Το πλέον αναμενόμενο έργο στην ιστορία των δημοσίων έργων στην Ελλάδα είναι πλέον γεγονός. Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι μία απτή πραγματικότητα και σήμερα (30/11) τελούνται τα εγκαίνια και η επίσημη πρώτη για το μέσο σταθερής τροχιάς της συμπρωτεύουσας.
Σχεδόν 38 χρόνια μετά, από την ημέρα που ο τότε δήμαρχος Θεσσαλονίκης Σωτήρης Κούβελας οραματίστηκε τη δημιουργία του έργου, το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι πλέον… ανέκδοτο, καθώς σήμερα γίνεται γεγονός.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί καθημερινότητα 250.000 πολίτες.
Αυτή την ώρα πραγματοποιούνται τα εγκαίνια παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και με την ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός επισκέφτηκε τον σταθμό Βενιζέλου. Περπάτησε στην περιοχή, συναντήθηκε με καταστηματάρχες, συζήτησε μαζί τους για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης κι αντάλλαξε χειραψίες και με περαστικούς.
Λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τη σύζυγό του, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη κι άλλα πρόσωπα από την εγχώρια πολιτική σκηνή ξεκίνησαν να προσέρχονται στα εγκαίνια.
Η παράδοση του έργου του Μετρό γίνεται στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, όπου βρίσκεται εγκατεστημένο και το υπερσύγχρονο κέντρο ελέγχου της ασφαλούς λειτουργίας του.
Μετά την ολοκλήρωση της τελετής οι πύλες του Μετρό θα ανοίξουν για το κοινό και μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν.
Από την Τετάρτη 4/12 θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, που παραδίδεται σήμερα, έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 13 σταθμούς και ολόκληρη η διαδρομή διαρκεί 17 λεπτά. H εκτίμηση είναι ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως.
Διαθέτει 18 υπερ – αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό, και αυτόματες θύρες.
Στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί σε χρήση η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς, ενώ στους σχεδιασμούς είναι και η επέκταση προς τις δυτικές και βόρειες συνοικίες της Θεσσαλονίκης.