Mercedes έπιασε τιμή 135.000.000 ευρώ!
«Σεισμό» προκάλεσε τις προηγούμενες ημέρες δημοσίευμα του hagerty.co.uk το οποίο αναφέρει πως έχουμε νέο ρεκόρ αγοραπωλησίας αυτοκινήτου και αφορά την αλλαγή ιδιοκτησίας της μία από τις δύο μονάδες της θρυλικής Mercedes-Benz 300 SLR.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή… Η ιστορία της Mercedes-Benz 300 SLR ξεκίνησε να γράφεται με τραγικό τρόπο αμέσως μετά το φρικτό δυστύχημα που συνέβη στις «24 Ώρες του Λε Μαν» τον Ιούνιο του 1955, με απολογισμό 83 νεκρούς και σχεδόν 180 τραυματίες.
Αυτό το μοιραίο γεγονός που οδήγησε τη Mercedes στην απόφαση να εγκαταλείψει τους αγώνες άφησε «κληρονομιά» στην εταιρεία δύο σασί της W196S, και μάλιστα το ένα χρησιμοποιήθηκε ως εταιρικό όχημα από τον τότε επικεφαλής του Τμήματος Δοκιμών, Rudolf Uhlenhaut, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο το όνομά του στο εμβληματικό coupe – 300 SLR Uhlenhaut Coupe.
Στο εσωτερικό του υπάρχει ένας 8κύλινδρος κινητήρας από το W196S αγωνιστικό, με τον κυβισμό να είναι ανεβασμένος από τα 2,5 στα 3,0 λίτρα. Η δύναμή του άγγιζε τους 302 PS, νούμερο πρωτοφανές για την εποχή, ενώ η τελική του ταχύτητα έφθανε στα 290 km/h. Μάλιστα κυκλοφορεί ένας αστικός μύθος που αναφέρει ότι ο Uhlenhaut είχε κάνει το Μόναχο – Στουτγκάρδη (απόσταση 230 km) σε κάτι παραπάνω από μία ώρα!
Αυτά τα δύο αυτοκίνητα παρέμειναν στη συλλογή της Mercedes και για αρκετά χρόνια πολλοί τα θεωρούσαν τα πιο ακριβά στην Ιστορία, συνεκτιμώντας τη βαριά κληρονομιά που κουβαλούν. Τυπικά το επίσημο ρεκόρ αγοραπωλήσιας ανήκει σε μια Ferrari 250 GTO που πωλήθηκε σε δημοπρασία το 2018 στο Monterey των ΗΠΑ έναντι 70.000.000 δολαρίων.
Αυτήν τη φορά το hagerty.co.uk ισχυρίζεται ότι η τιμή που έπιασε η Mercedes-Benz 300 SLR είναι σχεδόν διπλάσια και ανέρχεται σε 135.000.000€! Η πώληση έγινε στο πλαίσιο μιας μυστικής δημοπρασίας όπου συμμετείχαν λιγότεροι από 10 υποψήφιοι αγοραστές, οι οποίοι όχι μόνο είχαν τεράστιες τσέπες αλλά πληρούσαν και τα κριτήρια της Mercedes για τον «εκλεκτό» που θα έβαζε στη συλλογή του το σπάνιο αυτοκίνητο.
Στόχος των Γερμανών ήταν εξαρχής ο κάτοχος να δεσμευτεί ότι θα το προσέχει και θα το συντηρεί όπως έκαναν και οι ίδιοι όσο καιρό βρισκόταν στο Μουσείο στη Στουτγκάρδη, ότι θα το παραχωρεί όταν το ζητάνε για να συμμετέχει σε εκδηλώσεις και, τέλος, ότι δεν θα προχωρήσει στην πώλησή του.
Μέχρι στιγμής η Mercedes δεν έχει επιβεβαιώσει -αλλά ούτε διαψεύσει- το δημοσίευμα και έτσι αυτό το ρεκόρ πώλησης δεν έχει επιβεβαιωθεί επισήμως. Αν ωστόσο η πώληση έχει γίνει, τότε η εταιρεία δεν θα μπορέσει να την κρύψει και σύντομα θα μάθουμε πολλές ακόμα λεπτομέρειες.