Όλα τα νέα στην ώρα τους
Lifestyle, Gossip, Celebrity News

Νίκος Γαλανός: Η πορεία του «ωραίου του ελληνικού κινηματογράφου»

Έσβησε ο «ωραίος του ελληνικού κινηματογράφου». Ο Νίκος Γαλανός έφτασε στο τέλος μιας διαδρομής γεμάτης γοητεία στα 79 χρόνια του, έπειτα από γενναία μάχη με τον καρκίνο

Έσβησε ο «ωραίος του ελληνικού κινηματογράφου».  Επί τρία χρόνια ο Νίκος Γαλανός έδινε την πιο σκληρή μάχη με τον καρκίνο. Η μάχη δεν τον φόβισε, τον ίδιο αγώνα είχε δώσει και πριν από είκοσι πέντε χρόνια, τότε που οι γιατροί τού έδιναν μόλις λίγους μήνες ζωής. Κόντρα στις ιατρικές προβλέψεις τότε τα είχε καταφέρει… Αθόρυβα και με απίστευτη αξιοπρέπεια και αισιοδοξία πάλεψε γενναία, μέχρι την τελευταία στιγμή, που άφησε την τελευταία του πνοή στο διαμέρισμά του στου Παπάγου.

Έσβησε ο «ωραίος του ελληνικού κινηματογράφου»

Κατά τη δεκαετία του 1970, ο Νίκος Γαλανός έγινε το πρόσωπο της ελληνικής μυθοπλασίας. Οι γυναίκες τον λάτρευαν, οι άνδρες τον θαύμαζαν και οι κριτικοί αναγνώριζαν την ικανότητά του να ισορροπεί ανάμεσα στη δημοφιλία και την καλλιτεχνική ακεραιότητα.

Παρά την τεράστια δημοσιότητα, ο Νίκος Γαλανός κατάφερε να κρατήσει την προσωπική του ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Οι φίλοι του τον περιγράφουν ως έναν άνθρωπο ευγενικό, γεμάτο καλοσύνη, που ποτέ δεν ξέχασε τις ρίζες του. Οι στιγμές που περνούσε με την οικογένειά του και τους φίλους του ήταν για εκείνον ιερές.

«Γαλανό με βάφτισε ο Φίνος. Θεώρησε δύσκολο το επώνυμό μου (Σουπιωνάς). Εγώ ανέφερα το Γαληνός, που ήταν της οικογένειάς μου. Μετά με τον Φώσκολο και, κυρίως, τον Φίνο, επικράτησε το Γαλανός. Έτσι γράφτηκε απ’ την αρχή», έχει πει ο ίδιος.

Ως παιδί φτωχής οικογένειας, γνώρισε από πολύ νωρίς τι σημαίνει στερήσεις και μεροκάματο: «Αν σκεφτείς ότι τρώγαμε κρέας μία φορά την εβδομάδα, ότι έβαλα στα δεκαέξι μου προς δεκαεπτά μακρύ παντελόνι… Θυμάμαι ότι το πρώτο μου παντελόνι το είχε φέρει ένας φίλος του αδελφού μου, του μεσαίου, που ταξίδευε στα καράβια και μου έφερε από την Αμερική ένα τζιν και έβαλα το πρώτο μου μακρύ παντελόνι. Ή αν σκεφτείς ότι οι παρέες, οι φίλοι, που γυρίζαμε στη γειτονιά, πηγαίναμε στον κεντρικό δρόμο και βλέπαμε να περνάει τότε μηχανή, η “Φλωρέττα”, ή αυτοκίνητο αραιά και πού και το κοιτάζαμε σαν όνειρο. Δεν υπήρχαν αυτά τότε! Αυτά όλα ναι μεν κάποια στιγμή σε στεναχωρούσαν και έλεγες “αχ, γιατί να μην έχω και εγώ αυτό;”, αλλά από την άλλη πιστεύω ότι διαμόρφωναν χαρακτήρα», είχε εξομολογηθεί σε παλαιότερη συνέντευξή του στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου «Ενώπιος Ενωπίω».

Ήταν μόλις 16 ετών όταν έφυγε από την πατρική εστία για να ζήσει μόνος. Η ελευθερία τον έλκυε πάντα. Και όχι μόνο τα κατάφερε, αλλά μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα βρέθηκε να πρωταγωνιστεί στο πλευρό των μεγαλύτερων σταρ του κινηματογράφου και του θεάτρου: την Καρέζη, τη Βουγιουκλάκη, τον Κούρκουλο και τόσους άλλους.

Έσβησε ο «ωραίος του ελληνικού κινηματογράφου»

Η διάγνωση του καρκίνου

Η πρώτη φορά στη ζωή του που ένιωσε το φόβο να παραλύει το κορμί του ήταν πριν από 25 χρόνια, όταν κατά τη διάρκεια μιας εξέτασης ρουτίνας ανακάλυψε πως έχει καρκίνο και μάλιστα επιθετικής μορφής. «Η πιο δύσκολη στιγμή για μένα ήταν το 2001, όταν, εξαιτίας μιας τυχαίας εξέτασης, άκουσα το γιατρό να μου λέει ότι το βιολογικό μου τέλος ήταν υπόθεση λίγων μηνών. Ευτυχώς, όλα πήγαν καλά, αλλά ήταν η πρώτη φορά που ήρθα σε άμεση επαφή με το θάνατο», είχε εξομολογηθεί. Το αρχικό σοκ όμως το διαδέχτηκε η πηγαία δύναμη για ζωή και η πίστη σε ένα θαύμα, το οποίο τελικά έγινε. Για να ξορκίσει το κακό, δεν μίλησε σε κανέναν για τη διάγνωση που είχε γίνει. Μπήκε στο νοσοκομείο με άλλο όνομα και τελικά, παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις, βγήκε νικητής και συνέχισε τη ζωή του, απομονώνοντας τη σοβαρή αυτή περιπέτεια σε ένα μικρό, κλειστό κουτάκι της μνήμης του.

Δυστυχώς, δύο δεκαετίες σχεδόν μετά, η ασθένεια επέστρεψε. Ούτε αυτή τη φορά όμως το έβαλε κάτω. Τον είχε νικήσει, άλλωστε, μια φορά τον καρκίνο και πίστευε πως μπορεί να το ξανακάνει.

Γι’ αυτό και η νέα διάγνωση δεν άλλαξε ιδιαίτερα τη ζωή του. Έκανε τις θεραπείες του και μετά πήγαινε κανονικά στα τηλεοπτικά γυρίσματα για τη σειρά «Η Γη της Ελιάς», έβγαινε με τη σύντροφό του και τους φίλους του, διατηρούσε τη διάθεση και την αισιοδοξία του κι αυτό αποτυπωνόταν γλαφυρά και στην εξωτερική του εμφάνιση. Παρέμενε πάντα κομψός και γοητευτικός. Τον τελευταίο χρόνο, όμως, η κατάσταση της υγείας του επιδεινώθηκε, γεγονός που του επέβαλε να εγκαταλείψει τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις. Τους τελευταίους μήνες της ζωής του τους πέρασε μεταξύ νοσοκομείου και σπιτιού.

Ο εθισμός στον τζόγο

Ο Νίκος Γαλανός είχε μιλήσει ανοιχτά για τον εθισμό του στον τζόγο, περιγράφοντας πώς άρχισε αθώα να παίζει με φίλους και τελικά βρέθηκε να χάνει τον έλεγχο. Το παιχνίδι που ξεκίνησε ως ψυχαγωγία εξελίχθηκε σε μια επικίνδυνη συνήθεια, με τον ηθοποιό να αφιερώνει αρκετές ώρες στα χαρτιά, μέχρι που έφτασε σε σημείο να έχει πέντε τραπέζια στο σπίτι του. Μια στιγμή που τον έκανε να συνειδητοποιήσει την κατάσταση ήταν όταν χρειάστηκε να πουλήσει το αυτοκίνητό του για να ξεχρεώσει τα χρήματα που είχε χάσει. Επιπλέον, είχε φτάσει στο σημείο να είναι τόσο εξαντλημένος, που σχεδόν έπεσε από την κούραση πάνω στη σκηνή κατά τη διάρκεια μιας παράστασης.

Έσβησε ο «ωραίος του ελληνικού κινηματογράφου»

Οι γυναίκες της ζωής του

Από το ντεμπούτο του κιόλας στο πλευρό της Αλίκης Βουγιουκλάκη στην ταινία «Ένα αστείο κορίτσι», το 1970, έγινε ο «ωραίος του ελληνικού κινηματογράφου». Παρά την εντυπωσιακή εμφάνισή του, ο Νίκος Γαλανός δεν έγινε ποτέ δέσμιος της εικόνας του. Αντίστοιχα, φρόντιζε πάντα να προστατεύει την ιδιωτική του ζωή από τα φώτα της δημοσιότητας.

Τις μοναδικές πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές για τα προσωπικά του τις έχει δώσει ο ίδιος σε συνεντεύξεις του. Ο Νίκος Γαλανός έκανε δύο γάμους, τον πρώτο σε πολύ νεαρή ηλικία, ο οποίος κράτησε μόλις πέντε μήνες. «Τον πρώτο μου γάμο τον έκανα όταν ήμουν δεκαοκτώ χρόνων, ανήκω σε μια γενιά που ο γάμος ήταν θεσμός. Εμείς το θέλαμε, ήμασταν ενάμιση χρόνο μαζί και μετά από πέντε μήνες γάμου χωρίσαμε», είχε πει.

Ο δεύτερος γάμος του, ωστόσο, ήρθε έπειτα από κεραυνοβόλο έρωτα και είχε μεγαλύτερη διάρκεια. Ο Νίκος Γαλανός παντρεύτηκε την Κατερίνα Μαραγκού, η οποία ήταν επίσης ηθοποιός και μεγάλη πρωταγωνίστρια της εποχής. Οι δυο τους γνωρίστηκαν το 1975 στα γυρίσματα της σειράς «Μενεξεδένια Πολιτεία» και γρήγορα έγιναν ζευγάρι.

Στις 11 Δεκεμβρίου του 1972, έκανε πρεμιέρα η ταινία «Αμαρτία της ομορφιάς», με πρωταγωνιστές τον Νίκο Γαλανό και την Μπέτυ Λιβανού. Η συγκεκριμένη ταινία αποτέλεσε τη μεγάλη επιτυχία της εποχής, αν σκεφτεί κανείς πως στην πρώτη της προβολή έκοψε 126.930 εισιτήρια.

Πολλά δημοσιεύματα, μάλιστα, ανέφεραν πως υπήρξε και ένα ειδύλλιο μεταξύ του Νίκου Γαλανού και της Μπέτυς Λιβανού κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Ωστόσο, κανείς από τους δύο δεν μίλησε ποτέ δημόσια γι’ αυτό. «Αυτά είναι τελείως προσωπικά πράγματα και δεν τα λέμε στον κόσμο. Και τα δημοσιεύματα είναι πολύ πιο κραυγαλέα από αυτά που πραγματικά συμβαίνουν», είχε δηλώσει σε συνέντευξή της η Μπέτυ Λιβανού, ενώ είχε προσθέσει: «Έχουμε μια πολύ γλυκιά σχέση. Είναι ένας πολύ αγαπητός άνθρωπος. Μας δένει όλο αυτό το παρελθόν με την ταινία, την “Αμαρτία της ομορφιάς”. Είναι από τις ωραιότερες ταινίες που έχω κάνει».

Έσβησε ο «ωραίος του ελληνικού κινηματογράφου»

Ο αρραβώνας με τη Δανδουλάκη

Ένα ακόμα κεφάλαιο της προσωπικής του ζωής που αποκαλύφθηκε σχετικά πρόσφατα ήταν ο αρραβώνας του με την Κάτια Δανδουλάκη, ο οποίος ωστόσο δεν κατέληξε ποτέ στα σκαλιά της εκκλησίας. Η ηθοποιός είχε αποκαλύψει η ίδια το γεγονός σε συνέντευξή της.

«Ο Νίκος είναι εξαιρετικό παιδί κι έχω πολύ γλυκές αναμνήσεις από αυτήν τη σχέση. Ο Νίκος είχε ήδη κάνει κάποιες ταινίες κι εγώ ξεκινούσα τότε. Μείναμε μαζί δύο χρόνια. Η σχέση μας δεν κράτησε περισσότερο γιατί δεν ταιριάζαμε και τόσο πολύ. Παρ’ όλα αυτά συνεργαστήκαμε υπέροχα και παραμένουμε δύο πολύ καλοί φίλοι. Με όλους μου τους δεσμούς διατηρώ πολύ καλές σχέσεις. Δεν μου αρέσει να φτύνω εκεί που κάποτε αγάπησα», είχε πει η Κάτια Δανδουλάκη.

Όταν είχε ερωτηθεί για τον αρραβώνα του με την ηθοποιό σε συνέντευξή του στο «Στούντιο 4», ο Νίκος Γαλανός είχε δηλώσει πως, αν δεν το αποκάλυπτε εκείνη, αυτός δεν θα μιλούσε ποτέ δημόσια για την ιστορία τους. «Αν δεν μίλαγε η Κάτια, εγώ δεν θα το έλεγα ποτέ ότι ήμασταν αρραβωνιασμένοι, όπως και δεν το είχα πει ποτέ. Ήμασταν αρραβωνιασμένοι με δαχτυλίδι και πηγαίναμε για γάμο. Με δαχτυλίδι, επίσημα. Ήμασταν δύο, δυόμισι χρόνια μαζί», είχε πει χαρακτηριστικά.

Έσβησε ο «ωραίος του ελληνικού κινηματογράφου»

Η τελευταία σχέση

Ένα βήμα πριν από το γάμο, για τρίτη φορά, έφτασε με την τελευταία του σύντροφο, με την οποία ήταν μαζί εδώ και αρκετά χρόνια μέχρι και το θάνατό του. Πρόκειται για την Έλενα Σαγανά, μια εντυπωσιακή μελαχρινή γυναίκα, η οποία αρχικά δούλευε στην οικογενειακή επιχείρηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ενώ στη συνέχεια στράφηκε στο χώρο των πωλήσεων πολυτελών νέων οχημάτων ως σύμβουλος.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, εκείνη μαγεύτηκε από τον τρόπο που της φέρθηκε ο ηθοποιός και τον ερωτεύτηκε βαθιά. Παρά τα τριάντα χρόνια που τους χώριζαν, η σχέση τους άντεξε στο χρόνο, με την Έλενα Σαγανά να είναι μαζί του μέχρι το τέλος.

Παρά τους δύο γάμους και τις μακροχρόνιες σχέσεις του, ο Νίκος Γαλανός δεν απέκτησε ποτέ παιδιά. Όπως είχε δηλώσει, η ιδέα της οικογένειας και της ανατροφής παιδιών δεν ήταν κάτι που τον ενδιέφερε ιδιαίτερα.

Google News icon
Ακολουθήστε την ontime24 στο Google News!