Tilly: Η πρώτη ψηφιακή ηθοποιός που κλονίζει το Χόλιγουντ
Tilly: Η πρώτη ψηφιακή ηθοποιός που κλονίζει το Χόλιγουντ. Η Tilly Norwood, η πρώτη ηθοποιός εξ ολοκλήρου δημιουργημένη με τεχνητή νοημοσύνη, προκαλεί έντονες άντιδράσεις για το μέλλον της υποκριτικής
Tilly: Η πρώτη ψηφιακή ηθοποιός που κλονίζει το Χόλιγουντ
Η ψηφιακή ηθοποιός έχει ήδη παρουσιάσει κλιπ όπου γελά, κλαίει και εκτελεί διαλόγους σε διάφορα κινηματογραφικά είδη, ενώ η επίσημη πρεμιέρα της έγινε τον Ιούλιο σε ένα κωμικό σκετς, το A.I. Commissioner. Η δημιουργός υποστηρίζει ότι η A.I. δεν αποτελεί αντικατάσταση του ανθρώπου, αλλά ένα «νέο πινέλο» στη διάθεση των δημιουργών, ικανό να μειώσει το κόστος παραγωγής και να δώσει ευκαιρίες σε δημιουργούς με μικρότερους προϋπολογισμούς.
Παρά το ενδιαφέρον από ορισμένα πρακτορεία, η αντίδραση του υπόλοιπου Χόλιγουντ ήταν εξαιρετικά αρνητική:
- Συνδικάτα: Το συνδικάτο SAG-AFTRA δήλωσε κατηγορηματικά ότι η Tilly Norwood δεν είναι ηθοποιός, αλλά ένας χαρακτήρας που παράγεται από υπολογιστή, βασισμένος στην εργασία εκατοντάδων επαγγελματιών χωρίς άδεια ή αποζημίωση. Το συνδικάτο υπογραμμίζει πως οι ψηφιακοί ηθοποιοί καταργούν ευκαιρίες αντί να δημιουργούν.
- Ηθοποιοί: Πολλοί ηθοποιοί αντέδρασαν έντονα, κατηγορώντας τους δημιουργούς ότι «έκλεψαν τα πρόσωπα» νέων γυναικών. Η Melissa Barrera και η Mara Wilson εξέφρασαν δημόσια την αγανάκτησή τους.
- Κριτική: Ο Guardian άσκησε έντονη κριτική, τονίζοντας ότι η Tilly «δεν είναι Τέχνη, είναι δεδομένα» και ότι το project παραβιάζει καλλιτεχνικούς και νομικούς κανόνες. Η εφημερίδα προειδοποιεί ότι η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση της νομοθεσίας, αφήνει εκτεθειμένους όχι μόνο τους πρωταγωνιστές, αλλά και κομπάρσους, μακιγιέρ και τεχνικά συνεργεία.
Η υπόθεση της Tilly Norwood θέτει κρίσιμα ερωτήματα για την ηθική της χρήσης της A.I. στον χώρο της Τέχνης και φέρνει το Χόλιγουντ αντιμέτωπο με την ανάγκη να επαναπροσδιορίσει την ουσία της ανθρώπινης παρουσίας στο θέαμα. Μένει να φανεί αν η ψηφιακή ηθοποιός είναι απλώς μια φευγαλέα πρόκληση ή η απαρχή ενός νέου status quo στον κινηματογράφο.