Μια λάμψη πολυτελείας, ένα ρολόι αξίας 116.000 ευρώ, ήταν αρκετό για να ανάψει τα «κόκκινα λαμπάκια» των αλγορίθμων της ΑΑΔΕ. Πίσω από τη φωτογραφία στο Instagram, πίσω από τα φώτα της πίστας και τα εκατομμύρια streams, κρυβόταν μια ιστορία που μοιάζει βγαλμένη από σενάριο. Ο γνωστός Έλληνας τράπερ – από τους πιο δημοφιλείς της σκηνής, με φανατικό κοινό σε YouTube και Spotify, αλλά και συχνές εμφανίσεις στα lifestyle ρεπορτάζ λόγω της σχέσης του με καλλονή της εγχώριας showbiz – βρέθηκε τώρα στο στόχαστρο όχι των φώτων, αλλά των ελεγκτικών μηχανισμών.
Το κόλπο με την ΑΜΚΕ
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ο τράπερ είχε στήσει ένα περίτεχνο σκηνικό: μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, με «φιλανθρωπικούς» σκοπούς, στην οποία η δισκογραφική του κατέθετε τα δικαιώματα από τα τραγούδια. Ένα ποσό που ξεπερνούσε το ένα εκατομμύριο ευρώ.
Μέσω αυτού του σχήματος, προσωπικές του δαπάνες – ταξίδια, εμπειρίες πολυτελείας, ακριβά αποκτήματα – εμφανίζονταν ως έξοδα της οργάνωσης, μένοντας μακριά από τις φορολογικές δηλώσεις.
Η ΑΑΔΕ στο κατόπι
Το προηγμένο πληροφοριακό σύστημα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, που «σκανάρει» τις κινήσεις δημοσίων προσώπων, εντόπισε την ασυμφωνία: ένα ρολόι που κόστιζε πολύ περισσότερα απ’ όσα δικαιολογούσαν τα επίσημα εισοδήματά του. Από εκεί ξεκίνησε το κουβάρι να ξετυλίγεται.
Οι συνέπειες
Τα πρόστιμα που του επιβλήθηκαν ξεπερνούν τις 500.000 ευρώ, ενώ η έρευνα πλέον απλώνεται όχι μόνο στη μη κερδοσκοπική εταιρεία, αλλά και στη δισκογραφική του. Η εικόνα του «παιδιού των δρόμων» που έφτασε στην κορυφή, επισκιάζεται τώρα από τις σκιές μιας υπόθεσης που θυμίζει πως ακόμα και στη λάμψη της τραπ, οι αριθμοί της Εφορίας έχουν τον τελευταίο λόγο.
Αυτή πάντως είναι η πολλοστή φορά που ένας δημοφιλής καλλιτέχνης ή influencer πιάνεται στα δίχτυα της ΑΑΔΕ μέσω των κοινωνικών δικτύων. Είναι σαφές πως διακινείται μεγάλος όγκος μαύρου χρήματος και αυτό έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία των δημόσιων ταμείων. Η μάχη που δίνει η εφορία για την πάταξη αυτών των φαινομένων δεν ολοκληρώνεται ποτέ.