Η μαγεία των ριμέικ στο ελληνικό σινεμά. Ταινίες που ξαναγυρίστηκαν με ίδιο σενάριο αλλά διαφορετικούς πρωταγωνιστές. Πώς «Το έξυπνο πουλί» έγινε «Ποιος Θανάσης» και άλλες ιστορίες. Στον κόσμο του κινηματογράφου, υπάρχει μια διαρκής ανάγκη να επανεξετάζονται και να ξαναπαρουσιάζονται στο κοινό οι επιτυχημένες αφηγήσεις. Αυτή η τάση οδηγεί συχνά στη δημιουργία ριμέικ, φέρνοντας γνώριμες ιστορίες ξανά στο προσκήνιο.
Η μαγεία των ριμέικ στο ελληνικό σινεμά
Ο ελληνικός κινηματογράφος δεν αποτέλεσε εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα, παρουσιάζοντας αρκετές περιπτώσεις όπου μια ταινία γυρίστηκε ξανά με άλλους πρωταγωνιστές. Ορισμένες από αυτές τις επανεκτελέσεις ήταν χρονικά πολύ κοντινές στην αρχική, ενώ άλλες πραγματοποιήθηκαν πολλά χρόνια αργότερα.
Ακολουθούν πέντε χαρακτηριστικά παραδείγματα ελληνικών ταινιών που απέκτησαν τη δική τους ριμέικ εκδοχή:

«Ένα βότσαλο στη λίμνη» (1952).
- «Ένα βότσαλο στη λίμνη» (1952) / «Ο σπαγγοραμμένος» (1967): Το σενάριο του Αλέκου Σακελλάριου γυρίστηκε δύο φορές μέσα σε 15 χρόνια. Στην πρώτη ταινία, τον τσιγκούνη πατέρα υποδύθηκε ο Βασίλης Λογοθετίδης, ενώ στη δεύτερη ο Λάμπρος Κωνσταντάρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν ήταν η μοναδική φορά που οι δύο αυτοί σπουδαίοι ηθοποιοί ερμήνευσαν τον ίδιο ρόλο.

«Ποιος Θανάσης» (1969).
- «Το έξυπνο πουλί» (1961) / «Ποιος Θανάσης» (1969): Το θεατρικό έργο των Τσιφόρου – Βασιλειάδη μεταφέρθηκε εκ νέου στην οθόνη μόλις οκτώ χρόνια μετά την πρώτη του κινηματογραφική μεταφορά με πρωταγωνιστή τον Κώστα Χατζηχρήστο. Στη δεύτερη εκδοχή, ο τίτλος άλλαξε για να εστιάσει στο νέο πρωταγωνιστή, τον Θανάση Βέγγο. Η Άννα Φόνσου έλαβε μέρος και στις δύο ταινίες.

«Δεσποινίς ετών 39» (1954).
- «Δεσποινίς ετών 39» (1954) / «Ο Ρωμιός έχει φιλότιμο» (1968): Παρά τη σύγχυση που επικρατεί, η δεύτερη εκδοχή με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα είχε διαφορετικό τίτλο. Στην πρώτη, πρωταγωνίστησαν οι Βασίλης Λογοθετίδης και Σμάρω Στεφανίδου, ενώ στη δεύτερη, 14 χρόνια αργότερα, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας με τη Μήτση Κωνσταντάρα. Οι δύο ταινίες είχαν και διαφορετική κατάληξη.

«Αγάπησα μια πολυθρόνα» (1971).
- «Το παιδί της πιάτσας» (1961) / «Αγάπησα μια πολυθρόνα» (1971): Η κεντρική ιδέα για τις τέσσερις πολυθρόνες με τα κρυμμένα κοσμήματα αποτέλεσε τη βάση για δύο ταινίες. Η πρώτη είχε πρωταγωνιστή τον Κώστα Χατζηχρήστο, ενώ δέκα χρόνια αργότερα, η ιστορία επαναλήφθηκε με πρωταγωνιστή τον Κώστα Βουτσά, με αλλαγές στο σενάριο.

«Το θύμα» (1969).
- «Πατέρα, κάτσε φρόνιμα» (1967) / «Το θύμα» (1969): Το σενάριο των Λάκη Μιχαηλίδη και Γιώργου Κατσαμπή «βγήκε» δύο φορές στη μεγάλη οθόνη. Την πρώτη με πρωταγωνιστές τον Λάμπρο Κωνσταντάρα και τη δεύτερη με τον Κώστα Βουτσά. Και στις δύο εκδοχές το ρόλο του άτακτου φοιτητή υποδύεται ο Αλέκος Τζανετάκος.