη κάποιας τεράστιας μπαταρίας. Η μπαταρία των 100 kWh που είναι ειδικά εξελιγμένη για την EQXX, είναι για την ακρίβεια μικρότερη και ελαφρύτερη από αυτή της ηλεκτρικής ναυαρχίδας της Mercedes, της EQS των 108 kWh, που θεωρείται η κορυφαία σε τεχνολογία αυτήν τη στιγμή στον πλανήτη. Συγκεκριμένα, η μονάδα της EQXX είναι κατά 50% μικρότερη σε όγκο και 30% ελαφρύτερη, με το βάρος της να είναι μόλις 495 κιλά.
Η αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης των 180 kW (245 PS) αγγίζει το εντυπωσιακό 95%, ενώ λειτουργεί πάνω από τα 900 volt. Και φυσικά, ο άλλος μεγάλος παράγοντας στην επίτευξη αυτού του σπουδαίου αποτελέσματος είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,17, όταν ήδη ο συντελεστής Cd της EQS στο 0,20 αποτελεί ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής.