Σάκης Τανιμανίδης: Η ανακοίνωση σε αεροπλάνο που του έκοψε τα φτερά. Η ταλαιπωρία του παρουσιαστή στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και η ανακούφιση. Ο παρουσιαστής και επιχειρηματίας Σάκης Τανιμανίδης βρέθηκε αντιμέτωπος με ένα αναπάντεχο γεγονός κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του, τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου. Το απρόοπτο συνέβη στον Διεθνή Αερολιμένα Φρανκφούρτης (Frankfurt Airport – FRA), έναν από τους μεγαλύτερους και πιο πολυσύχναστους κόμβους της Ευρώπης, όπου ο Τανιμανίδης είχε προγραμματίσει μια πτήση ανταπόκρισης.
Σάκης Τανιμανίδης: Η ανακοίνωση σε αεροπλάνο που του έκοψε τα φτερά
Ενώ οι επιβάτες είχαν επιβιβαστεί κανονικά στο αεροσκάφος, η αναχώρηση καθυστερούσε αδικαιολόγητα. Μετά από μια ώρα αναμονής εντός του αεροπλάνου, ο κυβερνήτης ανακοίνωσε την εξαιρετικά σημαντική είδηση: το αεροσκάφος παρουσίαζε τεχνικό πρόβλημα που καθιστούσε αδύνατη την ασφαλή απογείωση. Ως αποτέλεσμα, όλοι οι επιβάτες κλήθηκαν να αποβιβαστούν, καθώς η πτήση ακυρωνόταν προσωρινά και επαναπρογραμματιζόταν με τρίωρη καθυστέρηση.
Όπως τόνισε ο ίδιος ο Σάκης Τανιμανίδης στο βίντεο που δημοσίευσε, η πρώτη, φυσική αντίδραση στο άκουσμα της καθυστέρησης ήταν η απογοήτευση και ο εκνευρισμός, σκέψεις που συνοψίζονται στη φράση «πω τι γκαντεμιά». Ωστόσο, αμέσως μετά, επικράτησε η ανακούφιση και η λογική σκέψη.
«Είμαι στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, όπου είχε μια πτήση με ανταπόκριση. Είχαμε μπει στο αεροπλάνο αλλά το αεροπλάνο δεν ξεκινούσε. Μετά από μια ώρα βγαίνει ο πιλότος και μας λέει ότι το αεροπλάνο έχει ένα πρόβλημα, για αυτό έπρεπε να κατέβουμε και να φύγουμε μετά από τρεις ώρες.
Το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κάποιος είναι “πω τι γκαντεμιά”. Από την άλλη ευτυχώς που βρήκαν το πρόβλημα πριν πετάξουμε», είπε στο βίντεο που ανέβασε ο Σάκης Τανιμανίδης.
Η απόφαση του πιλότου να ανακοινώσει την ακύρωση της αναχώρησης και την αποβίβαση των επιβατών αποτελεί πάγια πρακτική και κανόνα στην αεροπλοΐα, όπου η ασφάλεια βρίσκεται πάνω από κάθε άλλο επιχειρησιακό ή οικονομικό κριτήριο. Τα τεχνικά προβλήματα που οδηγούν σε καθυστέρηση ή ματαίωση πτήσης μπορεί να είναι ποικίλα — από μια βλάβη σε ζωτικής σημασίας συστήματα (π.χ., υδραυλικά, κινητήρες, ηλεκτρονικά συστήματα πλοήγησης) μέχρι ένα μικρότερο αλλά κρίσιμο ζήτημα που αφορά την πίεση στην καμπίνα ή την ομαλή λειτουργία των πτερυγίων. Η έγκαιρη ανίχνευση του προβλήματος, όσο δυσάρεστη και αν είναι η επακόλουθη αναμονή, είναι πάντοτε η καλύτερη έκβαση για την προστασία της ζωής των επιβαινόντων.
Η αναμονή τριών ωρών σε έναν σημαντικό κόμβο όπως η Φρανκφούρτη θέτει αυτόματα σε ισχύ τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004, ο οποίος κατοχυρώνει τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών. Σε περιπτώσεις καθυστέρησης λόγω τεχνικού προβλήματος:
- Παροχή φροντίδας (Αναψυκτικά και Γεύματα): Καθώς η καθυστέρηση ξεπέρασε τις δύο ώρες (για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων) οι επιβάτες δικαιούνται παροχή δωρεάν γευμάτων, αναψυκτικών και, εφόσον χρειαστεί, διαμονής (αν η αναμονή παραταθεί για ολόκληρη νύχτα).
- Ενημέρωση: Ο αερομεταφορέας έχει την υποχρέωση να ενημερώνει τους επιβάτες για τα δικαιώματά τους και την εξέλιξη της κατάστασης.
- Αποζημίωση: Εάν το τελικό αεροσκάφος έφτανε στον τελικό προορισμό με καθυστέρηση άνω των τριών ωρών, ο Σάκης Τανιμανίδης και οι συνεπιβάτες του θα είχαν ενδεχομένως δικαίωμα σε χρηματική αποζημίωση (€250 έως €600, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης), εκτός αν η εταιρεία μπορούσε να αποδείξει ότι το τεχνικό πρόβλημα ήταν «έκτακτη περίσταση» που δεν μπορούσε να αποφευχθεί.
Το απρόοπτο του γνωστού παρουσιαστή αποτελεί μια συνηθισμένη εμπειρία για εκατομμύρια ταξιδιώτες παγκοσμίως, υπενθυμίζοντας τη συνεχή ισορροπία μεταξύ της ταχύτητας των αεροπορικών ταξιδιών και της αδιαπραγμάτευτης ανάγκης για μηδενικό ρίσκο στην ασφάλεια.