Χάρης Εμμανουήλ: Έχω μείνει μακριά από την “καμαρινίλα”
Χάρης Εμμανουήλ: Έχω μείνει μακριά από την “καμαρινίλα”. Τι είπε ο ηθοποιός για τα παρασκήνια του θεάτρου και τις παρενοχλήσεις
Χάρης Εμμανουήλ: Έχω μείνει μακριά από την “καμαρινίλα”. Είναι ένας πιστός «εργάτης» της τέχνης του, ο οποίος έχει κλείσει μισό αιώνα ζωής στο θέατρο, όπου συνεργάστηκε με τα μεγαλύτερα ονόματα, αλλά και στην τηλεόραση, με ρόλους που τον κράτησαν σταθερά στην επαγγελματική πορεία που χάραξε η ψυχή του. Ο Χάρης Εμμανουήλ είναι σοβαρός, όχι σοβαροφανής, με καθαρό βλέμμα και αξίες ζωής απαρέγκλιτες, όπως επισημαίνει.
Χάρης Εμμανουήλ: Έχω μείνει μακριά από την “καμαρινίλα”
Σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, καθώς είναι χαμηλών τόνων, αλλά πολύ αγαπητός στον κόσμο -αν και μακριά από το γυαλιστερό «περιτύλιγμα» της σόουμπιζ, που δεν τον αφορά- αναφέρθηκε σε στιγμές με τα σπουδαία θεατρικά πρόσωπα που συνεργάστηκε, τα οποία τον καθόρισαν. Μίλησε όμως και για τη ματαιοδοξία κάποιων σημερινών ηθοποιών που… ξεγελιούνται από την τηλεόραση, για τα «ψώνια» του θεάτρου, το #ΜeToo, το φλερτ και τη φιλία, την απόφασή του να γυρίσει την πλάτη στη σημερινή τηλεόραση, αλλά και για το σπουδαίο παραολυμπιονίκη αδελφό του Χρήστο Αγγουράκη, ο οποίος έδωσε μαθήματα κοινωνικής ευαισθησίας και προσφοράς.
Έχετε ζήσει τα παλιά παρασκήνια, υπήρχαν αυτά που έχουν έρθει τελευταία στο φως της δημοσιότητας με τις καταγγελίες για κακοποιητικές συμπεριφορές ή σεξουαλικές παρενοχλήσεις;
Από το 1972, αν βάλεις και τα χρόνια της δραματικής σχολής, μέχρι τώρα διέσωσα εαυτόν από αυτό που λέγεται «καμαρινίλα». Δεν ασχολήθηκα ποτέ. Είπαν, δεν είπαν, έμεινα έξω από όλο αυτό, που εγώ το ονομάζω «καμαρινίλα». Ήταν κάτι που δεν με απασχολούσε καθόλου. Εμένα με ενδιέφερε ο ρόλος μου, η όλη διαδικασία προετοιμασίας του ηθοποιού, μέχρι να σβήσουν τα φώτα και να βγω στη σκηνή, εκείνη η μαγική στιγμή… Αυτό γουστάρω, γι’ αυτό κάνω αυτή τη δουλειά. Δεν κάνεις αυτή τη δουλειά για να γίνεις διάσημος ή πλούσιος και τώρα μάλιστα που «απέβαλα» την τηλεόραση, γιατί δίνουν εξευτελιστικές αμοιβές -παρόλο που έχω κάνει πολλή τηλεόραση και επιτυχημένες σειρές-, το πήρα απόφαση να μην ξανακάνω.
Όλο αυτό με το ελληνικό #ΜeToo, με τις σεξουαλικές παρενοχλήσεις στο θέατρο, πώς το βλέπετε;
Δεν συμβαίνει μόνο στο θέατρο. Σε όλους τους χώρους συμβαίνει, αλλά στο θέατρο, επειδή αυτοί είναι προβεβλημένα πρόσωπα, κακά τα ψέματα, όταν επιλέγεις ένα τέτοιο επάγγελμα, να εκτίθεσαι, κρύβεις μέσα σου ακόμα κι έναν κόκκο ματαιοδοξίας. Αλλιώς θα διάλεγες ένα άλλο επάγγελμα. Στο βαθμό λοιπόν που την ελέγχεις τη ματαιοδοξία σου, πορεύεσαι λίαν καλώς. Όμως, άμα χάσεις τον έλεγχο, γίνεσαι αυτό που λέμε το «ψώνιο», ο «βλάκας» – δεν είναι καθόλου ωραίο όλο αυτό για το θέατρο, είναι πολύ στενάχωρο. Το να σε φλερτάρει κάποιο πρόσωπο με ωραίο, ευγενικό τρόπο, ε, δεν χάθηκε ο κόσμος. Αν όμως σου ασκήσει λεκτική ή άλλη βία, αυτό είναι πολύ άσχημο. Απαράδεκτο. Όμως, μη φτάσουμε να καταργήσουμε το φλερτ από τη ζωή μας. Γιατί πλέον έχουμε φτάσει να καταργηθεί. Δεν είναι τυχαίο ότι τα κορίτσια δεν βρίσκουν αγόρια. Γιατί και τα αγόρια φοβούνται πλέον, καθώς με το παραμικρό μπορεί να τους χαρακτηρίσουν δεν ξέρω κι εγώ πώς.
Η συνέχεια στην “OnTime Σαββατοκύριακο”.