Τέμπη: Το πόρισμα για τις εκρήξεις
Το πόρισμα για τις εκρήξεις. Η δημοσίευση του προσχεδίου του πορίσματος από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) σχετικά με την τραγωδία στα Τέμπη φέρνει στην επιφάνεια τα πρώτα αποτελέσματα από τη διερεύνηση των αιτίων της έκρηξης που ακολούθησε τη σφοδρή σύγκρουση των τρένων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή, το προσχέδιο αναφέρει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία για την ύπαρξη μιας μεγάλης δεξαμενής ή ενός κρυφού βαγονιού που να είχε σχέση με την έκρηξη. Ωστόσο, αναμένεται να επιβεβαιωθεί η ύπαρξη 3,5-4 τόνων αρωματικών υδρογονανθράκων στο τρίτο βαγόνι του εμπορικού τρένου, το οποίο ήταν το πρώτο που ανέφλεξε μετά τη σύγκρουση.
Το πόρισμα για τις εκρήξεις
Το προσχέδιο υποστηρίζει πως η διαρροή από τους μετασχηματιστές του εμπορικού τρένου δεν είναι ικανή να προκαλέσει την έκρηξη, καθώς οι μετασχηματιστές δεν υπέστησαν σοβαρές ζημιές και οι ρωγμές ήταν ελάχιστες. Παράλληλα, αναφέρεται ότι οι εκρήξεις πιθανόν να προκλήθηκαν από την ποσότητα των καυσίμων που βρισκόταν στο τρίτο βαγόνι, τα οποία είναι υπεύθυνα για τη μεγάλη φωτιά που ακολούθησε. Όσον αφορά τα πορίσματα για το είδος του φορτίου που προκάλεσε την έκρηξη, το Πανεπιστήμιο της Πίζας, το Πανεπιστήμιο της Γάνδης και το Σουηδικό Ινστιτούτο ερευνούν τη φύση του φορτίου, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (Computational Fluid Dynamics – CFD), η οποία μπορεί να δώσει ακριβή αποτελέσματα αν ληφθούν υπόψη οι σωστές παράμετροι, όπως η υγρασία, η ταχύτητα του ανέμου και η θερμοκρασία.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η αλληλουχία των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση φαίνεται να ακολουθεί ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Λίγα κλάσματα του δευτερολέπτου μετά τη σύγκρουση, εμφανίζεται το πρώτο ηλεκτρικό τόξο που προκαλεί βραχυκύκλωμα και πυρκαγιά, η οποία επεκτείνεται γρήγορα σε διάμετρο περίπου 42 μέτρων. Η πρώτη φάση της φωτιάς περιλαμβάνει τα πρώτα τέσσερα βαγόνια των δύο τρένων, και οι φλόγες καίγονται για περίπου 2 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια, μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου αργότερα, μια νέα έκρηξη προέρχεται από το έδαφος, πιθανόν λόγω των σπινθήρων που δημιουργούνται από τα φρένα των τρένων.
Η δεύτερη φάση της φωτιάς αφορά τη δημιουργία μιας νέας πυρκαγιάς σε ακαθόριστη περιοχή που δεν ήταν κοντά στην αρχική εστία, αλλά σύντομα επεκτάθηκε και διπλασιάστηκε σε μέγεθος, κάτι που υποδεικνύει την εμπλοκή σημαντικής ποσότητας καυσίμου. Στην τρίτη φάση, δημιουργούνται δύο ξεχωριστές πυρκαγιές: η μία κοντά στις μηχανές του εμπορικού τρένου, η οποία θερμαίνει τα λάδια σιλικόνης και προκαλεί μικρή εστία φωτιάς που σβήνει πριν καταναλώσει το λάδι, και η άλλη στον τομέα του εστιατορίου, η οποία καίει για δύο ώρες.
Η φωτιά στο βαγόνι Β2 της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που ξεκίνησε από το κάτω μέρος, καίει ολόκληρο το βαγόνι χωρίς να υπάρχει ενεργή πυρόσβεση μέχρι να εμφανιστούν έντονες φλόγες, οι οποίες τροφοδοτούνται από τα υφάσματα, τις κουρτίνες και τα εσωτερικά υλικά του βαγονιού. Το πόρισμα περιλαμβάνει αναλυτικά και τις τρεις φάσεις της σύγκρουσης, ξεκινώντας με την αρχική πρόσκρουση μεταξύ των δύο τρένων, η οποία προκαλεί σοβαρές ζημιές στο βαγόνι Α΄ θέσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας και στο βαγόνι των μηχανών του εμπορικού τρένου.
Η πρώτη μετωπική σύγκρουση προκαλεί την αποκόλληση των πρώτων βαγονιών από τις αμαξοστοιχίες, με τα υπόλοιπα βαγόνια να επιβραδύνουν λόγω της πρόσκρουσης και της ενεργοποίησης των φρένων. Στο πόρισμα αναφέρεται ότι το χειροκίνητο φρένο έκτακτης ανάγκης ενεργοποιείται ένα δευτερόλεπτο πριν από την αρχική σύγκρουση, ενώ τα μηχανικά φρένα της επιβατικής αμαξοστοιχίας ενεργοποιούνται αυτόματα μετά την απώλεια πίεσης αέρα από την πρώτη πρόσκρουση. Η δεύτερη σύγκρουση, που είναι εξίσου σφοδρή, λαμβάνει χώρα μεταξύ του βαγονιού εστιατορίου και του βαγονιού που μετέφερε χαλύβδινες πλάκες. Η σύγκρουση αυτή προκαλεί σοβαρές ζημιές και στο βαγόνι του εστιατορίου, το οποίο αποκτά τη μορφή του “τελικού σίγματος”.
Η τρίτη φάση περιλαμβάνει την εκδήλωση της πυρκαγιάς στα υπόλοιπα βαγόνια, με τα βαγόνια να συνεχίζουν να συγκρούονται με λιγότερη ορμή, σύμφωνα με το πόρισμα.
Όλα τα viral video εδώ.