Οι αλήθειες του Παπάζογλου
Οι αλήθειες του Παπάζογλου: Σήμερα δεν θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια Βουγιουκλάκη. Γιατί το σύστημα δεν θέλει να είναι κάποιος πάνω από αυτό
Οι αλήθειες του Παπάζογλου: Σήμερα δεν θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια Βουγιουκλάκη. Από παιδί… μετρούσε τ’ άστρα και κατάφερε να πορευτεί μαζί τους, αλλά και να δημιουργήσει το δικό του. Ο χορογράφος Δημήτρης Παπάζογλου έχει σπουδαίες συνεργασίες στο ενεργητικό του και μια μεγάλη ιστορία ζωής, που πίσω από τα φώτα της σκηνής κρύβει πολύ πόνο, αλλά και τεράστια δύναμη ψυχής. Λαμπερή παρουσία, όπως και οι σταρ με τους οποίους έχει συνεργαστεί, γεμάτος επιτυχίες, δεν έκρυψε ποτέ τη σεξουαλική του ταυτότητα.
Οι αλήθειες του Παπάζογλου: Σήμερα δεν θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια Βουγιουκλάκη
Για όλα μίλησε στην «ΟΝ time Σαββατοκύριακο», σε μια εξομολόγηση καρδιάς. Για τη διαφορετικότητά του και την ερωτική του επιλογή, το μπούλινγκ και το «κράξιμο», το συντηρητισμό της σημερινής κοινωνίας, που δείχνει δήθεν απελευθερωμένη, την καλή του «νεράιδα» Αλίκη Βουγιουκλάκη και τα μυστικά τους, τις πληγές του, τη φοβία του για τον έρωτα και τη μεγάλη απόφασή του, που σιγά σιγά θέλει να την κάνει πράξη.
Γιατί πιστεύεις ότι ο κόσμος αγαπάει πολύ τις παλιές ελληνικές ταινίες, που παίζονται και ξαναπαίζονται, ενώ κάποιες έχουν ανέβει και στο θέατρο;
Ίσως το κοινό ψάχνει να βρει την αθωότητα που είχε και την έχασε. Ίσως θέλει να τις βλέπει για να ταυτίζεται με κάτι το οποίο δεν υπάρχει σήμερα. Είμαστε λίγο ευνουχισμένοι. Σήμερα δεν θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια Βουγιουκλάκη. Γιατί το σύστημα δεν θέλει να είναι κάποιος πάνω από αυτό. Θέλει να είναι όλοι αναλώσιμοι. Αναρωτιόμουν πού είναι οι πρωταγωνίστριες. Ακόμα κι αν έχουν αυτό που λέμε «star quality», πολλές πρωταγωνίστριες φοβούνται. Θέλουν να κάνουν τα κορίτσια της διπλανής πόρτας μην τυχόν ενοχλήσουν και δημιουργήσουν αντιπάθειες. Και γι’ αυτό έχουμε καταντήσει να είναι οι πρωταγωνίστριες οι καρατερίστες. Αυτές δηλαδή που κάποτε ήταν η υπηρέτρια, η νταντά.
Μου ανέφερες την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Δούλεψες πολύ μαζί της, αγαπηθήκατε πολύ, αλλά θα τσακωθήκατε και πολύ πάνω στη σκηνή γιατί περνούσατε πολλές ώρες μαζί και σίγουρα θα υπήρξαν διαφωνίες.
Με την Αλίκη δεν τσακωθήκαμε ποτέ. Κατ’ αρχάς, επειδή υπήρχε τέτοια συνεννόηση και επικοινωνία, δεν είχαμε διαφορές. Γιατί να έχουμε διαφορές; Αν έμεινα με τη Βουγιουκλάκη ως χορογράφος από το 1980 μέχρι που «έφυγε», ήταν γιατί η δουλειά του χορογράφου με έναν καλλιτέχνη τέτοιου βεληνεκούς είναι να τον προστατεύει από οτιδήποτε μπορεί να τον εκθέσει. Είσαι δίπλα του για να προβάλλεις τα καλά του στοιχεία, τα ατού του και να κρύβεις οποιοδήποτε πράγμα χαλάει τη μαγεία του, την εικόνα του.
Οι αλήθειες του Παπάζογλου: Σήμερα δεν θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια Βουγιουκλάκη
Είχε και η Αλίκη αδυναμίες; Γιατί θεωρείται ένα πρόσωπο μυθικό.
Τα κατάφερε να γίνει μυθικό, διότι έπειτα από 29 χρόνια που έχει «φύγει» ακόμα ασχολούμαστε μαζί της. Βεβαίως, όλοι οι άνθρωποι έχουμε αδυναμίες που προσπαθούμε να τις κρύψουμε. Και την Αλίκη την έχουν αδικήσει. Η Αλίκη είχε ένα μειονέκτημα που το έκανε τεράστιο προτέρημα από την εξυπνάδα της και την εργατικότητά της. Είχε ένα θέμα ρυθμού. Ήταν άρρυθμο το σώμα της. Όμως, η Αλίκη αποστήθιζε το ρυθμό, που είναι πολύ δύσκολο, τον έβαζε στο μυαλό της, τον μελετούσε και το ξεπερνούσε. Υπήρχε και μια εντιμότητα από την πλευρά της, καθώς ήταν ξεκάθαρη σε αυτό που διάλεξε. Είχε πει: «Εγώ ή θα ήμουν η Μανωλίδου στο Εθνικό Θέατρο ή το κορίτσι του εξώφυλλου». Και διάλεξε το δεύτερο. Δεν ήταν λογικό που πήγε με το καινούριο σαν γενιά; Όλες οι γενιές ακολουθούμε την εποχή μας, αυτό που έρχεται. Η Βουγιουκλάκη διάλεξε, λοιπόν, το εξώφυλλο και τον κινηματογράφο. Και πολύ καλά έκανε. Αν εγκλωβίστηκε στην εικόνα της και λοιπά, αυτή ήταν η μοίρα της και γι’ αυτό λέγεται Αλίκη Βουγιουκλάκη και άφησε αυτό που άφησε. Έχω τόσα ωραία να θυμάμαι από εκείνη.
Η συνέχεια στην “ONtime Σαββατοκύριακο”.