Εκστρατεία για να σωθεί το τελευταίο βαγόνι του ιστορικού τραμ Θεσσαλονίκης
Σκουριασμένο, σπασμένο και εγκαταλελειμμένο για χρόνια σε μια αποθήκη, το τελευταίο βαγόνι του ιστορικού τραμ της Θεσσαλονίκης «μαραζώνει» σε μια γωνιά, ανάμεσα σε μπάζα, προτομές και μπετονιέρες. Την εικόνα αυτή αντίκρισαν οι Γιάννης και Κώστας Δελής, οι οποίοι ως παραγωγοί της κινηματογραφικής ταινίας «Κορδελιό 1922» χρειάστηκε να κάνουν γυρίσματα στο τραμ της Θεσσαλονίκης και αποκαρδιωμένοι απ’ όσα είδαν αποφάσισαν να ξεκινήσουν εκστρατεία για τη διάσωση και αναπαλαίωση του τελευταίου βαγονιού.
«Η εικόνα που αντικρίσαμε είναι ντροπιαστική. Το βαγόνι του τραμ ήταν εγκαταλελειμμένο για χρόνια, σκουριασμένο και σπασμένο σε μια αποθήκη του Δήμου Θεσσαλονίκης», εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιάννης Δελής και σημειώνει πως «πρόκειται για μια εικόνα που μας πληγώνει όλους και δεν πρέπει να μείνει άλλο το ιστορικό τραμ, σε αυτή την εγκατάλειψη».
Οι δύο τηλεοπτικοί παραγωγοί και δημοσιογράφοι απευθύνουν έκκληση προς την Πολιτεία να αναπαλαιώσει αυτό το μοναδικό κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης. Όπως, μάλιστα, αναφέρει ο Κώστας Δελής, «μόλις αποκαλύψαμε την άθλια κατάσταση του βαγονιού, γίναμε αποδέκτες πολλών μηνυμάτων από Θεσσαλονικείς, που ήθελαν να βοηθήσουν έτσι ώστε να ανακαινιστεί το συγκεκριμένο βαγόνι του ιστορικού τραμ της Θεσσαλονίκης».
«Θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τους αρμόδιους φορείς», σημειώνει ο Γιάννης Δελής και τονίζει πως, «εάν υπάρχει θέληση και σωστός σχεδιασμός, το συγκεκριμένο βαγόνι μπορεί να ανακαινιστεί και να τοποθετηθεί δίπλα στον Λευκό Πύργο για να το θαυμάζουν όλοι, αλλά και για να συγκινούνται βλέποντάς το, Έλληνες και τουρίστες, αυτή τη φορά ανακαινισμένο! Είναι μια πολιτιστική κληρονομιά που πρέπει να διατηρήσουμε».
Το Τραμ Θεσσαλονίκης ήταν το κύριο μέσο μεταφοράς των κατοίκων της πόλης και εξυπηρετούσε τις μετακινήσεις τους, από το 1893 έως το 1957. Τα δυο αδέλφια ξεκίνησαν εκστρατεία ενημέρωσης έτσι ώστε οι αρμόδιοι φορείς να ενδιαφερθούν άμεσα πριν να είναι αργά, όπως λένε, ώστε να διασωθεί αυτό το πολύτιμο κομμάτι της ιστορίας της Θεσσαλονίκης.