Αυτοκινητιστές: Τραβούν χειρόφρενο, βγαίνουν στους δρόμους

Μετά τους αγρότες και οι αυτοκινητιστές, οδηγοί βαρέων οχημάτων, διαμαρτύρονται για την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο τους

Σε επ’ αόριστον κινητοποιήσεις προχωρούν οι αυτοκινητιστές από την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου, διεκδικώντας άμεση συνάντηση με την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Την απόφαση ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Όπως εξήγησε, από την Κυριακή οι αυτοκινητιστές «τραβούν χειρόφρενο», παρατάσσοντας τα φορτηγά τους δεξιά και αριστερά του οδικού δικτύου, χωρίς ωστόσο να προχωρήσουν σε αποκλεισμούς δρόμων, επιδιώκοντας να ασκήσουν πίεση για την επίλυση των αιτημάτων τους.

«Δεν χρειάζεται να κλείσουμε δρόμους. Αυτό που θα κάνουμε είναι να διαμαρτυρηθούμε γενικότερα για το όλο πλαίσιο, για τη συμπεριφορά της κυβέρνησης απέναντι στους μεταφορείς», τόνισε ο κ. Κενανίδης.

Η χρονική συγκυρία των κινητοποιήσεων, λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην αγορά, καθώς ενδέχεται να επηρεαστεί καθοριστικά η τροφοδοσία προϊόντων και αγαθών.

Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ ξεκαθάρισε ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν μέχρι να οριστεί συνάντηση με τον πρωθυπουργό ή τους αρμόδιους υπουργούς, προκειμένου να τεθούν επί τάπητος τα ζητήματα που, όπως υπογράμμισε, απειλούν άμεσα τη βιωσιμότητα του κλάδου και παραμένουν άλυτα εδώ και χρόνια.

Τα αιτήματα των αυτοκινητιστών έχουν αποτυπωθεί και σε πρόσφατη κοινή επιστολή της ΟΦΑΕ, της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ), του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ) και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών (ΠΣΕΕΟΜ). Μεταξύ άλλων ζητούν:

– την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων,

– τη δημιουργία χρηματοδοτικών εργαλείων και κινήτρων για την ανανέωση του στόλου ΦΔΧ,

– την καταπολέμηση των παράνομων μεταφορών και του αθέμιτου ανταγωνισμού,

– τη μείωση του κόστους καυσίμων, διοδίων και ακτοπλοϊκών μετακινήσεων,

– την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας για την έκδοση καρτών ψηφιακού ταχογράφου,

– την αντιμετώπιση της έντονης έλλειψης επαγγελματιών οδηγών,

– καθώς και κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τις υποδομές, τις οδικές απαγορεύσεις και τη λειτουργία των λιμένων.

«Έχουμε τον παλαιότερο στόλο σε όλη την Ευρώπη, 23,5 ετών, σε σχέση με όλη την υπόλοιπη Ευρώπη που, μαζί με εμάς, είναι στα 12 έτη. Εάν δεν αντικαταστήσουμε τον στόλο μας τότε αναγκαστικά θα αποσυρθούμε από τις μεταφορές όλοι μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κενανίδης.

Όπως πρόσθεσε, είναι αναγκαίο να αξιοποιηθούν ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως συμβαίνει και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, ώστε να δοθούν ουσιαστικά εργαλεία και κίνητρα στους αυτοκινητιστές για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων τους.