Το Ozempic “απειλεί” το fast food
Το Ozempic “απειλεί” το fast food. Πως τα GLP-1 φάρμακα αναδιαμορφώνουν την αγορά ταχυφαγείων και προκαλούν πτώση στις μετοχές τους
Το Ozempic “απειλεί” το fast food
Την Τρίτη, η μετοχή της McDonald’s υποχώρησε έως και 1,6%, μετά την υποβάθμιση της σύστασης από «αγορά» σε «πώληση» από την επενδυτική εταιρεία Redburn Atlantic. Οι αναλυτές της Redburn, με επικεφαλής τον Chris Luyckx, εκτιμούν ότι οι ετήσιες απώλειες εσόδων για την McDonald’s θα μπορούσαν να φτάσουν τα 428 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 1% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου. Προειδοποιούν μάλιστα ότι, με την πάροδο του χρόνου, αυτές οι απώλειες ενδέχεται να διογκωθούν σε 10% ή και περισσότερο, ειδικά για αλυσίδες που απευθύνονται σε καταναλωτές με περιορισμένο εισόδημα ή σε ομαδικές εξόδους.
Ο κλάδος των fast food βιώνει μια συνεχή μείωση στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων για 40 συνεχόμενους μήνες. Ωστόσο, η McDonald’s αντιμετώπισε μια ιδιαίτερα έντονη πρόκληση το πρώτο τρίμηνο, καταγράφοντας πτώση 3,6% στις πωλήσεις εντός των ΗΠΑ. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση που έχει βιώσει η εταιρεία από το 2020, όταν τα καθολικά lockdown λόγω της πανδημίας είχαν παραλύσει την αγορά.
Παράλληλα με την υποβάθμιση της σύστασης, η Redburn μείωσε τον στόχο τιμής για τη μετοχή της McDonald’s στα 260 δολάρια από 319. Αυτό το επίπεδο είναι χαμηλότερο από οποιαδήποτε άλλη πρόβλεψη αναλυτή στη Wall Street, υποδηλώνοντας μια πιθανή πτώση σχεδόν 15% σε σχέση με το κλείσιμο της αγοράς τη Δευτέρα.
Οι υποβαθμίσεις της Redburn προστίθενται σε παρόμοιες κινήσεις από άλλους μεγάλους οίκους, όπως η Morgan Stanley, η Loop Capital και η Erste Group, οι οποίοι είχαν ήδη μειώσει τη σύστασή τους σε «διατήρηση» (hold). Παρόλα αυτά, η αγορά παραμένει διχασμένη: σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, 22 αναλυτές εξακολουθούν να συστήνουν «αγορά», 18 «διατήρηση», ενώ ο μέσος στόχος τιμής διαμορφώνεται στα 332 δολάρια.
Πέραν της McDonald’s, η Redburn έδωσε σύσταση «πώλησης» και στη μετοχή της Domino’s, ενώ πρότεινε «διατήρηση» για την Chipotle. Οι αναλυτές τονίζουν ότι η ραγδαία εξάπλωση των φαρμάκων GLP-1 και η κόπωση των καταναλωτών από τις συνεχείς αυξήσεις τιμών στα μενού των εστιατορίων αποτελούν πλέον βασικούς παράγοντες που καθορίζουν τις καταναλωτικές επιλογές στον κλάδο των τροφίμων. Αυτό υπογραμμίζει μια ευρύτερη αλλαγή στο τοπίο της εστίασης, όπου η υγεία και η τιμή διαδραματίζουν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο.