Pret-a-porter, μέρος Ι: London calling, με μίνι, δερμάτινα και βελούδα (εικόνες)
London calling και περνάμε αμέσωs στην πρώτη υπέροχη συλλογή pret-a-porter της βρετανικής πρωτεύουσας, στο «Χάος» του Burberry —με τα ξεχωριστά σχέδια—, τα απίθανα δερμάτινα σε γήινους τόνους και τα καρό (του), που λατρεύονται δεκαετίες τώρα. Έπεται, η «βασίλισσα της πανκ» Βίβιεν Γουέστγουντ, που για την τρέχουσα σεζόν επαναπροσδιόρισε τη θηλυκότητα με στενές γραμμές και τεράστιους όγκους, με πυρήνα το μαύρο, το κόκκινο και την τίγρη (διανύουμε τη χρονιά της τίγρης, σύμφωνα με το κινέζικο ωροσκόπιο). Σειρά έχει η Ελληνίδα Ευτυχία Καραμολέγκου (Eftychia), που επίσης κάνει θραύση αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη με την ευφάνταστη συλλογή «Ακατανόητα φώτα» (Unfathomable Lights). Η Ευτυχία εμπνεύστηκε «από τον ωκεανό», όπως λέει χαρακτηριστικά.
Tα πολύ hot μίνι, πάλι, με τη σειρά τους, πρυτανεύουν. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι, λόγω Brexit, πολλοί είναι οι διάσημοι σχεδιαστές που παρουσιάζουν τις κολεξιόν τους σε άλλες μητροπόλεις της μόδας, ακριβώς επειδή θεωρούν πως το Ηνωμένο Βασίλειο τούς περιορίζει, πως η πελατειακή τους γκάμα εκεί , λόγω της αποχώρησης της Μ. Βρετανίας από την Ε.Ε. – επισήμως, από την 1η Φεβρουαρίου του 2020– στέκεται «εγκλωβισμένη». Μεταξύ αυτών, η κατεξοχήν οικολόγος και vegan κόρη του (Σκαθαριού) Πολ ΜακΚάρτνεϊ, Στέλλα.
Όμως, ακόμα και σε αυτό το «ασφυκτικό» πλαίσιο, η δημιουργικότητα αποζημίωσε τους fashionistas, με κλασικούς -πια- σχεδιαστές, όπως η Amanda Wakeley,που λατρεύουν οι γαλαζοαίματοι, αρχής γενομένης από την αδικοχαμένη «λαίδη Ντι», να κερδίζουν στα σημεία. Διθύραμβοι γράφτηκαν και στη μνήμη του «κακού παιδιού του Βασιλείου» του Αλεξάντερ ΜακΚουίν, που η Σάρα Μπάρτον διαδέχθηκε με επιτυχία. H Zandra Rhodes, επίσης αγαπημένη της Νταϊάνα, όπως και του αείμνηστου Φρέντι Μέρκιουρι, επένδυσε στα υπέροχα υφάσματα και στα έντονα χρώματα, ενώ ο David Koma εμπνεύστηκε από το οπαδικό πνεύμα στον αθλητισμό – ακόμα και από τους… χούλιγκαν.
Και τα αποκαλούμενα «γατοκαπέλα», συνδυασμένα με περίτεχνα φτιαγμένα δερμάτινα, πήραν το μερίδιο της «πίτας», της διαφήμισης και της πελατείας που τους αναλογεί, με υπογραφή KNWLS (Charlotte Knowles και Alexandre Arsenault), κάνοντας διάσημες που πίνουν νερό στο όνομα της φίρμας, όπως η Μπιγιόνσε και η Ντούα Λίπα, να αναφωνήσουν από χαρά. Από τον Arlington, πάλι, προήλασε το βελούδο και σε cropped εκδοχή. Ομοίως και οι μάλλινες κάλτσες (κλασικά, χωρίς καλσόν), που ήταν ξανά στη μόδα στα 90s.
Ο μυστικισμός και το layering , τα ρούχα φορεμένα πάνω σε άλλα ρούχα, πρυτάνευσαν στο catwalk του οίκου Βora Aksu, όπως και στους Erdem, Emilia Wickstead και Simone Rocha – ο τελευταίος πόνταρε εξίσου και στο μπλε ηλεκτρίκ, που και φέτος, στο Λονδίνο τουλάχιστον, παραμένει μοδάτη επιλογή! Οι Paul & Joe ανέδειξαν τους… γαλλίζοντες μπερέδες, τα φτερά και τα πούπουλα, η Temperley τα λουσάτα κοστούμια, η φίρμα Molly Goddard, το νεανικό της πνεύμα με lurex σεταρισμένα με σνίκερ και τζιν, παρουσιάζοντας κλαμπάτες, party δημιουργίες και όχι μόνο σε μίνι, αλλά και σε μίντι και σε κλος γραμμές και σε αμπίρ. Επίσης, στη δαντέλα. Ο δε Christoper Kane, σε δερμάτινα σύνολα με αιχμηρά, edgy κοψίματα, που αφορούν και τραγουδίστριες, οι οποίες επιθυμούν δυναμικές εμφανίσεις και στη σκηνή.