Balenciaga: Παγκόσμια κατακραυγή για τη διαφημιστική της καμπάνια που απεικόνιζε παιδιά με «φετιχιστικά» αρκουδάκια
Ο οίκος μόδας Balenciaga, έχει έρθει αντιμέτωπος με κατηγορίες εναντίων για προώθηση παιδικής πορνογραφίας και κακοποίησης στο διαδίκτυο. Η εταιρεία είναι αντιμέτωποι με την παγκόσμια κατακραυγή, εξαιτίας τελευταίας διαφημιστικής καμπάνιας που απεικονίζονται παιδιά να ποζάρουν με σαδομαζοχιστικά αρκουδάκια.
Οι άμεσες αντιδράσεις του κοινού, που θεώρησαν απρεπή και προσβλητική την καινούργια διαφημιστική καμπάνια του συγκεκριμένου οίκου μόδας, ανάγκασαν την εταιρία να αποσύρει άρον –άρον την εν λόγω καμπάνια, ζητώντας δημόσια συγγνώμη.
Σε μια φωτογραφία της καμπάνιας, ένα κοριτσάκι με κόκκινα μαλλιά φορά ένα διχτυωτό μπλουζάκι και έχει ένα λουκέτο στο λαιμό. Σε μια άλλη φωτογραφία, ένα κοριτσάκι κρατά ένα μωβ λούτρινο αρκουδάκι το οποίο φορά δερμάτινα λουριά που παραπέμπουν σε BDSM. Οι φωτογραφίες φυσικά δεν έμειναν ασχολίαστες από τους χρήστες του Twitter, οι οποίοι εξοργίστηκαν, χαρακτηρίζοντας τη διαφήμιση «τρομακτική και λάθος».
«Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για οποιαδήποτε προσβολή μπορεί να προκάλεσε η νέα μας συλλογή για το καλοκαίρι. Οι βελούδινες τσάντες με αρκουδάκια δεν θα έπρεπε να παρουσιάζονται με παιδιά σε αυτήν την καμπάνια. Καταργήσαμε αμέσως την καμπάνια από όλες τις πλατφόρμες», έγραψε η εταιρεία σε δήλωση που δημοσιεύτηκε στο Instagram Story της.
the brand “Balenciaga” just did a uh….. interesting… photoshoot for their new products recently which included a very purposely poorly hidden court document about ‘virtual child porn’
normal stuff pic.twitter.com/zjMN5WhZ0s
— shoe (@shoe0nhead) November 21, 2022
Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις κυκλοφόρησαν με την αφορμή της παρουσίασης της κολεξιόν του Balenciaga για την σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι του 2023, η οποία έγινε στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού. Η εταιρεία τελικά αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη για τις διαφημίσεις της, αναγνωρίζοντας πως δεν θα έπρεπε να περιλαμβάνουν παιδάκια.
«Ζητούμε συγγνώμη για την εμφάνιση ανησυχητικών μηνυμάτων στην καμπάνια μας», συνέχισε η εταιρεία στη δήλωσή της. «Λαμβάνουμε αυτό το θέμα πολύ σοβαρά και λαμβάνουμε νομικά μέτρα κατά των μερών που είναι υπεύθυνα για τη δημιουργία του σετ και τη συμπερίληψη μη εγκεκριμένων αντικειμένων για τη φωτογράφιση της καμπάνιας μας για την Άνοιξη 23. Καταδικάζουμε έντονα την κακοποίηση παιδιών σε οποιαδήποτε μορφή. Υποστηρίζουμε την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών», αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρίας.
Μια από τις πιο αμφιλεγόμενες φωτογραφίες της καμπάνιας περιείχε, μάλιστα, ένα έγγραφο που έμοιαζε να πρόκειται για απόσπασμα από μια υπόθεση του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, που αφορούσε το ζήτημα της παιδικής πορνογραφίας.
Παραταύτα, μια μεγάλη μερίδα του κοινού δεν φάνηκε πρόθυμη να συγχωρήσει τόσο εύκολα τον οίκο, με πολλούς ακτιβιστές να εκφράζουν τις διαμαρτυρίες τους προβαίνοντας σε συγκεκριμένες δράσεις δυσφήμησης των καταστημάτων της εταιρίας Balenciaga στο Λονδίνο, το Λος Άντζελες και αλλού.
Σε δεκάδες βίντεο που κυκλοφορούν στο TikTok βλέπει κανείς άτομα ντυμένα με φωσφοριζέ γιλέκα να κολλούν αυτοκόλλητα με την λέξη «Παιδοφιλία» στις βιτρίνες των καταστημάτων Balenciaga.
Ένας αυτόπτης μάρτυρας της δράσης των ακτιβιστών σε μαγαζί του Λονδίνου σχολίασε, μιλώντας στην Daily Mail: «Δεν είμαι σίγουρος από ποια οργάνωση ήταν ο άνθρωπος που έβαλε το αυτοκόλλητο στη βιτρίνα, αλλά ξέρω ότι το μαγαζί είναι άδειο τον τελευταίο καιρό».
Επίσης στα social media, πολλοί ζητούν από influencers που συνεργάζονταν με τον οίκο να διακόψουν τη συνεργασία μαζί του, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την Κιμ Καρντάσιαν, η οποία όμως αρνήθηκε να τερματίσει την συνεργασία.
Η Balenciaga δεν έχει απαντήσει ακόμη για τη συμπερίληψη ενός βιβλίου του Michael Borremans στο φόντο των δύο από τις φωτογραφίες από την καμπάνια της Άνοιξης του ’23.
Ο Borremans είναι ένας Βέλγος ζωγράφος, του οποίου το έργο περιλαμβάνει μια συλλογή του 2017 που ονομάζεται Fire From The Sun. Η αμφιλεγόμενη συλλογή απεικονίζει γυμνά νήπια -κάποια από αυτά ευνουχισμένα- να παίζουν ομαδικά και μερικές φορές μόνα τους.
Επίσης οι δικηγόροι της επιχείρησης δεν έχουν απαντήσει ακόμη στις ερωτήσεις της DailyMail.com σχετικά με το πώς κατέληξε το βιβλίο στη φωτογράφιση, όπως αναφέρει η εν λόγω ιστοσελίδα.