Ρωγμές στην αλυσίδα McDonalds
Ρωγμές στην αλυσίδα McDonalds. Ανακοινώθηκε σημαντική πτώση πωλήσεων για το πρώτο τρίμηνο του 2025
Ρωγμές στην αλυσίδα McDonalds. Η γνωστή αλυσίδα έτοιμου φαγητού McDonalds ανακοίνωσε την Πέμπτη (1/5) σημαντική πτώση πωλήσεων για το πρώτο τρίμηνο του 2025 – τη μεγαλύτερη από την εποχή της κορύφωσης της πανδημίας Covid-19 πριν από πέντε χρόνια. Η αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει η πολιτική δασμών του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να έχει κλονίσει σε βάθος την καταναλωτική συμπεριφορά, επηρεάζοντας ακόμα και κολοσσούς της εστίασης.
Ρωγμές στην αλυσίδα McDonalds
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις στα McDonald’s των Ηνωμένων Πολιτειών, σε καταστήματα που λειτουργούν τουλάχιστον έναν χρόνο, υποχώρησαν κατά 3,6% σε ετήσια βάση το τρίμηνο που έληξε τον Μάρτιο. Η μείωση αυτή αποδίδεται κυρίως στη χαμηλότερη προσέλευση πελατών, όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Η μεγαλύτερη κάμψη καταγράφηκε προς το τέλος του τριμήνου, όταν οι αγορές ταράχτηκαν από τους δασμούς, γεννώντας αβεβαιότητα για το μέλλον και προβληματισμό στους Αμερικανούς για τη σταθερότητα της εργασίας τους.
Η μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων μετά την πανδημία
Ο διευθύνων σύμβουλος των McDonald’s, Κρις Κεμπτσίνσκι,δήλωσε πως «οι καταναλωτές σήμερα παλεύουν με την αβεβαιότητα». Σε συνομιλία του με αναλυτές, τόνισε πως οι γεωπολιτικές εντάσεις ενίσχυσαν περαιτέρω το κλίμα ανησυχίας, επηρεάζοντας την καταναλωτική διάθεση πιο έντονα από ό,τι είχαν υπολογίσει οι ίδιοι. Όπως παραδέχθηκε, η εταιρεία δεν είναι «απρόσβλητη από την αστάθεια στον κλάδο ή τις πιέσεις που δέχονται οι πελάτες της».
Η πτώση των πωλήσεων ξεπέρασε κατά πολύ τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι οποίοι προέβλεπαν μείωση μόλις 1,4%. Πρόκειται για το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο με αρνητικά αποτελέσματα και τη χειρότερη επίδοση από το -8,7% στα μέσα του 2020.
Ιδιαίτερα ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τις επισκέψεις από καταναλωτές χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, οι οποίες μειώθηκαν σχεδόν κατά 10% το πρώτο τρίμηνο. Το γεγονός αυτό μαρτυρά βαθύτερους προβληματισμούς σχετικά με την οικονομική κατάσταση πολλών Αμερικανών.
Όπως σχολίασε ο Κεμπτσίνσκι, «οι άνθρωποι γίνονται πιο προσεκτικοί και περιορίζουν τις επισκέψεις τους». Ορισμένοι, μάλιστα, φαίνεται να αποφεύγουν πλέον το πρωινό στα McDonald’s, προτιμώντας να το ετοιμάσουν στο σπίτι – ή να το παραλείψουν εντελώς.