Νέος SUV προσανατολισμός για το επόμενο Fiat Tipo
Η Fiat ετοιμάζεται να υλοποιήσει ένα μεγάλο σχέδιο ανανέωσης των προϊόντων της στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού του ομίλου Stellantis όπου πλέον ανήκει.
Mε ορίζοντα τετραετίας μέρη του σχεδίου θα αποτελέσουν, η αναβίωση του Punto και η ολική επαναφορά του Panda ενώ το πιο χειροπιαστό προς το παρόν project θα αποτελέσει το νέο Tipo που, από το 2025, αναμένεται να μετασχηματιστεί σε SUV.
Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο επικεφαλής της ιταλικής φίρμας, Olivier Francois «αυτό που αγαπάμε στην Fiat είναι ότι ουσιαστικά έχουμε δύο αποστολές: την αστικών προδιαγραφών μετακίνηση τις προσιτές οικογενειακές προτάσεις. Το δεύτερο σημαίνει ευρυχωρία και μόνο ευρυχωρία, value for money χώρους και εφευρετικότητα όταν πρόκειται για εκείνα τα μικρά πράγματα που απλοποιούν την ζωή στα αυτοκίνητα για όλη την οικογένεια. Αναφέρομαι στο C-Segment το οποίο θα δείτε το 2025. Πρέπει να αντικαταστήσουμε το Tipo το οποίο δεν θα αντικατασταθεί από ένα ίδιο μοντέλο, ξεπερνώντας τα όρια της κατηγορίας, όπως κάνουν όλοι. Θα προσεγγίσει λοιπόν τα SUV αλλά με ένα καινοτόμο τρόπο».
Σύμφωνα με τις συστάσεις το νέο Tipo θα διατεθεί σε παγκόσμιο επίπεδο στο πλαίσιο των στόχων κερδοφορίας της Fiat και της νέας πολιτικής ενοποίησης της γκάμας της υπό τη στέγη του ομίλου Stellantis, αλλά και με δεδομένη την απήχηση που έχει η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης.
Mε δεδομένη την χρονική απόσταση που μας χωρίζει από το νέο Fiat Tipo και τις τεχνολογικές εξελίξεις που συντελούνται στους κόλπους του ομίλου Stellantis, το νέο μοντέλο αναμένεται να αξιοποιήσει ως αφετηρία τη νέα αρχιτεκτονική STLA Small η οποία θα αντικαταστήσει σταδιακά τις πλατφόρμες CMP/e-CMP.
Ο χρονικός ορίζοντας του 2025 σημαίνει επίσης, ότι σε ό,τι αφορά την Ευρώπη, το νέο Tipo εκτός από SUV θα είναι και αμιγώς ηλεκτροκίνητο μιας και όπως τονίζει ο Olivier Francois, «η φιλοδοξία μας είναι κάθε νέο μοντέλο που θα λανσάρουμε από το 2024 και εφεξής να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Και πλέον, χάρη στον όμιλο Stellantis, είμαστε σε θέση να το πράξουμε».
Όπως τόνισε ο ίδιος βέβαια η τελική απόφαση θα κριθεί και από τις τάσεις της αγοράς.
«Πρέπει να ακολουθήσουμε την αγορά, να αφουγκραστούμε τους πελάτες μας και να συνυπολογίσουμε ότι το κόστος των μπαταριών δεν μειώνεται με τον ρυθμό που θα επιθυμούσαμε. Πάντως θα είμαστε έτοιμοι εφόσον η τεχνολογία και η απαιτούμενη υποδομή το επιτρέψει» προσθέτει ο ίδιος.
Να σημειωθεί ότι το νέο Tipo έχει σχεδιαστεί να περιλαμβάνει και συμβατικές εκδόσεις στην γκάμα του ωστόσο με βάση τον παραπάνω σχεδιασμό αυτές θα κατευθυνθούν στον υπόλοιπο πλανήτη και μένει να αποδειχθεί κατά πόσο οι συνθήκες θα τις φέρουν τελικά και στην Ευρώπη ή αν αυτή θα περιοριστεί στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. ‘
«Θα έχουμε δύο αυτοκίνητα σε δύο διαφορετικές περιοχές του πλανήτη και το ένα από αυτά θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο, έχουμε τον χρόνο για επιλογές και για να αποφασίσουμε τι θα πράξουμε. Έχουμε όραμα αλλά είμαστε και πραγματιστές» κατέληξε ο επικεφαλής της Fiat.
Υπενθυμίζεται ότι το Tipo πρωτοεμφανίστηκε το 2015. Το ιστορικό υψηλό πωλήσεων σημειώθηκε το 2016 με 125.000 μονάδες. Η τρέχουσα εκδοχή του κατασκευάζεται στην Τουρκία όπου, υπάρχει αρκετός χώρος για αύξηση της παραγωγής του «νέου» Tipo με δεδομένη την μεταφορά της παραγωγής των Opel Combo και Fiat Doblo στο εργοστάσιο του Vigo στην Ισπανία.