Θρίλερ στον αέρα πάνω από τη Ρώμη! Ο δεξιός κινητήρας αεροσκάφους τύπου Boeing 787-9 Dreamliner της κινεζικής αεροπορικής εταιρείας Hainan Airlines τυλίχτηκε στις φλόγες λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Ρώμης, Φιουμιτσίνο, σήμερα το πρωί, όπως ανακοίνωσε αξιωματούχος του ιταλικού αεροδρομίου και η ιταλική ακτοφυλακή.
Το αεροσκάφος, το οποίο είχε προορισμό την κινεζική πόλη Σενζέν και στο οποίο επέβαιναν 249 επιβάτες και 16μελές πλήρωμα, επέστρεψε στο Φιουμιτσίνο και προσγειώθηκε με ασφάλεια αφού άδειασε τα καύσιμά του στη θάλασσα.
#Fiumicino #aereo con motore in fiamme al decollo pic.twitter.com/Q0hX14o3z4
— Alexbrune (@Comvalerio67) November 10, 2024
Σε ανακοίνωσή της η ακτοφυλακή αναφέρει ότι προφανώς η φωτιά στον κινητήρα προκλήθηκε όταν μπήκε πουλί μέσα σε αυτόν, κάτι πολύ συχνό που συνιστά σοβαρή απειλή για την ασφάλεια του αεροσκάφους.
Ο αξιωματούχος δήλωσε ότι παρά το θρίλερ στον αέρα δεν σημειώθηκαν καθυστερήσεις στην εναέρια κυκλοφορία πάνω από το Φιουμιτσίνο.
Η τραγωδία με το Boeing 737 MAX της Ethiopian Airlines
Το μοιραίο Boeing 737 MAX της Ethiopian Airlines, που συνετρίβη το 2019 προκαλώντας τον θάνατο συνολικά 157 ανθρώπων, φέρεται να κατέπεσε εξαιτίας της πρόσκρουσης ενός ξένου αντικειμένου (π.χ. πουλιού) με τον αισθητήρα της γωνίας προσβολής και της επακόλουθης βλάβης που αυτή προκάλεσε στον εξοπλισμό!
Όπως αποκάλυψαν στο ABC News υπό καθεστώς ανωνυμίας πηγές από τον στενό κύκλο της έρευνας, η ζημιά στον αισθητήρα είχε ως αποτέλεσμα να καταγραφούν ανακριβή δεδομένα, με αποτέλεσμα οι πιλότοι να απενεργοποιήσουν το «προβληματικό» λογισμικό anti-stall, γνωστό ως MCAS. Στη συνέχεια όμως αυτό ενεργοποιήθηκε εκ νέου (πιθανώς αυτόματα), με αποτέλεσμα το τζετ να κάνει «βουτιά» προς τα κάτω.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του αμερικανικού δικτύου, οι πιλότοι προσπάθησαν χειροκίνητα να επαναφέρουν την μύτη του αεροπλάνου στο σωστό ύψος αλλά δεν κατάφεραν να ανακτήσουν τον έλεγχο, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να συντριβεί.
Αυτό που ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί, σύμφωνα με το ABC News, είναι το εάν οι κυβερνήτες επανενεργοποίησαν σκόπιμα το σύστημα MCAS, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ωθεί τη μύτη του 737 MAX προς τα κάτω αποτρέποντας το στολάρισμα (απώλεια στήριξης), αλλά μπορεί να κρύβεται πίσω από την πρόσφατη συντριβή των δύο Boeing 737 MAX 8.
Μία από τις πηγές του αμερικανικού δικτύου με βαθιά γνώση του συστήματος των συγκεκριμένων αεροσκαφών εξηγεί ότι το σύστημα δεν μπορεί να επανενεργοποιηθεί μόνο του, χωρίς καμία ενέργεια από τους πιλότους. Ένα από τα πιθανά σενάρια είναι το πλήρωμα να ενεργοποίησε εκ νέου το MCAS προσπαθώντας να περιορίσει τις δυνάμεις πάνω στη στήλη ελέγχου ή επειδή δεν κατάφερναν να αντισταθμίσουν επαρκώς το αεροσκάφος χειροκίνητα.
Όλα τα viral video εδώ.