Νέες κάμερες: Σε ποιους δρόμους θα μπουν
Συνολικά 388 θα τοποθετηθούν σε διασταυρώσεις κεντρικών δρόμων της Αττικής
Οι 388 νέες κάμερες θα τοποθετηθούν με στόχο την καταγραφή των παραβιάσεων του ερυθρού σηματοδότη από τα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Η εγκατάσταση των συγκεκριμένων καμερών θα πραγματοποιηθεί σε εφαρμογή σύμβασης που αναμένεται να υπογράψει η Περιφέρεια Αττικής τις επόμενες ημέρες με τους αναδόχους εταιρείας που αναδείχτηκε από ηλεκτρονικό διαγωνισμό.
Το κόστος της προμήθειας, εγκατάστασης και συντήρησης για τις νέες κάμερες, που θα λειτουργούν ως συσκευές καταγραφής των παραβάσεων του ΚΟΚ, προβλέπεται να φτάσει στα 18,8 εκατ. ευρώ και οι πόροι θα καλυφτούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Οι κάμερες θα εγκατασταθούν σταδιακά μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο.
Τι προβλέπει το σχέδιο
Σύμφωνα με το σχέδιο, οι νέες κάμερες θα συνδεθούν με τους σηματοδότες που βρίσκονται σε 100 κομβικά σημεία στους δρόμους του λεκανοπεδίου, όπου σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας συμβαίνουν και τα περισσότερα ατυχήματα. Οι κάμερες προβλέπεται να τοποθετηθούν σε κεντρικές διασταυρώσεις των λεωφόρων:
Κηφισίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βουλιαγμένης, Κατεχάκη, Μεσογείων, Αμαλίας, Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας, Παιανίας-Κορωπίου, Κηφισού, Γαλατσίου, Βεΐκου, Πατησίων, Ακαδημίας, Δαβάκη, Αμφιθέας, Ποσειδώνος, Θηβών, Ηρώων Πολυτεχνείου (Πειραιάς), Αχαρνών, Δεκελείας, ΝΑΤΟ, Δημοκρατίας, Χαροκόπου.
Τα μοντέλα των καμερών που έχουν επιλεγεί διαθέτουν λογισμικό το οποίο θα συνδεθεί με τους σηματοδότες.
Με εξελιγμένα συστήματα
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγάλο κόστος οφείλεται στις τεχνικές προδιαγραφές των καμερών. Οι κάμερες αυτές αποτελούν τεχνολογικά εξελιγμένα συστήματα με δυνατότητες πολύ μεγαλύτερες από μια απλή καταγραφή εικόνας. Πιο συγκεκριμένα, οι κάμερες αυτές είναι εξοπλισμένες με λογισμικό ανάλυσης και επεξεργασίας εικόνας, το οποίο μπορεί να αναγνωρίζει αυτόματα παραβάσεις, χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης.
Ακόμη, διαθέτουν υψηλής ανάλυσης αισθητήρες, οι οποίοι μπορούν να καταγράφουν με λεπτομέρεια τον αριθμό κυκλοφορίας των οχημάτων, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες και υπάρχει άμεση σύνδεση με κεντρικό σύστημα ελέγχου. Με αυτό το τρόπο επιτρέπεται η άμεση μεταφορά δεδομένων σε πραγματικό χρόνο στις αρμόδιες αρχές.