Pret-a-porter, μέρος ΙΙ: Μιλανέζικη φινέτσα και δυναμισμός σε πρώτο πλάνο (εικόνες)
«Πριν την πανδημία, η μόδα ήταν φλύαρη. Μετά, μουγκάθηκε και τώρα επιστρέφει!» Με το παραπάνω σλόγκαν, οι εγκέφαλοι της Alberta Ferretti έδωσαν το (παρα)σύνθημα και η φινέτσα απογειώθηκε στα ντεφιλέ της διεθνούς ακτινοβολίας ιταλικής μητρόπολης της μόδας, του Μιλάνου βεβαίως, στο πλαίσιο της δικής του Εβδομάδας Μόδας.
Το γκρι και τα metallics κυριάρχησαν στην παλέτα του οίκου, ενώ η Camille Miceli, για λογαριασμό του Emilio Pucci, έφτιαξε -προς τιμήν του ιδρυτή της κραταιάς επιχείρησης- τη συλλογή «La Piazzetta». Με έμπνευση από το Κάπρι, πρόταξε υπέροχα φούξια και μαύρα κομμάτια (κλου, τα μαντίλια του οίκου), με τα μοντέλα να φοράνε και βαρύτιμα χρυσά κοσμήματα.
Στο showroom του Bally στη Via Piave, πάλι, οι δημιουργίες παρουσιάστηκαν σαν να ήταν κινηματογραφημένες, με τη Γεωμετρία να κυριαρχεί σε ελλειπτικά, δωρικά «κοκτέιλ» σε κρεμ, μπεζ, μαύρο.
Oι Dolce & Gabbana ξεχώρισαν με παιχνιδιάρικα, νεανικά κομμάτια, αλλά και φαντεζί, με τεράστιους ώμους που μας ξαναταξίδεψαν στα τέλη των 80s και στις αρχές της δεκαετίας του ’90, δηλώνοντας επηρεασμένοι και από γκραφίτι, κόμικ, … άβαταρ και ουρανοξύστες!
Ο δε «πατέρας του μινιμαλισμού» Τζόρτζιο Αρμάνι -και στην πιο εμπορική του συλλογή, την Emporio Armani και στην κλασική, Giorgio Armani-, παρουσιάζοντας απίστευτα καλοραμμένα σύνολα, επίσης με βάση το μαύρο και το άσπρο, αλλά και σε ριγέ και σε καρό, απέσπασε τα περισσότερα χειροκροτήματα.
Και τα αξεσουάρ του Νο 1 σχεδιαστή, με τους μπερέδες να πρωταγωνιστούν, έκαναν το κοινό (του) να εκστασιαστεί.
O Fendi, με σικάτα κοστούμια και στενά σακάκια -και σε καρό- by Kim Jones, κέρδισε τις νεαρές fashionistas και η αγαπημένη φίρμα των τηλεοπτικών, κατά βάση, σταρ, η Genny, επανέφερε το λεοπάρ και άλλα animal prints, στην πιο κοκέτικη εκδοχή τους. Παράλληλα, το μοχέρ – σε κρεμ και λευκό!
Στο «μέτωπο» του Gucci και του Alessandro Michele, επικράτησαν τα πλεχτά και τα κροκό (στα αξεσουάρ) , ενώ ο Moschino θύμισε λίγο Gianni Versace. Για την ακρίβεια, δημιουργίες του που φορούσαν super models, όπως η Λίντα Εβανγκελίστα και η Κλόντια Σίφερ (εννοείται, σταθερά η Ναόμι Κάμπελ) στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Πλην όμως, τα προέβαλε με απλικαρισμένα, ενσωματωμένα κοσμήματα στα ταγιέρ και στα άλλα (σικάτα) κομμάτια του. Κλου, το κοστούμια του με τα κουτάλια και τα πιρούνια.
Από την πλευρά της, η «κομμουνίστρια της μόδας» Μιούτσια Πράντα ταξίδεψε το κοινό της στον Μεσοπόλεμο, «μπουστάροντας» το γκρι, αλλά και εξαιρετικά εκάιγ -και όχι μόνο- δερμάτινα, που αφορούν κάθε θηλυκό για την classic σιερά της, την Prada – όχι για τη νεανική της, τη Miu Miu.
Οι δε επικεφαλής του Tods, με βερμούδες, μαύρα oversized κοστούμια, περίτεχνα φτιαγμένες δερμάτινες μπότες ιππασίας και μούσα τους τη Τζίτζι Χαντίντ, μάγεψαν.
Τέλος, η δαιμόνια Ντονατέλλα Βερσάτσε, επένδυσε σε δερμάτινα και latex παλτό, που λειτουργούν και σαν φορέματα – ασφαλώς κατά περίπτωση. Έμοιαζαν λες κι αγκάλιαζαν κυριολεκτικά τις σιλουέτες των μοντέλων της, κερδίζοντας το κοινό της, αντικατροπτρίζοντας το μότο της – δήλωσε ότι τα ρούχα της «είναι ακαταμάχητα». Tip: Το latex, στο ντεφιλέ της, «απέκτησε» την πιο αριστοκρατική του μορφή!