Όλα τα νέα στην ώρα τους
Lifestyle, Gossip, Celebrity News

Πάτρα – Πύργος: Η Δυτική Πελοπόννησος αλλάζει σελίδα

Πάτρα – Πύργος: Η Δυτική Πελοπόννησος αλλάζει σελίδα. Ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος που υπόσχεται ασφάλεια και ταχύτερη σύνδεση

Πάτρα – Πύργος: Η Δυτική Πελοπόννησος αλλάζει σελίδα. Οι εργασίες για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος βρίσκονται στην τελική ευθεία, αγγίζοντας το 80%, σηματοδοτώντας το τέλος ενός από τους πιο επικίνδυνους οδικούς άξονες της Ελλάδας και μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού από την Αθήνα.

Σε ποσοστό που ξεπερνά το εντυπωσιακό 77%, έχουν πλέον φτάσει οι εργασίες κατασκευής του πολυαναμενόμενου αυτοκινητοδρόμου που θα μεταμορφώσει ριζικά τις οδικές μεταφορές στη Δυτική Πελοπόννησο, δίνοντας οριστικό τέλος στην ταλαιπωρία και την επικινδυνότητα ενός δρόμου που στοίχισε πολλές ζωές. Ο αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει τις δύο μεγάλες πόλεις της περιοχής, την Πάτρα και τον Πύργο, βρίσκεται πλέον ένα βήμα πριν την ολοκλήρωσή του, φέρνοντας πιο κοντά την ασφαλή και γρήγορη σύνδεση της περιοχής με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Την αισιόδοξη αυτή εξέλιξη επιβεβαίωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Δήμας, ο οποίος, κατά τη διάρκεια αυτοψίας σε εργοτάξια κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο, ενημερώθηκε για την πρόοδο των εργασιών σε όλα τα τμήματα του έργου. Η επιθεώρηση κατέδειξε τη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί, με το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσης να αγγίζει πλέον το 77%.

Στη συνέχεια, μιλώντας στο Συνέδριο Regional Growth, ο κ. Δήμας τόνισε την ύψιστη προτεραιότητα που δίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα – Πύργος. «Το Πάτρα – Πύργος, αυτή τη στιγμή, είναι, ίσως, η πιο άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Είχα τη δυνατότητα να πραγματοποιήσω ακόμα μια αυτοψία, σήμερα, ξεκινώντας από τον Πύργο. Ο σχεδιασμός είναι τα 65 πρώτα χιλιόμετρα, ξεκινώντας από τον Πύργο και πηγαίνοντας βόρεια να παραδοθούν έως τις 31 Ιουλίου. Τα υπόλοιπα 10 χλμ., φτάνοντας μέχρι την Πάτρα έως το τέλος Νοεμβρίου. Αυτή τη στιγμή η συνολική ωριμότητα του έργου είναι στο 77%. Κάποια τμήματα είναι στο 97%, δηλαδή λείπουν οι πινακίδες ή η περίφραξη. Σε κάποια τμήματα χρειάζεται λίγη περισσότερη δουλειά, αλλά οι ανάδοχοι είναι αισιόδοξοι ότι στις 31 Ιουλίου θα παραδοθεί κανονικά στην κυκλοφορία».

Ο Υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα θετικά αποτελέσματα των προσωρινών μέτρων οδικής ασφάλειας που εφαρμόστηκαν στον υφιστάμενο οδικό άξονα μέχρι την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου. «Με τα πιλοτικά μέτρα που εφαρμόζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Πάτρα – Πύργος από τον Δεκέμβριο του 2023, έχουμε θεαματική μείωση στα τροχαία ατυχήματα. Αποδεδειγμένα έχουν σώσει ζωές και αυτό είναι το ζητούμενο για την οδική ασφάλεια. Αντίστοιχα μέτρα οδικής ασφάλειας σχεδιάζουμε και στον ΒΟΑΚ, έναν άλλον αυτοκινητόδρομο, όπου γίνονται πολλά τροχαία ατυχήματα», σημείωσε ο κ. Δήμας, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ασφάλειας στους οδικούς άξονες της χώρας.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος αποτελεί το τελευταίο τμήμα του μεγάλου οδικού άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, ευρύτερα γνωστού ως Ολυμπία Οδός. Με την ολοκλήρωσή του, το ταξίδι από την Αθήνα έως τον Πύργο θα μειωθεί σημαντικά, εκτιμάται σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, προσφέροντας άνεση και ασφάλεια στους οδηγούς.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου περιλαμβάνουν:

  • Δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων (Κάτω Αχαΐα και Χανάκια).
  • Δύο πλευρικούς σταθμούς διοδίων (Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα).
  • 15 γέφυρες, με κορυφαία τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 240 μέτρων, τη μεγαλύτερη της Ολυμπίας Οδού.
  • 27 άνω διαβάσεις & 37 κάτω διαβάσεις.
  • 150 οχετούς.
  • Τοίχους αντιστήριξης συνολικού μήκους 7.250 μέτρων.
  • Δύο Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στις περιοχές Καραίικα και Πύργος, και στις δύο κατευθύνσεις.
  • Ένα εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που θα περιλαμβάνει και εγκαταστάσεις της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων) στον Πύργο.
  • Δύο Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών στους σταθμούς διοδίων (Κάτω Αχαΐα και Χανάκια).

Επιπλέον, στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για τους κατόχους πομποδεκτών της Ολυμπίας Οδού, το «Υβριδικό Σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης» (Hybrid), το οποίο θα ενεργοποιείται αποκλειστικά μέσω του πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS, προσφέροντας ευελιξία στους χρήστες. Η ολοκλήρωση αυτού του σημαντικού έργου υποδομής αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην ανάπτυξη της Δυτικής Πελοποννήσου, βελτιώνοντας την προσβασιμότητα και την ασφάλεια των μετακινήσεων.

Google News icon
Ακολουθήστε την ontime24 στο Google News!