Σάλος με την έκθεση της Μπιάνκα Σενσόρι στη Νότια Κορέα

Κατηγορίες περί σεξουαλικής εκμετάλλευσης και αμφιλεγόμενου καλλιτεχνικού περιεχομένου

Σάλος με την έκθεση της Μπιάνκα Σενσόρι στη Νότια Κορέα. Κατηγορίες περί σεξουαλικής εκμετάλλευσης και αμφιλεγόμενου καλλιτεχνικού περιεχομένου

Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Νότια Κορέα γύρω από τη νέα καλλιτεχνική έκθεση της Μπιάνκα Σενσόρι, συζύγου του Κάνιε Γουέστ, με πλήθος χρηστών στα social media να καταγγέλλουν το περιεχόμενό της ως «ανησυχητικό» και να κάνουν λόγο για σεξουαλική εκμετάλλευση των γυναικών.

Η 30χρονη αρχιτέκτονας παρουσίασε πρόσφατα το φιλόδοξο πρότζεκτ της με τίτλο BIO POP (THE ORIGIN), το οποίο περιλαμβάνει εγκαταστάσεις με γυναίκες σε προκλητικές πόζες, «ανθρώπινα έπιπλα» σχεδιασμένα από την ίδια, αλλά και μασκοφόρες γυναίκες που θυμίζουν σωσίες της. Το έργο, που είχε προκαλέσει ενδιαφέρον πριν ακόμη παρουσιαστεί, βρέθηκε γρήγορα στο επίκεντρο έντονης κριτικής.

Διαβάστε επίσης: Κόκκινη cat woman η Μπιάνκα Σενσόρι

Η ίδια η Σενσόρι ανάρτησε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram φωτογραφίες από την έκθεση, μεταξύ των οποίων και εικόνα καθίσματος που σχηματίζεται από μια γυναίκα σε γονατιστή στάση. Οι αναρτήσεις αυτές προκάλεσαν άμεσες και έντονες αντιδράσεις, με πολλούς χρήστες να αμφισβητούν ανοιχτά τον καλλιτεχνικό χαρακτήρα της δουλειάς της.

Στα σχόλια δεν έλειψαν οι αιχμηρές τοποθετήσεις. «Για ποιον λόγο να υποστηρίζει κανείς κάτι τέτοιο;» αναρωτήθηκε ένας χρήστης, ενώ άλλος έγραψε: «Αν οι γυναίκες παρουσιάζονται ως σεξουαλικά αντικείμενα, τότε ας δούμε και τους άνδρες στον ίδιο ρόλο». Ορισμένοι προχώρησαν ακόμη περισσότερο, χαρακτηρίζοντας το περιεχόμενο «διαταραγμένο» και τον λογαριασμό της Σενσόρι «έναν από τους πιο ενοχλητικούς και επικίνδυνους στο Instagram».

Παράλληλα, αρκετοί επικριτές κατηγόρησαν τη Μπιάνκα Σενσόρι ότι το έργο της παραπέμπει έντονα σε δημιουργίες άλλων καλλιτεχνών. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκαν ο Βρετανός γλύπτης Άλεν Τζόουνς, γνωστός για τα αμφιλεγόμενα «ανθρώπινα έπιπλά» του, αλλά και οι Άννα Ούντενμπεργκ και Βανέσα Μπίκροφτ. Υπήρξαν, ωστόσο, και πιο μετριοπαθείς φωνές που επισήμαναν πως η καλλιτεχνική επιρροή δεν αποτελεί απαραίτητα πρόβλημα, εκφράζοντας την ελπίδα ότι η Σενσόρι θα καταφέρει στο μέλλον να διαμορφώσει μια πιο ξεκάθαρη και προσωπική καλλιτεχνική ταυτότητα.

Όλα τα viral video εδώ.