Απεργία: Χειρόφρενο για 48 ώρες τραβούν οι οδηγοί ταξί
Η απεργία θα ξεκινήσει από τα ξημερώματα της Τετάρτης και θα διαρκέσει για 48 ώρες – Tι είπε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος
Χειρόφρενο τραβούν από τα ξημερώματα της Τετάρτης και για 48 ώρες οι οδηγοί ταξί όπως αποφασίστηκε στην έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).
Συγκεκριμένα, η 48ωρη απεργία θα ξεκινήσει από τις 06:00 το πρωί της Τετάρτης 28 Μαΐου,και θα διαρκέσει έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής 30 Μαΐου.
Τι είπε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος για την απεργία των ταξί
Με αφορμή την απεργιακή κινητοποίηση του κλάδου των ταξί μίλησε το πρωί της Τρίτης στα Παραπολιτικά 90.1, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Ιδιοκτητών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος.
Αρχικά ανέφερε ότι: «Οι απόψεις του κ. Κυρανάκη που δεν συζητάει μαζί μας προσβάλουν τη δημοκρατία, τις συνταγματικές υποχρεώσεις του ιδίου, που δεν σέβεται και τα συνταγματικά δικαιώματα, που έχω εγώ ως εκπρόσωπος ενός πολύ μεγάλο συνδικάτου της Αττικής» και συνέχισε λέγοντας: «Είχαμε βρει μια ηρεμία να συζητάμε, μετά από χρόνια, με την κυβέρνηση, με τον κ. Οικονόμου, είχαμε κάνει πάρα πολύ δουλειά. Είχαμε τελειώσει έναν έτοιμο κώδικα που είχε φτάσει, μετά τα υπουργεία που πέρασε και τη διαβούλευση, στον γραμματέα της κυβέρνησης για να κατευθυνθεί στη βουλή για ψήφιση».
Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος συμπλήρωσε στη συνέχεια: «Αύριο συγκεντρωνόμαστε στις 10:30 στο δρόμο που βγαίνετε από τα Πρακτορεία στην Καβάλας με μέτωπο προς τον Κηφισό και θα κάνουμε πορεία προς το αεροδρόμιο γιατί έχουν προκύψει δύο σοβαρά θέματα με την υπουργία του «φίλου» μας του κ.Κυρανάκη, που δεν μπορούμε ούτε να τον δούμε να του εξηγήσουμε ότι πρέπει να παρέμβει στο αεροδρόμιο γιατί έχει μια ατέλεια ο κανονισμός λειτουργίας που θέλει συμπλήρωση. Και την Πέμπτη, δεύτερη μέρα κινητοποιήσεων, θα πάμε στο υπουργείο Μεταφορών να ζητήσουμε πάλι συνάντηση».
Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
Οι οδηγοί ταξί προχωρούν σε κινητοποιήσεις κατηγορώντας τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Κώστα Κυρανάκη, για απαξίωση του διαλόγου με τους θεσμικούς εκπροσώπους του κλάδου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής), η απόφαση για απεργία ήρθε ως απάντηση στη συνεχιζόμενη άρνηση του υπουργού να συναντηθεί με το προεδρείο του συνδικάτου, ενώ, αντίθετα, επιλέγει να συνομιλεί μόνο με στελέχη της ΠΟΕΙΑΤΑ, τα οποία χαρακτηρίζονται από τους συνδικαλιστές ως «ήπιοι».
Η ένταση κλιμακώθηκε με αφορμή μια σειρά κυβερνητικών αποφάσεων και δηλώσεων του κ. Κυρανάκη, που – σύμφωνα με τους επαγγελματίες οδηγούς – στρέφονται ευθέως ενάντια στα συμφέροντα του κλάδου. Μεταξύ αυτών, η απόφαση να ακυρωθεί το μέτρο που επέτρεπε τη διέλευση έμφορτων ταξί από τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, καθώς και η σκέψη για εφαρμογή του λεγόμενου «σουηδικού μοντέλου» στις αστικές μεταφορές – μοντέλο που οι εκπρόσωποι των οδηγών χαρακτηρίζουν «καταστροφικό».
Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε και η δήλωση του υπουργού για χρήση των ταξί στο πλαίσιο επιδοτούμενων μετακινήσεων από και προς σημεία νυχτερινής διασκέδασης, σε μια προσπάθεια – όπως υποστηρίζουν οι οδηγοί – να αποπροσανατολιστεί η κοινή γνώμη και να δημιουργηθούν συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού.
Παράλληλα, στο στόχαστρο του ΣΑΤΑ βρίσκεται και η στάση της ΠΟΕΙΑΤΑ, η οποία – σύμφωνα με το συνδικάτο – αρνείται να συνεργαστεί για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί ταξί στην Αττική. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Υπουργείο και Ομοσπονδία θέλουν να αποφασίσουν για εμάς, χωρίς εμάς».
Ανοιχτό παραμένει, τέλος, και το ζήτημα του πολυσυζητημένου νομοσχεδίου που επρόκειτο να διορθώσει στρεβλώσεις του παρελθόντος, αλλά – σύμφωνα με τους οδηγούς – παραμένει «ξεχασμένο» σε κάποιο συρτάρι του υπουργείου.
Η παρουσία της Uber, ένα μήνα μετά την ανάληψη καθηκόντων του κ. Κυρανάκη, σε χώρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών δίπλα από τη νόμιμη πιάτσα των ταξί, έρχεται να ενισχύσει τις ανησυχίες για «παρασκηνιακές διευθετήσεις» και υπονόμευση του μεταφορικού έργου των επαγγελματιών ταξί.
Όπως τονίζουν οι συνδικαλιστές του ΣΑΤΑ: «Οι θέσεις μας είναι ξεκάθαρες και αδιαπραγμάτευτες. Δεν χαρίζουμε μεταφορικό έργο που ανήκει στο ταξί, δεν διαπραγματευόμαστε την επαγγελματική μας υπόσταση».
Τα βασικά αιτήματα του κλάδου, είναι:
«Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη.
Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.
Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί».
«Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημά μας», τονίζει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής.
Όλα τα viral video εδώ.