Δέχτηκε… επίθεση για τη σκηνή της αυτοϊκανοποίησης ο Μανούσος Μανουσάκης!
Ο Μανούσος Μανουσάκης και οι ανέκδοτες ιστορίες από τα όσα συνέβησαν στη θρυλική σειρά που έγραψε ιστορία, «Ψίθυροι Καρδιάς»
Οι νεότεροι, σαφώς και δεν θα θυμούνται την τηλεοπτική σειρά του Mega, «Ψίθυροι Καρδιάς». Ο Μανούσος Μανουσάκης ήταν στο τιμόνι της σκηνοθεσίας, ο Απόστολος Γκλέτσος και η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους στους πρωταγωνιστικούς ρόλους και οι επιτυχίες διαδέχονταν η μία την άλλη. Τα ποσοστά τηλεθέασης δεν είχαν και ούτε φυσικά έχουν προηγούμενο, καθώς με αυτή τη σειρά γράφτηκε… τηλεοπτική ιστορία.
Ο Μανούσος Μανουσάκης όμως, μιλώντας στην εκπομπή «Πάμε Δανάη», θυμήθηκε μερικές ανέκδοτες ιστορίας, όπως φυσικά τις αντιδράσεις των Ρομά, όταν εκείνος αποφάσισε να γυρίσει μία αισθαντική σκηνή αυτοϊκανοποίησης με την πρωταγωνίστρια, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους.
Ο γνωστός σκηνοθέτης ήθελε να δείξει πως η νεαρή Ρομ, Ερατώ, ανακάλυπτε τον εαυτό της και το σώμα της, καθώς βίωνε τον έρωτα με τον «μπαλαμό», όπως τον αποκαλούσαν οι ομόφυλοί της στη σειρά, Απόστολο Γκλέτσο.
Ο Μανούσος Μανουσάκης σκηνοθέτης για τους «Ψίθυρους Καρδιάς» περιέγραψε τον τρόπο που τους αποδέχτηκε η κοινότητα των Ρομά, οι οποίοι τους έμαθαν τους τρόπους τους και την κουλτούρα τους, και τα μεγάλα νούμερα τηλεθέασης που σημείωσαν.
Συγκεκριμένα, αφηγήθηκε: «Οι “Ψίθυροι Καρδιάς” άφησαν ιστορία, γιατί ήταν η πρώτη σειρά που είχε την τόλμη να καταγγείλει τη μισαλλοδοξία και τον ρατσισμό, να μας δείξει μια κοινωνία τόσο κοντινή μας και τόσο μακρινή μας, όπως η κοινωνία των τσιγγάνων. Μας δέχτηκαν και μας αγκάλιασαν τα μέλη της φυλής στα Άνω Λιόσια, μας βοήθησαν απίστευτα, μας καθοδήγησαν, μας μάθανε τα έθιμά τους, τους τρόπους τους. Εκείνη η εποχή ήταν πολύ διαφορετική από τη σημερινή, υπήρχε άλλη συνθήκη. Τα νούμερα τηλεθέασης ήταν κάθε φορά και υψηλότερα μέχρι που έφτασαν σε πανελλήνιο ρεκόρ, άσπαστο έως σήμερα».
Στη συνέχεια, ο Μανούσος Μανουσάκης διηγήθηκε τη σκηνή της Ερατούς μπροστά στον καθρέφτη, η οποία δυσαρέστησε τις τσιγγάνες του καταυλισμού και την αντίδρασή τους στην πρώτη ερωτική σκηνή.
Αναλυτικά, περιέγραψε: «Με το πρώτο φιλί που έδωσε η Ερατώ στον μπαλαμό, γυρνάει βράδυ σπίτι της, κοιμούνται όλοι, γδύνεται από τη μέση και πάνω και χαϊδεύει το σώμα της, αναγνωρίζει και μαθαίνει το σώμα της. Όταν παίχτηκε λοιπόν το επεισόδιο και πήγαμε πάλι να κάνουμε γύρισμα, μαζεύτηκαν γύρω όλες οι τσιγγάνες και έλεγαν “Μανουσάκη ντροπή, τι μας έκανες! Μας ντρόπιασες, μας ντρόπιασες!”. Και εγώ λέω “τι γίνεται”, δεν κατάλαβα. Όταν ήρθε η ώρα να κάνουμε την πρώτη της ερωτική συνεύρεση της Ερατούς με τον Αποστόλη. Πάμε πάλι, παίχτηκε η σκηνή και πάμε βάσει προγράμματος να κάνουμε γύρισμα στα Άνω Λιόσια. Οι ίδιες γυναίκες έρχονται γύρω μου ενθουσιασμένες και είπαν “έτσι μπράβο Μανουσάκη! Με άντρα, όχι μόνη της!”».
Ο Μανούσος Μανουσάκης μίλησε και για άλλες τηλεοπτικές σειρές που άφησαν το στίγμα τους. Για το «Άγγιγμα Ψυχής», τις δυσκολίες της σειράς και την ερωτική σκηνή, ο σκηνοθέτης είπε: «Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα με την Εκκλησία όταν κάναμε το “Άγγιγμα Ψυχής”. Δεν θέλαμε να δείξουμε έναν πάπα, ο οποίος τρέχει πίσω από τον ποδόγυρο. Το θέμα ήταν ένας άνθρωπος που υποκύπτει στον πειρασμό και επιστρέφει σε αυτό που πιστεύει, όχι το σκάνδαλο. Στα Γιάννενα και στα Ζαγοροχώρια οργάνωναν εκδρομές στα μέρη που είχαμε κάνει γυρίσματα για το Άγγιγμα Ψυχής. Το πιο δύσκολο γύρισμα ήταν η ερωτική σκηνή στο “Άγγιγμα ψυχής”. Ήταν για εμένα ένα δίλημμα, ώστε να μην τους βάλω στην εκκλησία. Όλη την ερωτική σκηνή την είδαμε μέσω των σκιών του. Έτσι τήρησα το μέτρο, να είμαι και αισθησιακός και ευλαβής».
Τέλος, σχετικά με την σειρά «Μη μου λες αντίο», ο Μανούσος Μανουσάκης ανέφερε: «Διάβασα πολλές φορές το κοράνι όταν κάναμε το “Μη μου λες αντίο”. Είχαμε θρησκευτική σύμβουλο στα γυρίσματα, η οποία ήταν συνέχεια δίπλα μας όσον αφορά το θρησκευτικό, θεολογικό μέρος της σειράς. Θυμάμαι την σκηνή που ο πρωταγωνιστής, Μέμος Μπεγνής, πλένεται με μανία μετά την ερωτική επαφή για το αμάρτημα που είχε επιτελέσει. Ήταν μια στιγμή πολύ ενδεικτική για την ψυχολογία του μουσουλμάνου».