Ρόλοι που άφησαν εποχή στην ελληνική τηλεόραση
Μοναδικοί χαρακτήρες που έχουν κάνει θραύση σε κωμικές σειρές, ενώ οι ατάκες τους έχουν γίνει σλόγκαν
Ρόλοι που άφησαν εποχή στην ελληνική τηλεόραση. Μοναδικοί χαρακτήρες που έχουν κάνει θραύση σε κωμικές σειρές, ενώ οι ατάκες τους έχουν γίνει σλόγκαν
Η πρόσφατη απώλεια της Καίτης Κωνσταντίνου, η οποία είχε υποδυθεί μοναδικά τη Σωσώ στη σειρά «Εγκλήματα», μας έφερε στο μυαλό χαρακτήρες που μας έχουν προσφέρει συγκίνηση και άφθονο γέλιο με την εμφάνισή τους -σε πρωταγωνιστικό ρόλο ή μη- σε σίριαλ της ελληνικής τηλεόρασης. Ρόλοι που έχουν κάνει θραύση προέρχονται κυρίως από κωμικές σειρές και έχουν αφήσει εποχή με την εκφραστικότητα, αλλά κυρίως με τις ατάκες τους.
Σωσώ Παπαδήμα, «Εγκλήματα» – Καίτη Κωνσταντίνου
Το βιτριολικό χιούμορ της Σωσώς Παπαδήμα έχει μείνει αξέχαστο. Κάνει τα πάντα για να εκδικηθεί τον «άτακτο» Αλέκο, με σπαρταριστές ατάκες, αλλά και σκηνές που έχουν χαραχτεί στη μνήμη μας. Η Σωσώ, με τον αδίστακτο και τρομακτικό χαρακτήρα της, που αποκαλύφθηκε όταν αντιλήφθηκε τις απιστίες του άντρα της και αποφάσισε την εξόντωσή του, έκλεβε την παράσταση. Τι να πρωτοθυμηθούμε από τις ατάκες της; Από το απλό της «πλήττω» μέχρι το «χιόνια στο καμπαναριό/ψόφησε όλο το χωριό», η psycho σύζυγος του χασάπη έχει αφήσει εποχή. Αγαπημένη ατάκα πολλών; «Και τα ρέστα… δρακουλίνια»!
Χλαπάτσας, «Της Ελλάδος τα Παιδιά» – Δημήτρης Φραγκιόγλου
Θραύση έκανε η θεότρελη παρέα των σμηνιτών στη σειρά. Μπορεί ο Γιάννης Μπέζος να ήταν το βασικό ατού ως σμήναρχος Κάκαλος, αλλά από τους φασαριόζους σμηνίτες ξεχώρισε ο… ποιητής της παρέας, ο Τρύφων Σπιουνέας, με το παρατσούκλι «Χλαπάτσας». Δεν υπάρχει περίπτωση να ξεχάσουμε τα «απολύομαι, ψαρούκλες, τα μαλλιά μου κάνω μπούκλες» ή το κλασικό «καλά, θα σας δείξω εγώ, θα δείτε τι θα πάθετε», το οποίο συνοδευόταν και από το αμίμητο γέλιο του γλοιώδους Χλαπάτσα.
Ζάχος Δόγκανος, «Εκείνες κι εγώ» – Γιάννης Μπέζος
Ο Ζάχος Δόγκανος ήταν ο bon viveur της τηλεόρασης! Ο άντρας που ήξεραν όλες οι γυναίκες και εκείνος μπορεί να ξέχναγε, αλλά έκανε πως τις θυμόταν, όταν εμφανίζονταν ξανά μπροστά του. Παρά τα χρόνια του ήταν πάντα ο αιώνιος έφηβος, που συνεχώς έκανε απιστίες στη μνηστή του, την οποία δεν έλεγε να παντρευτεί. Οι συζητήσεις του με την οικιακή βοηθό Δεβόρα και το φίλο του Δημήτρη και οι τσακωμοί του με την ανιψιά του Λίλη έχουν μείνει αξέχαστοι. Όπως και οι ατάκες του «πώς να ρημαδοκοιμηθούμε τώρα;», λίγο πριν ξεκινήσει να ροχαλίζει, το «τι λέει, βρε παιδιά;», οι φιλοφρονήσεις του στις γυναίκες, η τσιγκουνιά του, αλλά και το «γεια σου, λατρεία», όποτε έβλεπε τον τηλεοπτικό συνεργάτη του Πάνο.
«Ακάλυπτος», «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή» – Αντώνης Καφετζόπουλος
Ένα ρόλος ανεπανάληπτος, που αγαπήθηκε όσο λίγοι, καθώς είχε μάλλον πολλούς μιμητές! Ο «Ακάλυπτος» έγινε «πρότυπο» παντρεμένου για πολλούς και πηγή γέλιου για ακόμη περισσότερους. Η ζήλια του προς τη σύζυγό του (Ρένια Λουιζίδου) ήταν χαρακτηριστική και, σε συνδυασμό με τις απατεωνιές και τις ακάλυπτες επιταγές που εξέδιδε, δεν ήταν δύσκολο να ξεχωρίσει. Βρισκόταν διαρκώς σε δύσκολη και περίεργη θέση, με αποτέλεσμα να απευθύνεται στον οδοντίατρο «κολλητό» του Μάκη (Γιώργος Παρτσαλάκης), με μια ατάκα που δεν ξεχνιέται: «Γεια σου, κτηνίατρε». Βέβαια, έχουν ξεχωρίσει κι άλλες, όπως το «βρε τομάρι, θα διαφθείρεις τη φυλακή», αλλά και πολλές ακόμη, ιδιαίτερα προς τις γυναίκες, καθότι υπήρξε το απόλυτο «καμάκι»!
Δημητρούλα, «Σ’ αγαπώ, μ’ αγαπάς» – Δήμητρα Παπαδοπούλου
Ένας ρόλος που αντιπροσώπευσε πολλές γυναίκες ήταν η Δήμητρα. Μια καθημερινή, διόλου απλή όμως γυναίκα, η οποία αγωνιούσε για το σήμερα, αλλά κυρίως για το πότε θα παντρευτεί με τον Θοδωρή (Αθερίδη) και θα αποκτήσουν παιδιά, αλλά και γενικότερα για τη σχέση τους, με αποτέλεσμα να τον οδηγεί αρκετές φορές σε ψυχαναλυτές. Οι περιπέτειές τους, οι αντιδράσεις της και οι ατάκες που ξεστόμιζε ήταν το κάτι άλλο. Ανασφαλής αλλά και έξυπνη, δεν ξέχναγε να ασχολείται με το «πρόβλημα» του Θοδωρή με τους γκέι, ξεστομίζοντας αμίμητες ατάκες, όπως «αγάπη μου, οι αδελφές παίρνουν τεκνά, όχι καρότσια». Εκείνη όμως που έχει γίνει σλόγκαν και ακούγεται ακόμα και σήμερα είναι το «εγώ πότε θα γίνω μάνα;».
Λάζαρος, «Είσαι το ταίρι μου» – Άρης Σερβετάλης
Με την κόκκινη μοϊκάνα και τον «Μήτσο», το ιγκουάνα κατοικίδιο στον ώμο του, η εικόνα του ήταν χαρακτηριστική. Ο Άρης Σερβετάλης ήταν ο ανατρεπτικός Λάζαρος, ρόλος που εκτόξευσε την αναγνωρισιμότητά του στα ύψη. Βρισκόταν στο πλευρό του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου στη σειρά, ενσαρκώνοντας το χαρακτήρα του αιώνιου παιδιού, ο οποίος είχε πάντα να δώσει μια συμβουλή για «καμάκι», παραδίδοντας ταυτόχρονα και μαθήματα ψυχραιμίας. Οι ατάκες του ήταν σπαρταριστές, αλλά μία από τις καλύτερες ήταν το «καλύτερα μιας ώρας σκλαβιά και φυλακή, παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή».
Θεοπούλα, «Στο Παρά Πέντε» – Έφη Παπαθεοδώρου
Έκανε θραύση, όπως είχε πει και η ίδια μετά το τηλεοπτικό ταξίδι της στο Παρίσι. Η Θεοπούλα ήταν η «θεότρελη» γιαγιά που όλοι θα θέλαμε να έχουμε. Οι εμπνεύσεις της ήταν εκπληκτικές, όπως και η μανία της με την «κοντή» νύφη της. Το στιλ της και η ενέργειά της την έκαναν να ξεχωρίσει. Δεν άφηνε τίποτα όρθιο και καταπιανόταν με τα πάντα, από ντραμς, ζωγραφική μέχρι ταξίδια και γήπεδο, μην μπορώντας να καταλάβει για ποιο λόγο οι συνομήλικές της ασχολούνταν με το κέντημα. Από τις καλύτερες ατάκες της, «κόβεται το σεξ;» και «δεν θέλω γιατρό, αρχιτέκτονα να μου φέρετε»!
Ντένη Μαρκορά, «Δύο Ξένοι» – Ντίνα Κώνστα
Από τους πιο σπαρταριστούς ρόλους της ελληνικής τηλεόρασης ήταν αυτός της Ντένης Μαρκορά. Αμέτρητα βίντεο στο YouTube, δεκάδες γκρουπ στο Facebook, αλλά και… προφίλ στο Twitter έχει η τηλεοπτική μητέρα του Νίκου Σεργιανόπουλου στους «Δύο ξένους». Η Ντίνα Κώνστα άφησε εποχή με το «κοφτερό» και έξυπνο χιούμορ της και ιδίως με όσα έλεγε στις λογομαχίες της με τη Φλώρα (Χρυσούλα Διαβάτη). «Η μόνη γυναίκα που ξέρει πού βρίσκεται σίγουρα ο άντρας της είναι η χήρα», «σπίτι δίχως κέρατο, δάσος χωρίς έλατο», είναι μερικά μόνο από τα… σλόγκαν που καθιέρωσε η σικάτη Ντένη. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε βέβαια και το «εγώ δεν έκανα παιδί, τη γιορτή του κρασιού έκανα», που έλεγε απευθυνόμενη στο γιο της.
Ελένη Βλαχάκη, «Κωνσταντίνου και Ελένης» – Ελένη Ράντου
Η γκαρσόνα Α΄, όπως την αποκαλούσε ο επίκουρος καθηγητής Βυζαντινολογίας, ήταν άλλη μια «μορφή». Η Ελένη Βλαχάκη, την οποία υποδύθηκε η Ελένη Ράντου, έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας ως μια σερβιτόρα μπαρ, η οποία προσπαθούσε να τα βγάλει πέρα ενώ συγκατοικούσε με τον Κωνσταντίνο Κατακουζηνό (Χάρη Ρώμα). Δεν τον άφηνε σε χλωρό κλαρί και πάντα είχε κάτι να του πει τόσο για τον υποχόνδριο χαρακτήρα του, καθώς κυκλοφορούσε συνεχώς με Betadine στο χέρι, όσο και για το έργο ζωής του, για το αποχετευτικό σύστημα στο Βυζάντιο. Η συνήθειά της να τρώει «γιαουρτοσκόρδιον» έβγαζε τον καθηγητή εκτός εαυτού, για να του δώσει τη θρυλική απάντηση: «Κατακουζήνα, πήγαινε κατά κουζίνα μεριά», κάνοντας τα νεύρα του κρόσσια.
Βαγγέλης Φατσέας «Το καφέ της Χαράς» – Γεράσιμος Σκιαδαρέσης
Παρά τους αμέτρητους ρόλους που έχει ερμηνεύσει ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, υπάρχουν πολλοί που ακόμη τον θυμούνται ως Βαγγέλη Φατσέα από τη σειρά «Το καφέ της Χαράς», στο καφενείο που διατηρούσε στο θρυλικό Κολοκοτρωνίτσι. Μάλιστα, ο ίδιος έχει δηλώσει ότι του έχουν κόψει ακόμη και τιμολόγιο σε αυτό το όνομα, ενώ εξομολογήθηκε ότι τα πρώτα χρόνια δυσκολεύτηκε να διαχειριστεί την επιτυχία του συγκεκριμένου ρόλου. Τα ελληνικά του ήρωά του είναι χειρότερα και συνάμα πιο διασκεδαστικά από ποτέ. Οι ατάκες που ξεστομίζει κάθε τόσο είναι μία και μία. Πραγματικά, δεν ξέρεις ποια να πρωτοξεχωρίσεις και με ποια να γελάσεις περισσότερο. «Πρώτος στο λίθο μπαλέτο», «Έχω πολλά λεφτά, είμαι μεθυστάνας…», «Μετά από αυτό, η περιτομή μου θα μπει στην πλατεία του χωριού» και η επική «επιστρέφω δημήτριος» ήταν κάποιες από τις μοναδικές ατάκες του!
Όλα τα viral βίντεο εδώ