Όλα τα νέα στην ώρα τους
Lifestyle, Gossip, Celebrity News

Πέθανε η σπουδαία ηθοποιός Νταϊάν Κίτον

“Έφυγε” στα 79 της χρόνια στην Καλιφόρνια

Πέθανε η σπουδαία ηθοποιός Νταϊάν Κίτον. Την τελευταία της πνοή άφησε σε ηλικία 79 ετών η σπουδαία ηθοποιός Νταϊάν Κίτον. Δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή η αιτία του θανάτου της. Ένας εκπρόσωπος της οικογένειας Νταϊάν Κίτον επιβεβαίωσε στο περιοδικό PEOPLE ότι πέθανε στην Καλιφόρνια και ότι δεν υπάρχουν περαιτέρω λεπτομέρειες προς το παρόν.

Η Κίτον έγινε διάσημη τη δεκαετία του 1970 χάρη στο ρόλο της στις ταινίες «Ο Νονός» και στις συνεργασίες της με το σκηνοθέτη Γούντι Άλεν. Κέρδισε Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Annie Hall» του 1977. Η μακρά καριέρα της περιλαμβάνει ταινίες όπως «The First Wives Club», πολλαπλές συνεργασίες με τη σκηνοθέτιδα Νάνσι Μάγιερς και τη σειρά ταινιών «Book Club».

Η ηθοποιός γεννήθηκε στο Λος Άντζελες το 1946 με το όνομα Νταϊάν Χολ και ήταν η μεγαλύτερη από τέσσερα παιδιά. Ο πατέρας της ήταν πολιτικός μηχανικός, ενώ η μητέρα της ήταν νοικοκυρά.

Ωστόσο, η Κίτον πίστευε ότι η μητέρα της ονειρευόταν κάτι μεγαλύτερο. «Στο βάθος της καρδιάς της, μάλλον ήθελε να γίνει κάποια μορφή καλλιτέχνιδας», είπε η ηθοποιός στο περιοδικό PEOPLE το 2004. «Τραγουδούσε. Έπαιζε πιάνο. Ήταν όμορφη. Ήταν η υποστηρίκτριά μου», έχει δηλώσει η ίδια.

 

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη People Magazine (@people)

Νταϊάν Κίτον: Μια σπουδαία καριέρα

Η Κίτον έπαιξε σε θεατρικές παραστάσεις στο λύκειο και, αφού αποφοίτησε το 1964, σπούδασε δραματική τέχνη στο κολέγιο. Όμως σύντομα εγκατέλειψε τις σπουδές της και μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να προσπαθήσει να κάνει καριέρα στο θέατρο. Πήρε το πατρικό όνομα της μητέρας της, Κίτον, ως επαγγελματικό της όνομα, επειδή υπήρχε ήδη μια Νταϊάν Χολ εγγεγραμμένη στο Actors’ Equity.

Το 1968, η Κίτον πήρε ρόλο ως αναπληρωματική της Sheila στο μιούζικαλ Hair στο Broadway. Το 2017, η Κίτον είπε στο People ότι αντιμετώπισε βουλιμία εκείνη την περίοδο, μετά που ο σκηνοθέτης της παράστασης της είπε πως έπρεπε να χάσει βάρος, αν και δεν τον κατηγόρησε για την ασθένειά της. «Πίστεψέ με, είχε να κάνει με μια υπερβολική ανάγκη για περισσότερο. Πάρα πολύ. Ήταν ψυχική ασθένεια», είπε.

«Έγινα μάστερ στο να κρύβομαι. Να κρύβω κάθε στοιχείο — πώς βεβαιώνεσαι ότι κανείς δεν ξέρει; Ζεις έναν τρόπο ζωής πολύ περίεργο. Ζεις ένα ψέμα», εξήγησε για την ασθένειά της. Τελικά ανάρρωσε χάρη στη θεραπεία, αλλά είπε ότι η βουλιμία της στέρησε και τη δυνατότητα να απολαύσει τον χρόνο της στο Broadway.

Στη συνέχεια, πρωταγωνίστησε στο θεατρικό έργο του Άλεν «Play It Again, Sam», που έκανε πρεμιέρα το 1969. Για τον ρόλο αυτό έλαβε υποψηφιότητα για βραβείο Tony.

Συνέχισε επίσης να συνεργάζεται με τον Άλεν, εμφανιζόμενη στην κινηματογραφική εκδοχή του Play It Again, Sam, που κυκλοφόρησε το 1972, στο Sleeper του 1973 και στο Love and Death του 1975. Παρά την πρώιμη επιτυχία της, οι ανασφάλειες της Κίτον εξακολουθούσαν να την βασανίζουν και δεν παρακολουθούσε ποτέ τις δικές της ταινίες. «Απλώς δεν μου αρέσει ο τρόπος που φαίνομαι και ακούγομαι», είπε στο People το 1975.

Νταϊάν Κίτον
Με τον Γούντι Άλεν.

Το 1977, η Κίτον πρωταγωνίστησε στην Annie Hall του Άλεν ως ο ομώνυμος χαρακτήρας. Κέρδισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της. Η γκαρνταρόμπα της Annie μιμήθηκε αυτή της Κίτον, γεμάτη ανδρικά ρούχα, γιλέκα και καλοραμμένα παντελόνια, και η ταινία εδραίωσε τη θέση της ηθοποιού ως είδωλο του στυλ. Πολλοί υπέθεσαν ότι η ταινία βασίστηκε στη σχέση της Κίτον με τον Άλεν. Είπε στους New York Times το 1977, «Δεν είναι αλήθεια, αλλά υπάρχουν στοιχεία αλήθειας μέσα σε αυτό».

Με τον Στιβ Μάρτιν στην ταινία “Ο πατέρας της νύφης”.

 

Η Κίτον συνεργάστηκε ξανά με τον Άλεν στα Interiors του 1978, στο Manhattan του 1979 και στο Manhattan Murder Mystery του 1993. Υπερασπίστηκε επίσης τον Άλεν, μετά τις κατηγορίες για σεξουαλική κακοποίηση από την θετή του κόρη, Dylan Farrow. «Τον αγαπώ», είπε στη Guardian το 2014.

Άλλοι κινηματογραφικοί ρόλοι της Κίτον περιλαμβάνουν το «Looking for Mr. Goodbar» του 1977, το «Reds» του 1981, το «Shoot the Moon» του 1982 και το «The Little Drummer Girl» του 1984. Συνεργάστηκε με τη Μάγιερς για πρώτη φορά στο «Baby Boom» του 1987.

Θα ξανασυναντιόντουσαν άλλες τρεις φορές: στο «Father of the Bride» του 1991, στο «Father of the Bride Part II» του 1995 και στο «Something’s Gotta Give» του 2003, το οποίο της χάρισε άλλη μία υποψηφιότητα για Όσκαρ. Όταν ρωτήθηκε ποιο από αυτά τα έργα αγαπούσε περισσότερο, η Κίτον είπε στο Vulture το 2020: «Ειλικρινά, μπορεί να το θεωρείτε γλυκανάλατο, αλλά αγαπώ τις ταινίες Father of the Bride. Ήταν τόσο συγκινητικές».

Με τον Αλ Πατσίνο στη θρυλική ταινία “Ο νονός”.

 

Η Κίτον πρωταγωνίστησε μαζί με τη Γκόλντι Χον και την Μπέτ Μίντλερ στο “The First Wives Club” του 1996, που αφορά τρεις γυναίκες των οποίων οι σύζυγοι τις άφησαν για νεότερες γυναίκες. Η κωμωδία τελείωσε διάσημα με τις τρεις να τραγουδούν το “You Don’t Own Me” της Lesley Gore. Η Κίτον είπε στο The Hollywood Reporter το 2023 ότι ήταν «πάντα κάπως αγχωμένη και λίγο ανήσυχη» κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων επειδή η Χον και η Μίντλερ ήταν «πραγματικά εκπληκτικές ηθοποιοί.»

Οι μεταγενέστεροι ρόλοι της περιλάμβαναν τις ταινίες The Family Stone, Because I Said So, Finding Dory, Book Club (και το σίκουελ της) και Poms. Έκανε μια σπάνια εμφάνιση στην τηλεόραση με πρωταγωνιστικό ρόλο στη μίνι σειρά του HBO το 2016, The Young Pope. Η Κίτον εργάστηκε επίσης ως σκηνοθέτις, σκηνοθετώντας το ντοκιμαντέρ Heaven το 1987, το Hanging Up το 2000 και ένα επεισόδιο της σειράς Twin Peaks.

 

Το 2021, πρωταγωνίστησε στο μουσικό βίντεο του Justin Bieber “Ghost.” Ήταν επίσης μια παραγωγική στο Instagram, δημοσιεύοντας ενημερώσεις για τη ζωή της, σκέψεις για την καριέρα και τις φιλίες της και επαινώντας όσους αγαπούσε.

 

Google News icon
Ακολουθήστε την ontime24 στο Google News!