«Δεν τους χαρίζουμε την κοινωνική ευαισθησία» – Η κυβέρνηση προσπαθεί να ανοίξει βηματισμό με «θετικές» ειδήσεις καθ΄ οδόν προς τις κάλπες
Μάχη διαρκείας – μέχρι και την εκλογική αναμέτρηση του 2023 – προδιαγράφεται μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης γύρω από το αφήγημα της «κοινωνικής φροντίδας». Με τις εξελίξεις του χειμώνα να καθορίζουν πολλά (έως και τον εκλογικό χρόνο), τα κομματικά επιτελεία αγωνιούν μέσα από τις παρεμβάσεις τους να διευρύνουν τα ερείσματά τους στην κοινωνία, διεκδικώντας συγκεκριμένους… τίτλους: εκείνον της προόδου και εκείνον της ευαισθησίας ειδικά προς τους πιο ευάλωτους.
«Είμαστε το μόνο πραγματικά λαϊκό κόμμα στη χώρα. Πατριωτικό, προοδευτικό» λέει όλο και συχνότερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με την αιχμή – όπως την άφησε χθες από τη Βόρεια Ελλάδα – ότι η ΝΔ συχνά «αιφνιδιάζει» τους πολιτικούς αντιπάλους της «με κινήσεις οι οποίες στρέφονται στους πιο αδύναμους». Οι απαντήσεις του ΣΥΡΙΖΑ είναι αστραπιαίες: «Έχετε θράσος, είστε το κόμμα της αισχροκέρδειας και των Πάτσηδων».
«Μέρισμα ανάπτυξης»
«Δεν τους χαρίζουμε την κοινωνική ευαισθησία, δεν έχουν το μονοπώλιο» σχολιάζουν στελέχη της ΝΔ, μαρτυρώντας ότι η παράταξη ανεβάζει ακόμα περισσότερο τις στροφές στην προβολή «θετικών» ειδήσεων προς τα μεσαία και τα ευάλωτα στρώματα της κοινωνίας, θέλοντας να ανοίξει βηματισμό από την Αριστερά και την Κεντροαριστερά.
Ήδη το market pass (η κάρτα αγορών, όπως θέλει να το τιτλοφορεί η κυβέρνηση, αποφεύγοντας χαρακτηρισμούς όπως κουπόνι ή κάρτα τροφίμων) προβάλλεται από την κυβέρνηση ως απόδειξη της κοινωνικής πολιτικής της. «Να παίρνεις από τους λίγους για να δίνεις στους πολλούς και όχι το ανάποδο, αυτό σημαίνει προοδευτική πολιτική» υποστηρίζει ο Μητσοτάκης.
Στην κυβερνητική ρητορική έχει επιστρέψει άλλωστε το μότο για το «μέρισμα ανάπτυξης» που θα πρέπει «να διανέμεται δίκαια», ενώ η κεντρική οδηγία προς κυβερνητικά και κομματικά στελέχη είναι να προβάλλονται με κατανοητό τρόπο προς τους πολίτες οι «θετικές» ειδήσεις. Προσωπικά ο Μητσοτάκης εξάλλου προτίθεται να βγαίνει μπροστά με κάθε ευκαιρία. Όπως αναμένεται να κάνει και σήμερα, δίνοντας το παρών σε εκδήλωση του υπουργείου Τουρισμού με τον… πανηγυρικό τίτλο «2022- Η μεγάλη επιστροφή του τουρισμού» (ώρα 18.00, «Ελληνικός Κόσμος»).
Η εμπιστοσύνη
Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση θέλει να καλλιεργεί εικόνα εμβάθυνσης στην κοινωνική ατζέντα, ώστε να προσεγγίζει και ακροατήρια (τα λαϊκά στρώματα) στα οποία έχει σημαντική απήχηση η αξιωματική αντιπολίτευση. Για το λόγο αυτό, τόσο η οικονομία όσο και η καθημερινότητα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, με βασική πρόκληση για τους γαλάζιους να αποδεικνύουν ότι αναγνωρίζουν στην πραγματικότητα τις δυσκολίες νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Αυτά θα κρίνουν στο τέλος της μέρας, όπως σχολιάζουν οι γαλάζιοι, τον βαθμό εμπιστοσύνης των πολιτών προς την κυβέρνηση. Στο πλαίσιο αυτό, βρίσκονται στο γαλάζιο επίκεντρο οι ευάλωτοι, τα μικρομεσαία νοικοκυριά και επιχειρήσεις, οι αγρότες και οι νέοι. «Ο Προϋπολογισμός επιφυλάσσει και επιπλέον μέρισμα της πολιτείας προς τους πολίτες από την υπεραπόδοση της οικονομίας φέτος» – με τα λόγια του πρωθυπουργού – «ώστε να αντεπεξέλθουν στις πιέσεις του πληθωρισμού».