Κλιμακώνονται σταδιακά οι κινητοποιήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδία (ΠΝΟ), καθώς τα μέλη της προκήρυξαν νέα 48ωρη απεργία για τις 24 και 25 Οκτωβρίου 2024.
Τα πλοία θα παραμείνουν ξανά δεμένα στα λιμάνια και το ερχόμενο διήμερο (24-25 Οκτωβρίου), μετά και την διήμερη απεργία που διήρκησε από τις 22 έως και τις 23 του μήνα.
Όπως ανέφερε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γγ της ΠΝΟ Μανώλης Τσικαλάκης, πέραν του θέματος που αφορά την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, υπάρχουν επιπλέον ζητήματα που απασχολούν τους Έλληνες ναυτικούς, όπως οι μειωμένες συνθέσεις στα πλοία κατά τη χειμερινή περίοδο, από το Νοέμβριο έως τον Μάρτιο, ενώ πρόσθεσε ότι θα πρέπει να καταργηθεί ο νόμος Ν. 4150 που διέπει την τετράμηνη δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόων Σκαφών.
«Η συντριπτική πλειοψηφία των ναυτικών εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα διαιρείται δια 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίο κυμαίνεται στα 350 ευρώ» είχε επισημάνει σε πρόσφατη ανακοίνωσή του το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών.
Ο γγ της ΠΝΟ δήλωσε επίσης ότι κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, παρά το γεγονός ότι τα ναυτεργατικά σωματεία προχώρησαν σε ελέγχους που αφορούν παραβάσεις του μέγιστου ορίου απασχόλησης των πληρωμάτων, με προεξάρχουσα τις ειδικότητες των θαλαμηπόλων, των μαγείρων και των οικονομικών αξιωματικών, υπάρχουν αυτή τη στιγμή εταιρείες που οφείλουν χρήματα από υπερωριακή απασχόληση.
Δήλωσε επίσης, ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας, ως προς τα θέματα αυτά τηρεί προς το παρόν σιγή ιχθύος» και ότι έχει ζητηθεί ήδη συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη.