Pret-a-porter, μέρος IV: Νew York, New York, με εμπνευσμένα minimal chic σύνολα και κομψά κοκτέιλ φορέματα (εικόνες)
Το πνεύμα του αξέχαστου φωτογράφου μόδας Χέλμουτ Νιούταν κυριάρχησε στο σόου του Blumarine, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης για τη σεζόν Φθινόπωρο-Χειμώνας 2022-2023, με βελούδα και στενές γραμμές, που διαγράφουν θεϊκά τις καμπύλες. «Πάντα τον λάτρευα, ήταν από τους ήρωές μου» δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της φίρμας Νίκολα Μπρονιάνο, «ιδίως εκείνη τη λήψη του ’95, με τη νεαρή τότε Εύα Χερτζίγκοβα –που είναι κούκλα και τώρα, στα 48 της-, με ένα σατέν που αποκάλυπτε τα υπέροχα πόδια της».
Στον Marc Jacobs, το μαύρο, τα δερμάτινα και τα αντιαισθητικά χοντρά ψηλοτάκουνα (κοθόρνοι κανονικά και με το νόμο) κυριάρχησαν, ενώ όαση αποτέλεσε -άλλη μια σεζόν- η πασαρέλα του Max Mara.
O Ίαν Γκρίφιθς, επηρεασμένος από τη Σοφί Τάμπερ-Αρπ, που σχετίστηκε άμεσα με το κίνημα του Ντανταϊσμού, «μπούσταρε» τη «μαγεία. Ήθελα να αποτυπώσω στα ρούχα μας τη μαγεία της τέχνης», δήλωσε.
Αποτέλεσμα : κλασικά, λατρεμένα, μινιμαλιστικά, λιτά, απέριττα, αλλά πάντα κομψά μαύρα, άσπρα, μπεζ ρούχα –η ουδέτερη παλέτα είναι must για τον διαχρονικό οίκο-, αλλά και total yellow, κατακίτρινα μάλλινα σύνολα, προφανώς για πιο εκκεντρικές κυρίες.
Στο catwalk του Ralph Lauren, από την άλλη, το κοινό ήταν σαν να ένιιωσε déjà vu, μια αίσθηση γλυκιάς επανάληψης: ξαναταξίδεψε στον Σεπτέμβρη του 2019 όταν ο σταρ ντιζάινερ προσκάλεσε τους θαυμαστές του να μυηθούν στο «Ralph’s Club».
Για την επάνοδό του στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, αναβίωσε το living room του στην 5η Λεωφόρο, με coffee-table-books (λευκώματα λουσάτα – μιλάμε για τις πιο πολυτελείς, παραδοσιακά, εκδόσεις), ασπρόμαυρες φωτογραφίες και στιγμιότυπα που καθρεφτίζουν την καθημερινότητα στο Σέντραλ Παρκ.
Η Τζίτζι Χαντίντ έλαμψε ξανά στα minimal chic μαύρα του οίκου, ενώ το «κοκτέιλ» καρό με καρό (ήταν άλλωστε τόσο έξυπνο) και στο κορμί της αδελφής της Τζίτζι, Μπέλα Xαντίντ, ενθουσίασε κριτικούς μόδας, fashionistas και απλούς θεατές.
Στο «μέτωπο» του οίκου του Alexander McQueen οι θαυμαστές του αντίκρισαν μια εμπνευσμένη εικόνα της καθημερινότητας της Ν.Υ., με κοκέτικα θηλυκά να αποθεώνουν το δέρμα, αποτυπωμένο σε υπέροχα, «αιχμηρά» φορέματα και παντελόνια.
Στη Bottega Veneta, ο Ματιέ Μπλέιζι, ο Βέλγος με τη μακρά θητεία σε Balenciaga, Raf Simons, Maison Margiela Artisanal, Celine, αλλά και στον αμερικάνικο οίκο Calvin Klein, προτού «προσγειωθεί» στην πασασέλα της φίρμας ως διευθυντής του οίκου το 2020, ήταν αποφασισμένος να τα δώσει όλα. Και το έδειξε εμπράκτως, από πέρσι, που εκτελεί χρέη δημιουργικού διευθυντή της επιχείρησης, με τη συγκεκριμένη συλλογή. Νο 1 ατραξιόν, τα εκπληκτικά του αξεσουάρ, ιδίως μπότες και τσάντες.
Στο ίδιο τέμπο και ο Badgley Mischka, και τα βελούδα και σατέν σε υπέροχες κοραλλί, καρπουζί, ροδακινί αποχρώσεις, συνδυασμένα με καπελάκια αλά 40s, και glam κοστούμια meμε παγέτες -που σαφώς θα αγκαλιάσουν οι καλλιτέχνιδες κάθε κοπής- προαναγγέλλουν μοναδικές βραδινές εμφανίσεις.
Η Carolina Herrera αποθέωσε τη θηλυκότητα, με στράπλες cocktail κλος φορέματα, υπέροχα ταμπά, εκάιγ, μπεζ total looks και ιδιαίτερα μανίκια, με υποψίες βολάν σε μονόχρωμα, λιτά, βαμβακερά ως επί τω πλείστον και συγχρόνως τόσο σέξι κομμάτια.
Από την πλευρά της, η Anna Sui πόνταρε σε βολικά τουίντ σε γκρι, παλ ροζ και λευκά και εξίταρε.
Η δε Gabriela Hearst, με θεϊκά, μακριά, άνετα δερμάτινα, ζωηρόχρωμα κοστούμια και το super model της δεκαετίας του ’90 Άμπερ Βαλέτα, στα ανδρόγυνα μαύρα, με unisex, βολικά loafers, απογείωσε τον μινιμαλισμό, δίνοντας τα credits για την έμπνευση για την κολεξιόν στην έφηβη κόρη της.
Όσο για τον Ηelmut Lang, τα ντραπαρίσματα, το κρουαζέ, ακόμα και στα κοστούμια του, εντυπωσίασαν, από κοινού με τα δερμάτινα επίσης deux pieces του.
Τέλος, ο Tommy Hilfiger, με τη σειρά Tommy Now, απέτισε φόρο τιμής στο casual chic – ως συνήθως.