Φωτεινή Τσακίρη: Είμαστε ένα καζάνι που βράζει
Φωτεινή Τσακίρη: Είμαστε ένα καζάνι που βράζει. Η Βίβιαν του «Πενήντα-Πενήντα» σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη στην “ONtime Σαββατοκύριακο”
Φωτεινή Τσακίρη: Είμαστε ένα καζάνι που βράζει. Με το ρόλο της Βίβιαν στο «Πενήντα-Πενήντα» η Φωτεινή Τσακίρη κέρδισε τη μεγάλη δημοσιότητα, αν και της έμεινε η «ετικέτα» της σκληρής. Όμως, ο κόσμος την αγάπησε και την αγαπάει, όχι μόνο γιατί έβγαλε και τα ευαίσθητα σημεία της… «σκληρής» Βίβιαν, αλλά και επειδή τους έχει χαρίσει κι άλλες ωραίες στιγμές με ρόλους της στην τηλεόραση και στο θέατρο. Όταν την πρωτογνωρίσεις νιώθεις -βοηθάει και το φιζίκ της σε αυτό- ότι έχει κάτι από την τηλεοπτική εικόνα της ως Βίβιαν.
Φωτεινή Τσακίρη: Είμαστε ένα καζάνι που βράζει
Αν και πλέον είναι ξανθιά και όχι μελαχρινή, καθώς διανύει φάση «ανανέωσης και επαναπροσδιορισμού», παραμένει πολύ σοβαρή, αυστηρή, λίγο απόμακρη και… απροσπέλαστη – αλλά μέχρι να… σπάσει ο πάγος. Η «ΟΝTime Σαββατοκύριακο» τον έκανε… θρύψαλα κι έτσι μας χάρισε μια αποκαλυπτική συνέντευξη, με πολύ γλυκύτητα και ειλικρίνεια. Μιλήσαμε για τους «MiroΛάτρες» τους θεατρικούς, με τους οποίους κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο της και τους αληθινούς, την «αll time classic» Bίβιαν του «Πενήντα-Πενήντα», την άμυνά της, την προσωπική της ζωή και τις… επάλξεις του γάμου της αλλά και την ανατρεπτική της φωτογράφιση ως Παναγία, που πυροδότησε αντιδράσεις.
Ας μιλήσουμε για τους «MiroΛάτρες» σου, με το μισό τίτλο στα αγγλικά και τον υπόλοιπο στα ελληνικά. Έχει σχέση με τη μοιρολατρία;
Είναι ένα λογοπαίγνιο, γιατί ένας βασικός άξονας του έργου έχει να κάνει με τη μοίρα, όπως την ορίζουμε εμείς ή αν περιμένουμε εξωτερική βοήθεια, οπότε θα γραφόταν με «οι». Όμως, όλη η υπόθεσή του έχει να κάνει και με έναν πίνακα του Miro, δηλαδή είναι «λάτρες του Miro», οι οποίοι όμως και μοιρολατρούν. Βλέπουμε τέσσερις κοσμοθεωρίες, οι οποίες ξεδιπλώνονται μέσα στο έργο: Τι πιστεύει ο καθένας, πώς πράττει ο καθένας, τις επιλογές του καθενός και όλα αυτά με πολλές δόσεις χιούμορ.

Την κωμωδία τη γράψατε μαζί με το σύζυγό σου, Τάσο Γουσέτη, ο οποίος είναι φυσικός, και είναι και η πρώτη φορά που σκηνοθετείς. Είναι η πρώτη φορά που γράφεις μαζί με το σύζυγό σου;
Ναι. Μάλλον έπαιξε ρόλο η μοίρα (γέλια). Μας προέκυψε ως εξής: Το Μετσόβιο Πολυτεχνείο συνεργαζόταν με κάποιους καλλιτεχνικούς φορείς, ανάμεσά τους και η Εθνική Πινακοθήκη. Ο Τάσος, στο πλαίσιο της εκπόνησης του διδακτορικού του, έκανε κάποιες δημοσιεύσεις με θέμα την αποκατάσταση πινάκων κι έτσι συνεργάστηκε μαζί τους. Μέσα από αυτήν τη συνεργασία προέκυψαν διάφορες ενδιαφέρουσες ιστορίες, τις οποίες ερχόταν και μου τις έλεγε. Και κάπως έτσι, κουβέντα στην κουβέντα, δημιουργήθηκαν οι «MiroΛάτρες», το πρώτο μας «καλλιτεχνικό παιδί» με τον Τάσο. Ξεκίνησε περισσότερο ως πλάκα, αλλά σιγά σιγά το αγαπήσαμε τόσο πολύ, που είπαμε ότι θα είναι ωραίο να το φτιάξουμε. Κι αυτό κάναμε. Οι «MiroΛάτρες» δεν είναι μία ιστορία, είναι συρραφή πολλών ιστοριών. Είναι μια σύγχρονη κωμωδία, που αναδεικνύει τις προκλήσεις της οικονομικής κρίσης, την ανάγκη για επιβίωση και τις αυταπάτες που συχνά δημιουργούμε για να αντέξουμε την πραγματικότητα. Θέλησα να το σκηνοθετήσω, γιατί είναι το καλλιτεχνικό μου «παιδί» και το καταλαβαίνω. Πάντα όμως υπήρχε στη σκέψη μου η σκηνοθεσία και με ενδιαφέρει να συνεχίσω. Δεν θέλω να περιορίζομαι απλά και μόνο στην υποκριτική. Το θίασο αποτελούν οι: Χριστόφορος Μπαρμπαγιάννης, Δημήτρης Παπαδάτος, Κώστας Θεοδόσιος-Μοσχάτος και Κώστας Κουτρουμπής. Το έργο παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο «Αλκμήνη».
Πιστεύεις ότι οι Έλληνες είναι μοιρολάτρες;
Πολύ. Δεν αναλογιζόμαστε τις ευθύνες μας. Νομίζω ότι οι περισσότεροι από εμάς ψάχνουμε για εξωτερικές βοήθειες αντί να αναλογιστούμε τη δική μας την ευθύνη μέσα σε όλο αυτό το πράγμα και πόσο μπορούμε εμείς να αλλάξουμε – και κατ’ επέκταση να αλλάξει και το συλλογικό.
Η κόρη σου Μαλένα είναι 14χρονών – στην εφηβεία πια. Βλέπουμε πλέον γύρω μας ότι έχουμε αυξημένη και παιδική εγκληματικότητα… Τι σου λέει το παιδί σου και πόσο σε φοβίζει αυτό;
Η βία, ο διχασμός και η τοξικότητα, δυστυχώς, υπάρχουν σε όλες τις ηλικίες. Είμαστε ένα… καζάνι που βράζει και αυτό φυσικά περνάει, δυστυχώς, και σε μικρότερες ηλικίες. Εννοείται ότι με προβληματίζει πάρα πολύ και δεν ξέρω τι παραδίδουμε σε αυτά τα παιδιά και ποια θα είναι η έκβαση. Υπάρχει σίγουρα έντονος προβληματισμός. Και σίγουρα η βία των ανηλίκων δεν είναι τυχαία. Είναι απόρροια πολλών πραγμάτων, δεν έχει να κάνει μόνο με την οικογένεια, έχει να κάνει και με όλη αυτή την πληροφόρηση, τα social έχουν συμβάλει πολύ σε όλη αυτή την τοξικότητα. Πρέπει να αναθεωρήσουμε πράγματα και να τα επαναπροσδιορίσουμε. Η Μαλένα είναι στην εφηβεία και δεν μοιράζεται πολλά πράγματα μαζί μου. Είμαστε σε τέτοια κατάσταση αυτή τη στιγμή. Σίγουρα την προβληματίζει το μέλλον.
Η συνέχεια στην “ONtime Σαββατοκύριακο”.