Μια ιδιαίτερα δύσκολη επιχείρηση στήθηκε από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Σκόπια. Η μεταφορά του ογκώδους ηλεκτρολογικού υλικού δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς απαιτεί ευλαβική οργάνωση για να φτάσει στον προορισμό του με ασφάλεια.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εμπορικούς κόμβους για όλες σχεδόν τις χώρες των Βαλκανίων και αυτές τις ημέρες έφτασε σε αυτό ένα ιδιαίτερο φορτίο που απαιτούσε ειδική διαχείριση.
Αντικείμενο 220 τόνων μεταφέρθηκε από τη Θεσσαλονίκη στα Σκόπια
Πρόκειται για έναν αυτομετασχηματιστή βάρους 220 τόνων που έπρεπε να φορτωθεί από το πλοίο που τον μετέφερε στη Θεσσαλονίκη σε ένα ρυμουλκούμενο 16 αξόνων από μια ελληνική εταιρεία, και να διανύσει περίπου 220 χιλιόμετρα μέχρι την πόλη Μπίτολα (Μοναστήρι) της γειτονικής χώρας, όπου και θα εγκατασταθεί.
Το δύσκολο έργο της έλξης του ρυμουλκούμενου ανέλαβαν τρία διαφορετικά φορτηγά, ένα MAN TGX 680 8X4, ένα MAN TGA 660 επίσης 8Χ4, καθώς και ένα Volvo FH16 520 με σασί και αυτό 8Χ4.
Κατά την διάρκεια της μεταφοράς, το κομβόι έπρεπε να αντιμετωπίσει ορισμένα στενά και ανηφορικά περάσματα που απαιτούσαν προσοχή, αλλά η άριστη συνεργασία του ανθρώπινου δυναμικού και ο ειδικός εξοπλισμός έκαναν τα δύσκολα, εύκολα.
Η δουλειά όμως δεν τελείωσε με την άφιξη του συνεργείου μεταφοράς στον προορισμό, καθώς έπρεπε να ξεφορτωθεί ο τεράστιος αυτομετασχηματιστής των 220 τόνων με την χρήση εξειδικευμένου υδραυλικού εξοπλισμού και να τοποθετηθεί στην τελική του θέση.
Αρχή λειτουργίας του αυτομετασχηματιστή
Ένας αυτομετασχηματιστής είναι ένας τύπος μετασχηματιστή που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από ένα κύκλωμα σε άλλο κύκλωμα. Η αρχή λειτουργίας ενός αυτομετασχηματιστή είναι αρκετά απλή, αλλά χρήσιμη, καθώς κάνει τα ηλεκτρικά συστήματα πιο αποτελεσματικά.
Ο αυτομετασχηματιστής λειτουργεί με βάση την αρχή της αμοιβαίας επαγωγής. Αυτό σημαίνει ότι μεταφέρει ηλεκτρική ενέργεια από το κύκλωμα εισόδου στο κύκλωμα εξόδου μέσω ενός μαγνητικού πεδίου που δημιουργείται από ένα κοινό, κοινό πηνίο. Με άλλα λόγια, ο αυτομετασχηματιστής έχει μόνο ένα τύλιγμα που χρησιμεύει τόσο ως πρωτεύον όσο και ως δευτερεύον τύλιγμα.
Ο αυτόματος μετασχηματιστής λειτουργεί με δύο τρόπους: ανοδική και κατεβασμένη. Η λειτουργία Step-up αναφέρεται όταν αυξάνεται η τάση, ενώ η λειτουργία step-down αναφέρεται όταν η τάση μειώνεται.
Για να κατανοήσετε πώς λειτουργεί ο αυτομετασχηματιστής, εξετάστε το ακόλουθο παράδειγμα: Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έναν μετασχηματιστή με τάση εισόδου 120 V και τάση εξόδου 240 V. Σε έναν τυπικό μετασχηματιστή, αυτό θα απαιτούσε δύο ξεχωριστές περιελίξεις για την αύξηση της τάσης. Ωστόσο, σε έναν αυτομετασχηματιστή, η ίδια τάση μπορεί να αυξηθεί χρησιμοποιώντας ένα μόνο πηνίο.
Αυτό γίνεται χωρίζοντας το πηνίο σε δύο τμήματα, ένα μεγαλύτερο και ένα μικρότερο. Το μεγαλύτερο τμήμα είναι αφιερωμένο στην κύρια περιέλιξη, ενώ το μικρότερο τμήμα χρησιμεύει ως δευτερεύον τύλιγμα. Όταν εφαρμόζεται τάση εισόδου 120 V στο πρωτεύον τύλιγμα, δημιουργείται ένα μαγνητικό πεδίο το οποίο προκαλεί τάση στο μικρότερο δευτερεύον τύλιγμα.
Η τάση που προκαλείται στο δευτερεύον τύλιγμα θα είναι χαμηλότερη από την τάση εισόδου, ανάλογα με την αναλογία του μικρότερου τμήματος προς το μεγαλύτερο τμήμα του πηνίου. Σε αυτήν την περίπτωση, η αναλογία είναι 1:2, πράγμα που σημαίνει ότι η δευτερεύουσα τάση θα είναι η μισή της κύριας τάσης ή 60 V. Ωστόσο, η συνολική τάση εξόδου είναι το άθροισμα τόσο της κύριας όσο και της δευτερεύουσας τάσης, που έχει ως αποτέλεσμα μια συνολική τάση εξόδου 120V + 60V=180V.
Αυτό είναι ένα απλοποιημένο παράδειγμα, αλλά καταδεικνύει τη βασική αρχή των αυτομετασχηματιστών. Αποτελούν μια οικονομικά αποδοτική λύση για την αύξηση ή τη μείωση των τάσεων και χρησιμοποιούνται ευρέως στα ηλεκτρικά συστήματα σήμερα.
Όλα τα viral video εδώ.