
Ξανά στο σφυρί το ανάκτορο της Αλίκης
Ξανά στο σφυρί το ανάκτορο της Αλίκης. Το θρυλικό σπίτι στην οδό Στησιχόρου 3, όπου το κουδούνι έγραφε μόνο το όνομά της
Ξανά στο σφυρί το ανάκτορο της Αλίκης. Ο δρόμος πίσω από τα παλιά Ανάκτορα έχει τη δική του ιστορία. Κάποιος την έγραψε με κόκκινα γράμματα σε ένα από τα κουδούνια της πολυκατοικίας του αριθμού 3: το κουδούνι έγραφε απλώς «Αλίκη», γιατί, ούτως ή άλλως, οι πάντες γνώριζαν πως το ρετιρέ του κτιρίου φιλοξενούσε το πιο λαμπρό αστέρι της ελληνικής σόουμπιζ. Η τοποθεσία δεν ήταν φυσικά τυχαία. Το κομμάτι γης ανάμεσα στην Ηρώδου Αττικού και τη Ρηγίλλης δεν ήταν απλώς το πιο αριστοκρατικό της Αθήνας. Η μικρή του απόσταση από τα Ανάκτορα υπογράμμιζε, κατά κάποιον τρόπο, τον τίτλο της Αλίκης ως «βασίλισσας της μεγάλης οθόνης».
Ξανά στο σφυρί το ανάκτορο της Αλίκης
Το πολυτελές σπίτι είχε αγοραστεί από την ηθοποιό πολύ νωρίς, στις αρχές της δεκαετίας του 1960. «Ποιος από αυτούς τους τοίχους είναι της Φίνος Φιλμ;», την είχε ρωτήσει τότε ο Φιλοποίμην Φίνος, θέλοντας να τονίσει στην «εθνική σταρ» ότι είχε κάνει τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες της στην εταιρεία του, όπως επίσης να της υπενθυμίσει ότι είχε το υψηλότερο κασέ. «Κανείς!» του είχε απαντήσει ευθαρσώς η Αλίκη, η οποία είχε χρηματοδοτήσει την αγορά από τα έσοδα της πρώτης πανελλαδικής περιοδείας της, που είχε σπάσει ταμεία ανά τη χώρα, σημειώνοντας ρεκόρ εισπράξεων. Το σπίτι τότε κόστισε 2.000.000 δραχμές.
Υπήρχαν βέβαια και κάποιοι ψίθυροι που ήθελαν το διαμέρισμα ως ένα από τα ανταλλάγματα που είχε δώσει στην ηθοποιό η Φρειδερίκη, προκειμένου να εγκαταλείψει το φλερτ με το διάδοχο Κωνσταντίνο! Ήδη από τότε η εμμονή του κοινού γεννούσε φήμες, που ανήκαν όμως αποκλειστικά στη σφαίρα της φαντασίας… Για αρκετά χρόνια μετά την αγορά του ακινήτου, η Αλίκη εξακολουθούσε να μένει με τη μητέρα της. Στην οδό Στησιχόρου μετακόμισε το 1965, μετά το γάμο της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Ο ηθοποιός δεν ήθελε αρχικά να ζήσει εκεί. Ίσως να εκλάμβανε ως μεγαλομανία την επιθυμία της σταρ, που είχε μεγαλώσει στο Μαρούσι και στη συνέχεια, καθώς τα οικονομικά προβλήματα της οικογένειας αυξάνονταν, στον όχι και τόσο σικ Άγιο Παύλο. Θεωρούσε ότι το σπίτι ήταν «υπερβολικά μεγάλο». Ως γνήσιος Πειραιώτης, ίσως και να μην ήταν και τόσο ενθουσιασμένος με την προοπτική να μείνει σε ένα σπίτι που είχε αγοραστεί με τα χρήματα της γυναίκας του.













Η «φωλίτσα» τους
Όπως και να ’χει, το διαμέρισμα επιπλώθηκε σε μοντέρνο για την εποχή στιλ, όλο με σουηδικό ξύλο, δερμάτινους καναπέδες και νεωτερισμούς. Κεντρικό κομμάτι το μπαρ, που την εποχή εκείνη ήταν απαραίτητη προσθήκη στα αθηναϊκά νοικοκυριά, ενώ το κρεβάτι του ζευγαριού με τη γαλάζια ταπετσαρία ήταν μάλλον πιο κλασικό από την υπόλοιπη επίπλωση και παρέπεμπε στην επίσης γαλάζια κρεβατοκάμαρα της βασίλισσας Ελισάβετ! Το σπίτι θα γινόταν το σκηνικό του μεγάλου τους έρωτα, αλλά και των χειρότερων καβγάδων τους… Χρόνια αργότερα, η Αλίκη θα παραπονιόταν για το πώς κάποια Χριστούγεννα ο Παπαμιχαήλ γκρέμισε το στολισμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ή για το πώς με τον πρώτο καβγά εκείνος έβγαζε τη βέρα του, την ακουμπούσε στο κομοδίνο και αποκοιμιόταν με γυρισμένη την πλάτη του.
Έπειτα από έναν τέτοιο μεγάλο καβγά, ο Παπαμιχαήλ θα ξύπναγε για να ακούσει την Αλίκη να τηλεφωνεί στον Γιώργο Λαζαρίδη και να του αναφέρει λεπτομέρειες του τσακωμού, προκειμένου ο σεναριογράφος να τις χρησιμοποιήσει για τις ανάγκες της ταινίας «Η αγάπη μας» που, όταν προβλήθηκε, έμοιαζε πραγματικά βγαλμένη από τη ζωή του διάσημου ζευγαριού. Ίσως επειδή τελικά ήταν…
Ο ερχομός του γιου τους Γιάννη, το 1969, γέμισε το σπίτι χαρά, δεν ήταν όμως αρκετός ώστε να σώσει το γάμο των γονιών του, που θα χώριζαν ουσιαστικά έπειτα από δύο χρόνια και θα έδιναν το οριστικό τέλος επεισοδιακά, το καλοκαίρι του 1974. Το σπιτικό της Αλίκης μετά την «έξοδο» του Παπαμιχαήλ θα άλλαζε μορφή και ενοίκους. Η πιστή αμπιγιέζ της Νότα Κονοπίση μετακόμισε εκεί, όπως άλλωστε και η γκουβερνάντα του μικρού Γιάννη, που έμεινε κοντά στην οικογένεια μέχρι που εκείνος μεγάλωσε.
Το σπίτι-σύμβολο
Το θρυλικό σπίτι της Αλίκης Βουγιουκλάκη στη Στησιχόρου, σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής και της προσωπικής της λάμψης, βγαίνει ξανά προς πώληση με τίμημα που ξεπερνά τα 3 εκατ. ευρώ. Οι αναμνήσεις που κρύβει πίσω από τους τοίχους του το καθιστούν μοναδικό.
Η Αλίκη προστάτευε με κάθε τρόπο την ιδιωτικότητά της. Βαριές κουρτίνες κάλυπταν όλα τα παράθυρα, για να μην είναι ορατή απ’ έξω. Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ ήταν ο πρώτος που έζησε μαζί της εκεί, ακολουθούμενος από τον Γιώργο Ηλιάδη, τον Βλάση Μπονάτσο και τον Κώστα Σπυρόπουλο. «Σε χωριστές κρεβατοκάμαρες, βέβαια, ανεξαρτησία!», είχε πει κάποτε με χιούμορ η ίδια. Το σπίτι φιλοξενούσε επίσης το γιο της Γιάννη, την νταντά του και την οικιακή βοηθό της Νότα Κονοπίση.
Στη δεκαετία του ’70, η Αλίκη ανακαίνισε πλήρως το διαμέρισμα. Λευκές μοκέτες, ασημένια κηροπήγια, γυάλινα τραπεζάκια και πίνακες του Σπύρου Βασιλείου κυριάρχησαν στο χώρο. Έκπληξη προκάλεσαν οι επίχρυσοι Βούδες που πρόσθεσε σε διάφορα σημεία του σπιτιού.
Στη δεκαετία του ’90 άλλαξε ξανά την αισθητική του χώρου. Αυτή τη φορά το διαμέρισμα απέκτησε αέρα βρετανικής αυτοκρατορίας με κυρίαρχο χρώμα το κόκκινο.
Η τελευταία φωτογράφιση
Λίγους μήνες πριν από το τέλος, την άνοιξη του 1996, κάλεσε στο σπίτι το φωτογράφο Κλεισθένη για να τη φωτογραφίσει σε αγαπημένα της σημεία. Δεν πρόλαβε όμως να απολαύσει το σπίτι στην καινούρια του μορφή, καθώς ο καρκίνος προχώρησε γρήγορα και εκείνη πέθανε το καλοκαίρι του ίδιου έτους.
Το διαμέρισμα πέρασε στα χέρια του γιου της Γιάννη Παπαμιχαήλ, ο οποίος το πούλησε, γιατί δεν άντεχε να ζει εκεί χωρίς τη μητέρα του. Σήμερα, το κτίριο στη Στησιχόρου 3 στέκει αγέρωχο, ως ανάμνηση μιας χρυσής εποχής και της γυναίκας που το κατοίκησε. Το πούλησε σε μια Ελληνοαμερικανίδα θαυμάστρια της Αλίκης. Η νέα ιδιοκτήτρια διατήρησε ανέπαφο το μπουντουάρ της σταρ, σεβόμενη τη μνήμη της. Μετά το θάνατο της Ελληνοαμερικανίδας, οι κληρονόμοι της αποφάσισαν να διαθέσουν το ακίνητο ξανά προς πώληση, με την τιμή του να ξεπερνά τα 3 εκατ. ευρώ.