Hi-tech δυναμική από την Alfa Romeo: Ανανεωμένες Giulia και Stelvio σε συνταγή… Tonale
Η Alfa Romeo παρουσίασε τις νέες, ανανεωμένες, Giulia και Stelvio, η διάθεση των οποίων θα ξεκινήσει μετά τα μέσα του πρώτου τριμήνου του 2023. Τα δύο μοντέλα εξελίσσονται σε επίπεδο στυλ και τεχνολογίας, με νέα εμφάνιση που τονίζουν τα Full-LED φωτιστικά σώματα και το νέο «Trilobo» και δημιουργούν μια δυνατή σύνδεση με την Tonale.
Η τεχνολογία και η συνδεσιμότητα ανεβαίνουν επίπεδο χάρη στο νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, στις αναβαθμισμένες υπηρεσίες «Alfa Connect Services», αλλά και στην εφαρμογή της τεχνολογίας NFT. Επιπλέον, παράλληλα με τις εκδόσεις Super, Sprint, Ti και Veloce, οι νέες Giulia και Stelvio θα είναι διαθέσιμες και στη νέα ειδική σειρά «Competizione» με το αποκλειστικό χρώμα Moon Light gray matte.
Το νέο «Trilobo», η σύνθεση δηλαδή της χαρακτηριστικής τριγωνικής μάσκας («Scudetto») και των εκατέρωθεν αυτής αεραγωγών, προσφέρουν ένα πιο επιθετικό, αλλά πάντα κομψό ρύγχος. Κυρίαρχο σημείο αποτελούν τα νέα «3 plus 3» φωτιστικά σώματα Full-LED Adaptive Matrix, τα οποία ακολουθούν το παράδειγμα της Tonale. Αυτό το στοιχείο ενισχύει τη σύνδεση με το νεότερο μοντέλο της γκάμας και παράλληλα φέρνει στο σήμερα θρυλικές κατασκευές της ιταλικής μάρκας, όπως η Alfa Romeo SZ Zagato και το πρωτότυπο Alfa Romeo Proteo.
Τα τρία στοιχεία των νέων φωτιστικών σωμάτων εκτός από την αισθητική αναβαθμίζουν και την απόδοση χάρη στο αυτόματο σύστημα προσαρμογής που ρυθμίζει τη δέσμη φωτισμού σύμφωνα με την ταχύτητα και τις οδηγικές συνθήκες. Την ίδια στιγμή, το σύστημα αντιλαμβάνεται την κίνηση των άλλων οχημάτων αποφεύγοντας να τα «τυφλώσει».
Πιο αποδοτικά, με μικρότερη κατανάλωση ενέργειας και πιο άνετα για τα μάτια του οδηγού, τα νέα φωτιστικά σώματα των Giulia και Stelvio αποτελούν έναν ιδανικό συνδυασμό αισθητικής και τεχνολογίας. Τεχνολογίας Full-Led είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα των δύο μοντέλων. Στην περίπτωση της Giulia καλύπτονται από σκουρόχρωμο κάλυμμα με γυαλιστερό μαύρο τελείωμα, ενώ στην περίπτωση της Stelvio με γυαλιστερό διάφανο κάλυμμα.
Έξυπνες λύσεις
Οι νέες Giulia και Stelvio εφοδιάζονται με μια σειρά νέων τεχνολογιών, οι οποίες εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο άνεσης και συνδεσιμότητας και παράλληλα την οδηγική απόλαυση που χαρακτηρίζει μια Alfa Romeo. Εντελώς νέος είναι ο πίνακας οργάνων που διατηρεί την παραδοσιακή σχεδίαση «cannocchialle» με τα δύο στρογγυλά όργανα, όμως πλέον αποτελείται από μια υψηλής ευκρίνειας και παραμετροποιήσιμη οθόνη TFT 12,3 ιντσών. Ο πίνακας έχει τρεις βασικές διαμορφώσεις: Evolved, Relax και Heritage.
Οι νέες Giulia και Stelvio εφοδιάζονται με μια σειρά τεχνολογιών που κάνουν ακόμα πιο απλή και άνετη τη συμβίωση μαζί τους. Οι υπηρεσίες «Alfa Connect Services», οι οποίες διαθέτουν και δυνατότητα αναβαθμίσεων μέσω διαδικτύου («Over the Air») προσφέρουν λειτουργίες που επιτρέπουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου (φώτα, κλειδαριές, κατάσταση συστημάτων κ.ά.) από απόσταση μέσω του κινητού τηλεφώνου του χρήστη.
Παράλληλα η τεχνολογία NFT που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο χώρο του αυτοκινήτου μέσω της Tonale είναι πλέον διαθέσιμη και στις νέες Giulia και Stelvio, προσφέροντας -εφόσον το επιθυμεί ο αγοραστής- ένα αδιάβλητο πιστοποιητικό του ιστορικού του αυτοκινήτου. Το πιστοποιητικό NFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια επιπλέον εγγύηση της κατάστασης του αυτοκινήτου κατά τη μεταπώληση, ενισχύοντας περαιτέρω την υπολειμματική του αξία.
Χάρη και στην καινοτόμα πλατφόρμα «Giorgio», οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio αποτελούν σημείο αναφοράς στις κατηγορίες τους στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Ο επαναπροσδιορισμός του σπορ χαρακτήρα, ο οποίος ξεκίνησε με την πρόσφατη παρουσίαση της Tonale, συνεχίζεται με τις νέες Giulia και Stelvio χάρη σε μια σειρά αποκλειστικών επιλογών:
Χαμηλό βάρος και ευελιξία: η δυναμική συμπεριφορά των Giulia και Stelvio υποστηρίζεται από την ευρεία χρήση πολύ ελαφρών υλικών που προέρχονται από το χώρο των αγώνων, όπως είναι το αλουμίνιο (αμάξωμα, αναρτήσεις, κ.ά.) και τα ανθρακονήματα (αμάξωμα και κεντρικός άξονας μετάδοσης).
Tεχνολογία Q4
Η μετάδοση σε όλους τους τροχούς γίνεται με τεχνολογία Q4. Σχεδιασμένη ώστε να βελτιστοποιεί την πρόσφυση με ενεργό τρόπο, η τεχνολογία Q4 συνδυάζει την αποδοτικότητα και την οδηγική απόλαυση της κίνησης στους πίσω τροχούς, με την ασφάλεια και την απόδοση ενός συστήματος μετάδοσης 4×4. Καρδιά του συστήματος είναι το ενεργό κιβώτιο μεταφοράς ATC (Active Transfer Case), το οποίο σε πραγματικό χρόνο καταγράφει τις συνθήκες και διαχειρίζεται τη ροπή σε κάθε άξονα. Το Q4 μπορεί σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς, ενώ η σχεδίαση του, εκτός από το χαμηλό βάρος, επιτρέπει ακόμα και την απαιτητική χρήση σε πίστα, χωρίς την ανάγκη ειδικού κυκλώματος ψύξης.
Επίσης υπάρχει και το μηχανικό σύστημα περιορισμένης ολίσθησης Q2. Ανάλογα με την έκδοση, διαθέσιμο είναι και το μηχανικό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ευελιξία και την πρόσφυση που προσφέρουν τα δύο μοντέλα.
Η οδήγηση μιας Alfa Romeo είναι μια ευχάριστη εμπειρία, και σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει και η αποκλειστική αρχιτεκτονική της ανάρτησης Alfa LinkTM. Στον εμπρός άξονα τα διπλά ψαλίδια συνεργάζονται με ένα εξαιρετικά άμεσο, γραμμικό και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης, ενώ στον πίσω άξονα οι πολλαπλοί σύνδεσμοι εξασφαλίζουν κορυφαία ευελιξία, απόκριση και άνεση. Διαθέσιμη στα δύο μοντέλα είναι και η ενεργή ανάρτηση AlfaΤΜ Active Suspension, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Σύστημα πέδησης IBS (Integrated Braking System): Ακόμα ένα αποκλειστικό σύστημα της Alfa Romeo, το οποίο, με εξαιρετικά χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα πέδησης, μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος και παράλληλα αυξάνει την αντοχή, ακόμα και σε εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες.
Παράλληλα με όλα τα παραπάνω συστήματα, οι νέες Giulia και Stelvio επωφελούνται από το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF με τα όμορφα, όσο και πρακτικά, paddles αλουμινίου για «χειροκίνητες» αλλαγές, αλλά και από μια πλήρη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS).
Δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας On time του Σαββατοκύριακου στις 5-6 Νοεμβρίου