F1: Ο Verstappen νικητής, ο Lando Norris πρωταθλητής

Ο Lando Norris στέφθηκε Πρωταθλητής της Formula 1 για το 2025, τερματίζοντας 3ος στο GP Άμπου Ντάμπι, στο οποίο επικράτησε ο Max Verstappen και η Red Bull

Παρότι ο Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη στο F1 Grand Prix Άμπου Ντάμπι και έγινε έτσι ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες (8) στη φετινή σεζόν της Formula 1, ο Lando Norris έκανε αυτό που χρειαζόταν, ανεβαίνοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου, για να εξασφαλίσει τον τίτλο του 2025, τον πρώτο της καριέρας του και τον πρώτο οδηγών της McLaren από το 2008.

F1: Ο Verstappen νικητής, ο Lando Norris πρωταθλητής

Η Red Bull αποφάσισε να μην παίξει… παιχνίδια, και ο Verstappen καθ’ οδόν προς την 71η νίκη της καριέρας του, δεν καθυστέρησε τις McLaren προς τους αντιπάλους της για να δημιουργήσει τις συνθήκες που θα του έφερναν τον τίτλο. Από την πλευρά της, η McLaren είχε την πολυτέλεια να παίξει το συντηρητικό παιχνίδι, και αυτό έδειξαν και οι επιλογές ελαστικών που έκανε, διαφυλάσσοντας δύο σετ σκληρής γόμας για τους δύο οδηγούς της στον αγώνα.

Επίσης, η McLaren χώρισε τη στρατηγική των δύο οδηγών της, με τον Oscar Piastri να εκκινεί με τη σκληρή γόμα. Ο Αυστραλός φρόντισε ήδη στη στροφή 9 να αποσπάσει τη 2η θέση από τον team-mate του με μία αποφασιστική κίνηση από την εξωτερική, παρότι είχε πιο σκληρά ελαστικά.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP Άμπου Ντάμπι

Ωστόσο, ο Norris δεν χρειαζόταν να παλέψει καν αυτή τη μάχη. Αυτό που έπρεπε να διαφυλάξει, ήταν η 3η θέση και αυτό ακριβώς έκανε, για να κατακτήσει τον τίτλο με διαφορά μόλις 2 βαθμών από τον Verstappen, ο οποίος ήταν Πρωταθλητής για 1.457 συνεχείς ημέρες. Ο Norris έγινε ο μόλις 35ος Πρωταθλητής στην 76ετή ιστορία της Formula 1, ο 11ος Βρετανός και ο 8ος της McLaren.

Για αυτό και η McLaren κοίταζε προς τα πίσω στη διαμόρφωση της στρατηγικής του Norris και οδηγήθηκε στη στρατηγική των δύο pit stop, από την αντίστοιχη κίνηση της Ferrari με τον Charles Leclerc. H Ferrari ξεκίνησε και τις δύο φορές την αλυσιδωτή αντίδραση που έκανε τη McLaren να καλέσει στα pits τον Norris.

Την πρώτη φορά, η Ferrari έφερε στα pits μόλις στο τέλος του 8ου γύρου τον Lewis Hamilton (που είχε εκκινήσει με τη μαλακή γόμα από τη 16η θέση) και αυτό έκανε τη Mercedes να καλέσει στα pits τον George Russell (που ήταν 5ος, μόλις δύο θέσεις πίσω από τον Norris) για να τον προστατεύσει από το undercut της Ferrari στο τέλος του 14ου γύρου. Στον επόμενο γύρο, η McLaren κάλεσε τον Norris στα pits, όπως και η Ferrari τον Leclerc.

Με αυτή την κίνηση, o Norris επέστρεψε στην πίστα πίσω από ένα τρενάκι μονοθεσίων με DRS. Ωστόσο, ο Βρετανός ήταν αποφασιστικός στα προσπεράσματά του, τόσο με τον Antonelli, όσο και όταν πέρασε με μία κίνηση τους Stroll και Lawson.

O Yuki Tsunoda, με την άλλη Red Bull, έπαιξε πολύ σκληρή άμυνα στον Norris, ο οποίος αναγκάστηκε να βγει εκτός πίστας για να προσπεράσει, αλλά το έκανε και σε αυτή την περίπτωση με αποφασιστικό τρόπο. Ο Ιάπωνας δέχθηκε ποινή 5 δλ. επειδή ώθησε τη McLaren εκτός πίστας, κάνοντας και ζιγκ-ζαγκ στην ευθεία για να «κόψει» το slipstream.

Ο Leclerc είχε πολύ καλό ρυθμό αγώνα και κατάφερε να παραμείνει σε επαφή με τη McLaren του Norris για το μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου stint, σε αντίθεση με τον George Russell, που δυσκολεύτηκε με τη Mercedes.

Συνεπώς, η Ferrari, όταν είδε ότι είχε αρκετή διαφορά από τον Βρετανό οδηγό της γερμανικής ομάδας για να τον περάσει με ευκολία έπειτα από ένα pit stop, κάλεσε τον Leclerc στα pits στο τέλος του 39ου γύρου. Η McLaren έκανε ακριβώς το ίδιο με τον Norris ένα γύρο αργότερα, για να αποκρούσει αυτή την τελευταία «μπαλιά» και να εξασφαλίσει τον τίτλο.

Συνεπώς, παρότι η αποστολή του Norris ήταν «απλώς» να ανέβει στο βάθρο, δεν ήταν εύκολη η πορεία του στον αγώνα αυτό προς την εξασφάλιση της 3ης θέσης. Αλλά ο Βρετανός ανταποκρίθηκε στο ύψος των περιστάσεων με μία πολύ καλή εμφάνιση, αποφασιστικά προσπεράσματα εκεί που χρειαζόταν και κανένα λάθος, ολοκληρώνοντας με τον ιδανικό τρόπο ένα πολύ καλό δεύτερο μισό της σεζόν.

Ο Max Verstappen, αν και δεν πήρε αυτό που ήθελε, ανέφερε στον ασύρματο ότι δεν ήταν απογοητευμένος, αντιθέτως, ήταν περήφανος για το δεύτερο μισό της σεζόν που έκανε με την αναγεννημένη Red Bull, πράγμα που τον έφερε σε απόσταση αναπνοής από τον τίτλο. Απέδειξε ότι παραμένει ο πιο επικίνδυνος αντίπαλος στο grid και είναι προς τιμήν του ότι δεν προσπάθησε να κάνει «κόλπα», καθυστερώντας τις McLaren για να επιδεινώσει την κατάσταση για τον Norris.

Στο cool-down δωμάτιο πριν από το βάθρο, ο Verstappen είπε στον Piastri ότι βλέποντας ότι οι διαφορές στις πιο πίσω θέσεις ήταν αρκετά μικρές, έκρινε ότι ήταν μία αρκετά δύσκολη κατάσταση για τις McLaren, ώστε να μην επηρεάσει ο ίδιος την κατάσταση. O Verstappen είχε κορυφαίο ρυθμό αγώνα, έχοντας την κατάσταση πάντα υπό έλεγχο, παρότι ο Piastri προσπάθησε να τον πιέσει στο πρώτο stint. H Red Bull θα διατηρούσε τον Verstappen σε στρατηγική ενός pit stop, καθώς ο Piastri δεν είχε τη δυνατότητα να τον απειλήσει μετά το δικό του pit stop.

O Oscar Piastri, σε διαφορετική στρατηγική, έχοντας εκκινήσει από την 3η θέση με τα σκληρά ελαστικά, κατέλαβε τη 2η θέση άμεσα και έκανε ό,τι μπορούσε με αυτή τη στρατηγική, για να εξασφαλίσει τελικά τη 2η θέση με τη στρατηγική δύο pit stop του Norris. Προς το τέλος του αγώνα, ο Αυστραλός δυσκολεύτηκε με τα πίσω ελαστικά του και ο team-mate του τον πλησίασε. Ωστόσο, η McLaren φρόντισε να «μαζέψει» τον Norris και να του υπενθυμίσει ότι δεν υπήρχε κανένας λόγος να επιτεθεί.

Ο Charles Leclerc εξασφάλισε την 4η θέση με μία Ferrari που είχε εκπληκτικό ρυθμό αγώνα, και πίεσε όσο μπορούσε τον Norris καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ο George Russell, με υπερβολικό σπινάρισμα στην εκκίνηση, έχασε δύο θέσεις εξαρχής. Ενώ κατάφερε να περάσει τον Fernando Alonso, δεν κατάφερε να πλησιάσει ποτέ τον Leclerc. Παρέμεινε σε στρατηγική ενός pit stop και κατέληξε πολύ πίσω από τους προπορευόμενους.

Εξαιρετικό αγώνα πραγματοποίησε ο Alonso, για να φέρει την Aston Martin στην 6η θέση τερματισμού, ό,τι περισσότερο μπορούσε να του ζητηθεί, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να πάρει την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από τη Racing Bulls. Ωστόσο, προστάτευσε την 7η θέση από τη Haas, που ήταν πολύ καλή σε αυτό τον αγώνα. Ο Esteban Ocon τερμάτισε άλλωστε μόλις 2,3 δλ. πίσω από τον Alonso και κατάφερε να υπερασπιστεί επιτυχώς τη θέση του στη μάχη με τον Lewis Hamilton.

O Βρετανός έκανε μία ασυνήθιστη στρατηγική δύο pit stop με χρήση μαλακών-σκληρών-μέσων ελαστικών, για να αντεπιτεθεί στους τελευταίους γύρους με πολλά προσπεράσματα, ωστόσο ο Ocon αποδείχθηκε σκληρός αντίπαλος. Ο Hamilton κατάφερε να περάσει τη Haas στο chicane των στροφών 6/7, αλλά ο Ocon ανέκτησε τη θέση έως τη στροφή 9 μόλις 5 γύρους πριν από τον τερματισμό. O Hamilton ανέβηκε από τη 16η στην 8η θέση, αλλά το 2025 ήταν η πρώτη του σεζόν στην F1 χωρίς βάθρο.

Την καρό σημαία είδε στην 9η θέση ο Lance Stroll, o οποίος, έχοντας ακολουθήσει κόντρα-στρατηγική, κατάφερε να προσπεράσει στους δύο τελευταίους γύρους τους Gabriel Bortoleto και Oliver Bearman. Ωστόσο, ο Καναδός, όπως και ο Bearman, δέχθηκαν ποινές 5 δλ. μετά τον αγώνα, επειδή άλλαξαν κατεύθυνση περισσότερες από μία φορές κατά την υπεράσπιση της θέσης τους. Συνεπώς, ο Nico Hulkenberg επωφελήθηκε από τις τιμωρίες τους για να πάρει 2 βαθμούς στον τελευταίο αγώνα της Sauber στην F1 και τον Stroll να συμπληρώνει τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Όλα τα viral video εδώ.