Test drive στο Corolla Cross: Υβριδικο SUV από την Toyota
Όλες οι έρευνες αγοράς αυτό λένε: Τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου είναι το νέο trend, και αντιμετωπίζοντάς το ως τέτοιο όλοι οι κατασκευαστές βάζουν τα δυνατά τους να κερδίσουν το καλύτερο που μπορούν. Η Toyota δεν έβαλε απλά τα δυνατά της, αλλά και τα… καλύτερά της.
Δημιουργώντας ένα μοντέλο που, με μήκος 4.460 mm, πλάτος 1.825 mm, ύψος 1.620 mm και μεταξόνιο 2.640 mm, βασισμένο στην πλατφόρμα GA-C, έρχεται σφήνα ανάμεσα στο σπορτίφ, νεανικό CH-R και το μεγάλο κι επιβλητικό RAV4.
Κι έρχεται με το όνομα «Corolla» και την υβριδική τεχνολογία 5ης γενιάς του Prius. Έτσι, το Corolla Cross όχι μόνο ολοκληρώνει την οικογένεια δίπλα στα hatchback, Touring Sports και sedan, αλλά ολοκληρώνει και την γκάμα SUV της Toyota, τη μεγαλύτερη στην ευρωπαϊκή αγορά. Πάμε να το ανακαλύψουμε.
Διακριτικό
Με μία λέξη. Το Toyota Corolla Cross έχει μια ήπια σχεδιαστική υπογραφή με αναλογίες που υπόσχονται πολλά σε θέματα ευρυχωρίας. Η διπλή τραπεζοειδής μάσκα και τα φωτιστικά νέας γενιάς εμπρός προσδίδουν μια νότα δυναμισμού, αλλά είναι η γραμμή του και το σβήσιμο του πίσω μέρους που το κάνουν να δείχνει ένα ισορροπημένο σύνολο, χαράς ευαγγέλια για οικογενειάρχες που δεν αποζητούν φανταχτερά πράγματα, αλλά ουσία!
Το εσωτερικό προσφέρει εξαιρετική ορατότητα και ποιότητα για όλους τους επιβάτες, κάτι που στερείται το CH-R, άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια των εμπρός και πίσω επιβατών, στα όρια του RAV4, μεγάλα ανοίγματα πίσω θυρών για εύκολη επιβίβαση/αποβίβαση και χώρο αποσκευών στα 436 λίτρα. Αυτή όμως είναι μόνο η αρχή, μια κι εδώ βρίσκεται η πρώτη μεγάλη αλλαγή που αφορά τα ηλεκτρονικά και το HMI.
Πλέον συναντάμε μια παραμετροποιήσιμη οθόνη 12,3 ιντσών για πίνακα οργάνων με νέα, καθαρά γραφικά και μία ακόμα μεγάλη 10,3 ιντσών για τα multimedia, και βέβαια όλα στα ελληνικά. Η ποιότητα (πραγματική και αντιληπτή) είναι πρώτης τάξεως, σε συνδυασμό μαλακών και σκληρών πλαστικών, και συνοδεύεται από πολλές ευκολίες και τη νέα γενιά του διάσημου πλέον Toyota Safety Sense με νέα αλλά και βελτιωμένα τα περισσότερα συστήματα που το συνθέτουν. Νιώθεις πραγματικά ωραία εδώ μέσα. Αλλά πάμε να δούμε και τη μηχανολογική καρδιά του.
Σοβαρή ανανέωση
Οι Ιάπωνες μηχανικοί μάς έκαναν μια σε βάθος παρουσίαση με την οποία μάθαμε ότι τόσο το 2λιτρο σύνολο βενζίνης με το οποίο λανσάρεται τώρα το νέο μοντέλο όσο και το 1,8 που θα μας έρθει το δεύτερο τρίμηνο του 2023 έχουν δεχθεί πολλές βελτιώσεις για ακόμα καλύτερη απόδοση και αύξηση της ισχύος τους, με τον δίλιτρο να αποδίδει 111 ίππους και τον 1800άρη 94.
Προσθέστε τώρα τη βελτιωμένη ηλεκτροκίνηση. Αυτή έρχεται με νέες, πιο ισχυρές και ελαφρύτερες μπαταρίες ιόντων λιθίου (πάντα κάτω από τα πίσω καθίσματα), με το δίλιτρο σύνολο να αποδίδει συνολικά 197 ίππους και το 1,8 140 ίππους, και την κίνηση να έρχεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός επίσης βελτιωμένου συστήματος μετάδοσης.
Όμως υπάρχουν ακόμα πιο καλά νέα, καθώς το σύστημα τετρακίνησης AWD-i, το οποίο εφοδιάζει προαιρετικά και μόνο το δίλιτρο σύνολο έρχεται με έναν πανίσχυρο ηλεκτρικό κινητήρα 41 ίππων και 84 Nm ροπής που κινεί τους πίσω τροχούς να εκτοξεύει τις ικανότητες του Corolla Cross σε νέο επίπεδο.
Κρίμα που η απόσταση του πατώματος από το έδαφος είναι «μόνον» 16 cm. Ακόμη κι έτσι, όμως, με γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ικανό σε αργό ή γρήγορο τέμπο.
Οδηγώντας
Το διαπιστώσαμε αυτό οδηγώντας τόσο το γκρι προσθιοκίνητο, όσο και το λευκό τετρακίνητο μοντέλο, αμφότερα στα δύο λίτρα, σε μια πλειάδα διαδρομών στα περίχωρα της Βαρκελώνης. Το προσθιοκίνητο δε φείδεται ισχύος (0-100 km/h σε μόλις 7,6 sec), ενώ ο έλεγχος είναι πολύ καλός – απόρροια του καλού και στιβαρού πατώματος.
Πατώντας σε ελαστικά Dunlop SP Sport Maxx 050, 225/50-R18 έχει καλή ποιότητα κύλισης, ειδικά αν κινηθείτε στο πρόγραμμα Eco (υπάρχει και επιλογή Sport και Normal) με κανονικό ρυθμό, με το οποίο βλέπετε και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Η τετρακίνητη έκδοση από την άλλη ήταν απολαυστική, καθώς και δύναμη έχει (0-100 km/h σε 7,5 sec) και υψηλά περιθώρια να κινηθεί δυναμικά.
Σε κάθε περίπτωση, σπουδαίος αρωγός ήταν τα ελαστικά Michelin Primacy 4 πάλι 225/50-R18, ενώ θετικά κρίνεται και η ομαλότητα λειτουργίας των μηχανικών μερών, καθώς ο κινητήρας δεν φάνηκε να ακούγεται ενοχλητικά ακόμη και υπό πίεση (τουλάχιστον συγκριτικά με το προηγούμενο υβριδικό σύστημα 3ης γενιάς της Toyota), ενώ και το κάποτε τεμπέλικο e-CVT έχει βελτιωθεί.
Το νέο made in Japan Toyota Corolla Cross είναι φτιαγμένο από καλή πάστα. Είναι ποιοτικό, ευρύχωρο και διασκεδαστικό στην οδήγηση, με σοβαρή υβριδική τεχνολογία και αστείες καταναλώσεις. Έρχεται με μια μεγάλη γκάμα εκδόσεων και είναι σίγουρο ότι ήδη ετοιμάζεστε να κλείσετε ένα test drive, μια και το μοντέλο βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της Toyota.
Διατίθεται σε αμιγώς υβριδική έκδοση απόδοσης 197 ίππων τόσο σε δικίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις, αρχής γενομένης με την έκδοση Active Plus και εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Οθόνη πολυμέσων 10,5΄΄, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3΄΄ και ζάντες αλουμινίου 17΄΄ με τιμή στα 31.200 ευρώ και πληθώρα άλλων εκδόσεων.
Δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση της On time στις 25 Οκτωβρίου 2022