Όλα τα νέα στην ώρα τους
Lifestyle, Gossip, Celebrity News

Λίζα Σωτήλη: Το who is who & το διάσημο πελατολόγιο που συμπληρώνει το όνομα της Μαρέβας (εικόνες)

Το ευρύ κοινό έμαθε το όνομα της Ελληνοϊταλίδας Λίζας Σωτήλη, μετά το περίτεχνο, μαξιμαλιστικό περιδέραιο που κοσμούσε τον λαιμό της Μαρέβας Μητσοτάκη στον Λευκό Οίκο, στη δεξίωση του ζεύγους Μπάιντεν. Σαφώς εντυπωσιακό δεν ήταν μόνο το μέγεθος, αλλά και το ύφος, το στυλ του statement περιδέραιού της.

 

Η αλήθεια είναι πως δεν επρόκειτο για ένα απλό κόσμημα, αλλά για «μικρογλυπτό». «Μικρογλυπτά» εξάλλου αποκαλεί τα κοσμήματα που δημιουργεί η Λίζα Σωτήλη, που μετράει ολόκληρη στρατιά όχι απλώς από διασημότητες, από προσωπικότητες ιστορικές -προφανώς διεθνούς εκτοπίσματος- στο πελατολόγιό της.

 

 

 

Μεταξύ αυτών, το πιο classic… μουστάκι όλων των εποχών και βεβαίως εννοούμε τον Σαλβαδόρ Νταλί, τον «πατέρα της pop art» Άντι Γουόρχολ, τον Τζόρτζιο Ντε Κιρικο, του οποίου υπήρξε και δεξί χέρι, αλλά και τον δεξιοτέχνη του χορού Ρούντολφ Νουρέγιεφ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Στην ουσία είναι γλύπτρια. Γεννήθηκε στην Αθήνα, ενώ ο παππούς της Ναπολέων Σωτίλης ήταν Στρατηγός και διοικητής της 7ης Μεραρχίας που απελευθέρωσε την πόλη των Σερρών στις 28 Ιουνίου του 1913.

-Σπούδασε στην Ελλάδα και συνέχισε αποφοιτώντας από την Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπρέρα, στο Μιλάνο.

-Στα 18 παρουσίασε την παρθενική της έκθεση στο Βερολίνο, στους κύκλους της ευρωπαϊκής ιντελιγκέντσιας και χαρακτηρίστηκε «παιδί θαύμα». Εκεί συνάντησε τον δεινό Έλληνα συλλέκτη Αλέξανδο Ιόλα, που τη συνέστησε στην κρεμ ντε λα κρεμ των εικαστικών κύκλων των 60s.

-Γλυπτική, ζωγραφική, αγιογραφία μεταφράζονται στα βασικά ενδιαφέροντά της. Όλα τα μετουσιώνει σε έργα τέχνης, ενώ ξεκίνησε με τη συμβολή-καταλύτη του Αλέξανδρου Ιόλα. Με την παρότρυνση και τη στήριξή του, τα «μπούσταρε» στις διεθνείς μητροπόλεις των τεχνών – Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Παρίσι, Μαδρίτη, Ρώμη. Αυτά, χωρίς να ξεχνάει ποτέ τις ρίζες της και την Αθήνα. Συγκεκριμένα, τα έργα της εδώ και μισό αιώνα και πλέον εκτίθενται σε μουσεία και σε ιδιωτικές συλλογές ανά τον κόσμο. Ανάμεσά τους, το Museo Galleria del Premio Suzzara, το MAGA, το Museo Arte Gallarate, το Alexander Museum Palace.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Η αυτοκράτειρα της Περσίας Φαράχ, η πριγκίπισσα Μαρία Βεατρίκη και η  βασίλισσα Μαρία Χoσέ της Σαβοΐας συγκαταλέχθηκαν ανάμεσα στο τεράστιο πελατολόγιο με τη διάσημη clientele, την πελατεία της.

Σαλβαδόρ Νταλί και ο Ντε Κίρικο δώρισαν κοσμήματά της στις συζύγους τους.  Έγινε δε η βοηθός του Τζόρτζιο Ντε Κίρικο στα XXL γλυπτά που του είχε παραγγείλει ο Αλέξανδρος Ιόλας.

-Από τα έντυπα των 60s και 70s χαρακτηριζόταν «The Golden Greek».

-Μόνο εκείνην εμπιστευόταν ο Ντε Κίρικο για ρετουσάρισμα στα έργα του, λίγο πριν το χυτήριο. «Τον γνώρισα στο Βερολίνο, όταν έκανα την πρώτη μου έκθεση. Ήταν σαν οπτασία: κυματιστά μαλλιά, μεταξωτό πράσινο κοστούμι, βερικοκί πουκάμισο και γραβάτα… Κι έτσι μέσα σε 24 ώρες βρέθηκα στην καλλιτεχνική αυλή του, ανάμεσα σε όλα τα ιερά τέρατα του 20ού αιώνα» έχει δηλώσει σχετικά η Lisa Sotilis.

-Η δουλειά της γρήγορα αναγνωρίστηκε πανευρωπαϊκά από συναδέλφους της και, συνακόλουθα, απέσπασε δεκάδες βραβεία. Μεταξύ αυτών,  San Fedeb, Romazzoti, Sizzara, το χρυσό μετάλλιο της Ακαδημίας Carraro, βραβεία Gallarate, το Κύπελλο Προέδρου της Δημοκρατίας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Τις μαξιμαλιστικές, γκράντε, εντυπωσιακότατες δημιουργίες της αγκάλιασαν και σούπερ σταρ της 7ης Τέχνης, μεταξύ των οποίων η iconic Γαλλίδα Ανί Ζιραρντό, το διαχρονικό σύμβολο του σεξ Μπριζίτ Μπαρντό και η θρυλική Ιταλίδα σεξοβόμβα Κλαούντια Καρντινάλε, με την οποία έχουν ποζάρει σε λήψη… collectors’ item – εννοούμε συλλεκτική βεβαίως-βεβαίως.

-Τα κοσμήματα τα δημιουργεί για να εκτονώσει την πολύπλευρη δημιουργικότητά της.  «Τα κοσμήματα που δημιουργώ δεν είναι απλώς κοσμήματα. Σαφώς φοριούνται, αλλά είναι μικρογλυπτική, με μια ειδική τεχνοτροπία που μόνο εγώ εφαρμόζω Ήμουν η μόνη με την οποία ο Αλέξανδρος Ιόλας έκανε αποκλειστικό συμβόλαιο», έχει επισημάνει.

-Έχει περατώσει και ένα kingsize project, τη κεντρική πύλη των έξι μέτρων του Καθεδρικού Ναού του Αμμάν, κατά παραγγελία του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Διόδωρου.

-Τη δεκαετία του ’70 έκλεισε χρυσό ντιλ με τον Cartier, σχεδιάζοντας και εκτελώντας τα πλαίσια για τα περιώνυμα ρολόγια του διαχρονικού γαλλικού οίκου.

Google News icon
Ακολουθήστε την ontime24 στο Google News!