Natilus «Horizon»: Η νέα εποχή των αερομεταφορών με βιώσιμο σχεδιασμό

Το καινοτόμο αεροσκάφος Blended-Wing-Body (BWB) υπόσχεται απανθρακοποίηση και άνεση

Natilus «Horizon»: Η νέα εποχή των αερομεταφορών με βιώσιμο σχεδιασμό. Το καινοτόμο αεροσκάφος Blended-Wing-Body (BWB) υπόσχεται απανθρακοποίηση και άνεση. Η αμερικανική αεροδιαστημική εταιρεία Natilus, με έδρα την Καλιφόρνια, παρουσίασε το «Horizon», ένα φιλόδοξο επιβατικό αεροσκάφος που σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς το μέλλον των αερομεταφορών. Το Horizon εντάσσεται στην ανάπτυξη μιας σειράς υπεραποδοτικών αεροσκαφών τεχνολογίας Blended-Wing-Body (BWB), σχεδιασμένων να συμβάλλουν ουσιαστικά στην απανθρακοποίηση του κλάδου της αεροπορίας.

Natilus «Horizon»: Η νέα εποχή των αερομεταφορών με βιώσιμο σχεδιασμό

Ο Aleksey Matyushev, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Natilus, τόνισε την ανάγκη του κλάδου για ρεαλιστικές λύσεις που εξασφαλίζουν βιωσιμότητα, αποδοτικότητα και οικονομική συμφέρουσα λειτουργία. «Με το Horizon εισάγουμε μια νέα εποχή αεροπορικής οικονομίας που ωφελεί τον κλάδο, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην προστασία του πλανήτη για τις επόμενες γενιές», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας τον διττό στόχο του έργου.

Ο προηγμένος σχεδιασμός BWB του Horizon ενσωματώνει τις πτέρυγες στο σώμα του αεροσκάφους, προσφέροντας 30% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και 40% μεγαλύτερο εσωτερικό όγκο σε σχέση με τα κλασικά αεροσκάφη τύπου «σωλήνα-και-φτερών». Αυτή η βελτιωμένη αεροδυναμική επιτρέπει στο αεροσκάφος να μεταφέρει έως 200 επιβάτες μαζί με φορτίο, ενώ καλύπτει μεγάλες, διηπειρωτικές διαδρομές, όπως Λονδίνο–Νέα Υόρκη.

Το νέο μοντέλο ανταποκρίνεται άμεσα σε δύο κρίσιμες παγκόσμιες ανάγκες: την αναμενόμενη υπέρβαση της ζήτησης για νέα αεροσκάφη έναντι των δυνατοτήτων παραγωγής των κατασκευαστών τα επόμενα είκοσι χρόνια, και τον στόχο των αεροπορικών εταιρειών για μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050.

Ο σχεδιασμός BWB μεταφράζεται σε σημαντικά οφέλη για τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες. Το Horizon θα προσφέρει πιο άνετες πτήσεις, με πλήρως προσαρμόσιμη διαρρύθμιση καμπίνας, θα λειτουργεί πιο αθόρυβα και θα είναι πλήρως συμβατό με τις υποδομές των υπαρχόντων αεροδρομίων. Το αεροσκάφος ανήκει στην ίδια κατηγορία μεταφορικής ικανότητας με τα Boeing 737 και Airbus A320.

Οι πρώτες παραδόσεις του Horizon αναμένονται στις αρχές της δεκαετίας του 2030, μια χρονική στιγμή που συμπίπτει με τον κύκλο ανανέωσης στόλων πολλών αεροπορικών εταιρειών. Ο Dennis Muilenburg, πρώην CEO της Boeing και πρόεδρος της New Vista Capital, επιβεβαίωσε ότι η εμπορική αεροπορία βρίσκεται «στα πρόθυρα μιας ριζικής αλλαγής», προσθέτοντας ότι το Horizon «είναι έτοιμο να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο λειτουργίας των στόλων, επιτρέποντας στις αεροπορικές να μεγιστοποιήσουν τη χωρητικότητα και να προσφέρουν μια ανώτερη εμπειρία επιβατών».

Το Horizon είναι το δεύτερο μοντέλο της Natilus, μετά το Kona, ένα περιφερειακό αεροσκάφος μεταφοράς εμπορευμάτων που αναμένεται στα τέλη της δεκαετίας του 2020.