Επίδομα θέρμανσης: Η προθεσμία και οι παγίδες . Οδηγίες επιβίωσης: Πώς οι δικαιούχοι και οι διαχειριστές θα το ξεκλειδώσουν. Οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης έχουν στη διάθεσή τους ένα αυστηρό χρονικό περιθώριο, μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου 2025, για να ολοκληρώσουν τυχόν διορθώσεις και αλλαγές στις αιτήσεις τους. Η έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών είναι κρίσιμη, καθώς η προκαταβολή του επιδόματος αναμένεται να πιστωθεί στους λογαριασμούς πριν από τα Χριστούγεννα, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα καταβληθεί έως τα τέλη Μαΐου.
Επίδομα θέρμανσης: Η προθεσμία και οι παγίδες
Η συνολική επιδότηση μπορεί να φτάσει έως και τα 1.200 ευρώ και καλύπτει μια ευρεία γκάμα καυσίμων, όπως πετρέλαιο, φυσικό αέριο, υγραέριο, ξύλα, πέλετ, καθώς και δαπάνες για ηλεκτρική ή θερμική ενέργεια μέσω τηλεθέρμανσης ή ρεύματος.
Βασική προϋπόθεση για τη λήψη του επιδόματος είναι η πραγματοποίηση αγορών των επιδοτούμενων ειδών καυσίμων εντός συγκεκριμένων χρονικών πλαισίων (π.χ., από την 1η Οκτωβρίου 2025 έως 31 Μαρτίου 2026 για τα περισσότερα είδη, με ειδική πρόβλεψη για το πετρέλαιο και τα καυσόξυλα). Επισημαίνεται ότι κάθε δικαιούχος μπορεί να επιδοτηθεί για ένα μόνο είδος καυσίμου, ενώ οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) δεν δικαιούνται επίδομα για τον ηλεκτρισμό.
Ο κώδικας της αίτησης και η παγίδα του IBAN
Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση στην ψηφιακή πύλη myAADE, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς TAXISnet. Οι δικαιούχοι πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα στοιχεία που συμπληρώνουν, καθώς τυχόν λάθη σε IBAN ή ΑΦΜ ενδέχεται να οδηγήσουν σε καθυστέρηση ή απόρριψη της πληρωμής. Είναι υποχρεωτικό το IBAN να έχει δηλωθεί πριν την οριστικοποίηση της αίτησης και να ανήκει αποκλειστικά στον αιτούντα, όχι σε σύζυγο ή άλλο μέλος της οικογένειας. Επίσης, τα παραστατικά αγοράς καυσίμων πρέπει να φέρουν ορθά στοιχεία: ΑΦΜ, αριθμό παροχής ρεύματος και το όνομα του αιτούντος.
Το κλειδί της πολυκατοικίας: Ο ρόλος του διαχειριστή
Για τους δικαιούχους που διαμένουν σε πολυκατοικίες, το κλειδί για την είσπραξη του επιδόματος βρίσκεται στα χέρια των διαχειριστών. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δημιουργία προφίλ πολυκατοικίας στην πλατφόρμα myΘέρμανση, με τη σωστή αναγραφή του ΑΦΜ του διαχειριστή (ή της εταιρείας διαχείρισης) και, εφόσον υπάρχει, του ΑΦΜ της πολυκατοικίας.
Οι διαχειριστές, ή ο εκπρόσωπος που αναλαμβάνει αυτόν τον ρόλο σε περίπτωση απουσίας του, έχουν την υποχρέωση να δηλώσουν τα χιλιοστά συμμετοχής στις δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα, με το σύνολο να ανέρχεται σε 1000 χιλιοστά. Πρέπει επίσης να καταχωρίσουν τον ΑΦΜ του διαχειριστή, τον αριθμό της κοινόχρηστης παροχής ρεύματος (ή μιας συμφωνημένης παροχής σε περίπτωση απουσίας κοινόχρηστης) και τα ονοματεπώνυμα των διαμενόντων. Μετά τη συμπλήρωση των στοιχείων και την υποβολή έστω και μίας αίτησης από δικαιούχο, ο διαχειριστής προβαίνει σε ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής.
Σε περίπτωση που η δαπάνη θέρμανσης εξοφλείται μέσω κοινοχρήστων, πρέπει να καταχωριστεί ο αριθμός της απόδειξης ή του ειδοποιητηρίου πληρωμής, μαζί με το ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο. Εάν υπάρξει αλλαγή διαχειριστή, απαιτείται η δημιουργία νέου προφίλ από τον νέο εκπρόσωπο. Τέλος, σε πολυκατοικίες όπου το κάθε διαμέρισμα διαθέτει δικό του καυστήρα, ο κάθε ένοικος/ιδιοκτήτης πρέπει να υποβάλει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας, με δικό του παραστατικό αγοράς καυσίμου.