Γιάννης Λουλούδης: Ο 18χρονος με τα συλλεκτικά σνίκερ, αξίας άνω των 320.000 ευρώ, θησαυρίζει (εικόνες)
Ο Καρπάθιος “μπαμπάς” του εγχώριου resell τώρα ποντάρει και στα ρούχα
Mιλάνο, Παρίσι, Λονδίνο, αλλά και τζακούζι, με θέα στο απέραντο γαλάζιο. Και ορθοπεταλιές. Και η Ρόδος… Ρόδος! Το «νησί των ιπποτών» δεν το αφήνει ο 18χρονος Γιάννης Λουλούδης. Μολονότι κατάγεται από την Κάρπαθο, έδρα του παραμένει η «βασίλισσα των Δωδεκανήσων». Εξάλλου, έχει αποδειχθεί γουρλίδικη.
Ο Γιάννης ήδη από πέρσι, που ήταν μαθητής της Β΄ Λυκείου, ανήκε στους επιτυχημένους επιχειρηματίες της χώρας μας. Πλέον, ο δαιμόνιος, όπως έχει φανεί εκ του αποτελέσματος, πιτσιρικάς, και μετά το σαρωτικό του σουξέ στα αθλητικά παπούτσια, αρχής γενομένης από τα (cult πια) «Mπασόκ», ανοίγεται δυνατά και στην ένδυση.
Οι περισσότεροι δεν τον γνωρίζετε, αλλά μιλάμε για ένα ξεχωριστό ταλέντο στο επιχειρείν, ένα αστεράκι αυτόφωτο, που λάμπει όλο και εντονότερα, φιλτράρει τα πάντα στο μυαλουδάκι του κι επενδύει σε πράγματα που a priori γνωρίζει ότι δύσκολα θα του γυρίσουν μπούμερανγκ. Και αν το «Forbes» δεν τον συνεκατέλεξε ανάμεσα στους επιτυχημένους επιχειρηματίες κάτω των 30, όπως, για παράδειγμα, τη γνωστή σχεδιάστρια αξεσουάρ Μαρίνα Ραφαήλ, έχει καιρό. Πόσους άλλωστε ξέρετε να θησαυρίζουν ήδη από τα 17;
«Οι μεταπωλήσεις με “έβγαλαν” στην παγκόσμια αγορά»
Ποιος λοιπόν είναι ο Γιάννης Λουλούδης ο Καρπάθιος; Ο λόγος στον ίδιο, που μας -και σας- συστήνεται ως εξής: «Η αρχή έγινε στα 13 μου, όταν, με προϋπολογισμό, αρχικό κεφάλαιο δηλαδή, μόλις 800 ευρώ, που μου έδωσε ο παππούς μου, και ένα λάπτοπ, το βασικό εργαλείο μου, ξεκίνησα τις μεταπωλήσεις», ενημερώνει. Όπου μεταπωλήσεις ή (αγγλιστί) resell, η μαγική λέξη στην περίπτωσή του. «Στο μυαλό μου είχα συγκεκριμένο στόχο, με το streetwear ν’ αποτελεί το αρχικό σημείο αναφοράς μου.
Ωστόσο, τα συλλεκτικών σνίκερ (όπου σνίκερ, αθλητικά παπούτσια) ήταν ο τομέας που αποφάσισα να ακολουθήσω, ο “δρόμος” που με “έβγαλε” στην παγκόσμια αγορά. Tα συλλεκτικά αθλητικά παπούτσια έχουν τεράστια ζήτηση. Απευθύνονται σε συλλέκτες, που γνωρίζουν ακριβώς τι αναζητούν, το ψάχνουν τρελά και δίνουν όσα-όσα για να τα αποκτήσουν. Πριν από ενάμιση περίπου χρόνο, κοντά στα 17 μου, άνοιξα το πρώτο μου resell store, που αποτελεί και το πρώτο resell store στην Ελλάδα, το Flowerkickz», περιγράφει κι εξηγεί: «Η σκληρή δουλειά, η αφοσίωση στον σκοπό μου και κυρίως οι υποστηρικτές μου, αποτελούν το τρίπτυχο της επιτυχίας μου.»
Με μότο: «Το ονειρεύεσαι, το κατακτάς, τόλμησε να κάνεις το άλμα!», τον Μάρτιο εγκαινίασε το μαγαζί του στη Ρόδο. Στον φρέσκο χώρο του δεν πουλάει μόνο συλλεκτικά σνίκερ (μεταξύ αυτών, μιλάμε για παπούτσια του θρυλικού Mike Jordan έως του Κanye West, σπάνια Adidas, Nike κ.ά.), αλλά και ρούχα! Σπορτίφ μεν, σινιέ δε. Τι μπορείτε να βρείτε; Μετρημένα κομμάτια -collectors’ editions- από διεθνείς φίρμες ενδυμάτων και ειδών πολυτελείας, ανάμεσά τους και τα λατρεμένα του Γιάννη, Balenciaga. Ωστόσο, κάποιοι αντιρρησίες -γιατί όλο και κάπου θα βρεις… εχθρούς, πολλούς περισσότερους κιόλας αν η επιτυχία σου έχει προδιαγραφεί προτού ενηλικιωθείς-, σχολιάζουν: «Τα πάντα εξασφαλισμένα και λυμένα από τη μέρα που γεννήθηκε τα είχε. Πουλάει μόστρα, δήθεν ότι πέτυχε μόνος του. Να ‘ναι καλά ο μπαμπάς του, που έχει σούπερ-μάρκετ στη Ρόδο».
Ομολογουμένως, οικονομικό back up είχε εξ αρχής, αλλά η ουσία έγκειται στο ότι πήρε επ’ ώμου μια επιχειρηματική “πατέντα” που κανείς έως τώρα, στην Ελλάδα τουλάχιστον, δεν είχε τολμήσει νωρίτερα και πέτυχε. Η επένδυσή του, σε απλά ελληνικά, απέδωσε. Και δη σε τόσο γρήγορους, φρενήρεις ρυθμούς. Ένας λόγος παραπάνω που είναι άξιος συγχαρητηρίων, αποτελεί το ότι τόλμησε σε μια περίοδο (σ.σ. εν μέσω κορωνοϊού) που η παγκόσμια αγορά σε είδη πολυτελείας, όπου εντάσσεται και η μόδα και τα συμπαρομαρτούντα της, είχε «παγώσει». Από την άλλη πλευρά, η διετία της πανδημίας ταυτίστηκε -για τους οικονομολόγους- και με ένα διάστημα όπου οι νέες, genius ιδέες κατόρθωσαν να βρουν πρόσφορο έδαφος και να αναπτυχθούν.
Όπως ισχύει σε κάθε τύπου «εμπόλεμη» κατάσταση, που το μυαλό υποχρεωτικά στροφάρει διαφορετικά, προκειμένου να λύσει (ενδεχομένως και πρωτόγνωρα) προβλήματα… Στα επιμέρους, η ιδέα τού ήρθε στα 13, όταν, αναζητώντας ένα ιδιαίτερο ρούχο για την κοπέλα του, του σφηνώθηκε στο μυαλό να υλοποιήσει το πρότζεκτ με τις μεταπωλήσεις συλλεκτικών σνίκερ. Σαφώς, τώρα που πήρε σάρκα και οστά και η ιδέα του για μεταπώληση και συλλεκτικών αθλητικών ρούχων, νιώθει ολοκληρωμένος, περιμένοντας και νέα -τι άλλο;- απόσβεση. Αυτή τη στιγμή, στη συλλογή του βρίσκουμε συνολικά παπούτσια αξίας μεγαλύτερης των 320.000 ευρώ, ενώ μέση τιμή ενός ζευγαριού είναι γύρω στα 400-500 ευρώ.
Μία γκράντε διαφορά με άλλες εταιρείες; «Χρήματα δεν επιστρέφονται, γιατί τα προϊόντα μας είναι αυθεντικά. Αν κάποιος αποδείξει σε μένα και τους συνεργάτες μου ότι το κομμάτι που αγόρασε δεν είναι original -κάτι απίθανο- , τότε, ναι, προφανώς θα τα επιστρέψουμε», διευκρινίζει ο «μπαμπάς» του εγχώριου resell, από κοινού με την ομάδα του – και μέσω του διαδικτυακού τους καταστήματος.
Τα συστατικά της επιτυχίας
- To πρώτο παπούτσι που αγόρασε, όπως παραδέχεται, ήταν «το Adidas Human Race Black».
- Kαθώς το αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα είναι περιορισμένο, απευθύνεται κυρίως σε πελάτες της αλλοδαπής.
- Το πιο ακριβό ζευγάρι παπούτσια που έχει πουλήσει, έχει ξεπεράσει τα 55.000 ευρώ και για ένα από τα πιο ακριβά που έχει αγοράσει ο ίδιος, έχει δώσει 35.000 ευρώ.
- Όταν έρχεται η (ευλογημένη) ώρα κάποιας «υψηλής» πώλησης, δεν διστάζει να πάρει την πρώτη πτήση και να παραδώσει ο ίδιος στον πελάτη του το προϊόν της επιλογής του.
- Του πήρε περισσότερο από έναν χρόνο για να διευρύνει την κολεξιόν του, αλλά άξιζε τον κόπο, αφού δεν μπήκε ούτε ένα ευρώ μέσα. «Βγάζω χρήματα από κάθε πώληση, ανεξάρτητα από το ποσό που πουλάω», υπογραμμίζει.
- Δεν είναι άριστος, ούτε καν στα μαθηματικά, όπως ίσως φανταζόσαστε. Όμως, όταν έχεις μια έξυπνη ιδέα, που βλέπεις ότι έχει ζήτηση, αυτό δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Το αποτέλεσμα -«πακέτο» με το εμπορικό δαιμόνιο- μετράει!
- Πρωτοέγινε γνωστός τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν λάνσαρε τα αθλητικά «Μπασόκ», με το (σαρκαστικό) μότο/κλισέ «λεφτά υπάρχουν». Όπως μας ενημερώνει : «Η επόμενη γενιά “Μπασόκ”θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο του 2022, στις 3/9. Αυτή τη φορά, θα είναι σε περιορισμένα νούμερα, από 36 έως… 48,5 και θα κοστίζουν 195 ευρώ».
- «Η ιδέα για τα σνίκερ «Μπασόκ» προέκυψε «από συζήτηση με τον φίλο μου Νίκο Πελαρδή, στις 9/4/2021, στο δωμάτιό μου. Με το που σκεφτήκαμε να το επιχειρήσουμε, ξεκινήσαμε να το σχεδιάζουμε σε χαρτί προκειμένου να βρούμε το τελικό σχέδιο. Γνωρίζαμε ότι θα έκαναν επιτυχία, γιατί ήταν πρωτότυπα, αλλά δεν υποψιαζόμασταν το μέγεθος της επιτυχίας – προτού κιόλας καν κυκλοφορήσουν».