Νέα Alfa Romeo 33 Stradale: Σωστό κόσμημα που κερδίζει τις εντυπώσεις
Δεν είναι η πρώτη φορά που η ιταλική εταιρεία Manifattura Automobili Torino στρέφει το ενδιαφέρον πάνω της. Το ίδιο είχε κάνει και πριν από μερικά χρόνια όταν αποφάσισε πάνω στη βάση μιας Ferrari F430 να παρουσιάσει τη σύγχρονη εκδοχή της Lancia Stratos.
Αυτή έφτασε στα χέρια 25 τυχερών -και αρκετά πλούσιων κατόχων- που ήθελαν να έχουν στη συλλογή τους ένα μοντέλο που θα έρχεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αρχική πρόταση. Τo παραπάνω project στέφθηκε με επιτυχία και στη συνέχεια πήρε σειρά ένα αντίστοιχο που έβαλε στο «κάδρο» τη θρυλική Alfa Romeo 33 Stradale του 1967, η οποία πριν από λίγες εβδομάδες έσβησε τα 55 κεράκια στην τούρτα των γενεθλίων της.
Η αναβίωση ανήκει στη σειρά «Jewerly», και το πρώτο βήμα για την ανάπτυξή της έγινε με τους ανθρώπους της εταιρείας να ψάχνουν τα αρχικά σκίτσα τα οποία είχε επιμεληθεί ο θρυλικός σχεδιαστής Franco Scaglione. Μιλάμε για τον άνθρωπο που είχε βάλει την υπογραφή του σε αριστουργήματα όπως το Abarth 1500 Biposto του 1952. Αυτός είναι και ο λόγος που η σύγχρονη πρόταση δεν ανήκει στην κατηγορία «replica», αλλά είναι ένα μοντέλο η ανάπτυξη του οποίου γίνεται σε «λευκό χαρτί», πάνω όμως στα δεδομένα που αντλήθηκαν από ιστορικά έγγραφα της εποχής.
Κάθε πτυχή του αυτοκινήτου βελτιστοποιήθηκε χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες και το αποτέλεσμα είναι ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από πάνελ αλουμινίου. Η δύναμή της προέρχεται από έναν V8 DOHC των 2,6 lt που αποτελεί «δάνειο» από την εμβληματική Alfa Romeo Montreal και πήρε τη θέση του αρχικού V-8 συνόλου των 2,0 lt.
Όσο για τις επιδόσεις αυτές θα πρέπει να πάρουμε ως δεδομένο ότι είναι υψηλότερες σε σχέση με την original πρόταση, με τους μηχανικούς της Manifattura Automobili Torino να βάζουν το… χεράκι τους προς αυτή την κατεύθυνση.
O CEO της εταιρείας, Paolo Garela, ο οποίος έχει δουλέψει και στον Pininfarina, τόνισε πως η ομάδα του έχει εμπνευστεί όχι μόνο από τις αξίες της Alfa Romeo αλλά και από τους Ελβετούς ωρολογοποιούς, οι οποίοι έφτιαχναν στο χέρι μόλις ένα ρολόι το χρόνο, κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Αξίζει να σημειωθεί πως το αρχικό πρόγραμμα της Alfa Romeo 33 Stradale ολοκληρώθηκε με το που συμπληρώθηκαν 18 μονάδες, επειδή η εταιρεία έκρινε ότι η διαδικασία κατασκευής των αμαξωμάτων ήταν εξαιρετικά χρονοβόρα και ασύμφορη οικονομικά. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό πόσες μονάδες της σύγχρονης εκδοχής θα κατασκευαστούν. Το σίγουρο είναι ότι η τιμή τους δεν θα μπορεί να χαρακτηριστεί «προσιτή».
Δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση της On time του Σαββατοκύριακου στις 15-16 Οκτωβρίου 2022