H Lexus παρουσίασε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό RZ
Όντας το πρώτο παγκοσμίως διαθέσιμο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία (BEV) της Lexus, το νέο RZ 450e σηματοδοτεί τη μετάβαση της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση. Βασισμένο σε μια πλατφόρμα (την e-TNGA, την οποία χρησιμοποιεί και το Toyota bZ4X) ειδικά διαμορφωμένη για BEV, καθώς και ένα ελαφρύ και ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα, η Lexus έχει εξελίξει σημαντικά τις θεμελιώδεις επιδόσεις του οχήματος, επιτυγχάνοντας βέλτιστη κατανομή βάρους μέσω της ιδανικής τοποθέτησης της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα.
Πρόκειται για ένα οικογενειακό SUV που κατατάσσεται μεταξύ των NX και RX, προσφέροντας όμως εσωτερικού που πλησιάζουν πολύ περισσότερο το μεγαλύτερο RX, με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.580 χλστ. Θα κυκλοφορεί μόνο σε τετρακίνητη έκδοση, με το σύστημα Direct4 να ρυθμίζει τη ροπή σε κάθε άξονα για να ισορροπήσει την πρόσφυση κάθε τροχού, βελτιώνοντας το κράτημα στις στροφές. Το σύστημα χρησιμοποιεί δεδομένα από τους αισθητήρες του αυτοκινήτου, συνυπολογίζοντας την ταχύτητα, τις δυνάμεις G και τη γωνία του τιμονιού για να μεταδόσει την απαιτούμενη ροπή σε κάθε άξονα. Η Lexus ισχυρίζεται ότι το σύστημα μπορεί να αλλάξει από εμπρός ή πίσω κίνηση σε τετρακίνηση εντός χιλιοστών του δευτερολέπτου, πολύ πιο γρήγορα από οποιοδήποτε μηχανικό σύστημα.
Το RZ 450e διαθέτει μόνο ένα κινητήριο σύνολο 312 ίππων, (204 εμπρός, 108 πίσω) και 435 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ. έρχεται 5,6 δλ. και η τελική του ταχύτητα θα είναι 160 χλμ./ώρα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 71,4 kWh, αρκετή για περισσότερα από 400 χλμ. αυτονομίας μεταξύ φορτίσεων. Η Lexus λέει ότι στοχεύει σε τιμή κάτω των 18 kWh/100 χλμ. Ο επικεφαλής του τμήματος Ευρώπης της Lexus, Σπύρος Φωτεινός, δήλωσε ότι η εταιρεία θα εξετάσει την επιλογή δεύτερου κινήτηριου συνόλου εφόσον προσφέρει περισσότερη αυτονομία, χωρίς να θυσιάζει κάτι όσον αφορά την οδηγική εμπειρία.
Το RZ 450e παρουσιάζει επίσης το σύστημα One Motion Grip, αν και αυτή η λειτουργία θα προσφέρεται και στο bZ4X εν ευθέτω χρόνω. Πρόκειται για ένα σύστημα steer-by-wire που καταργεί τη φυσική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και εμπρός τροχών. Πιθανότατα θα προσφέρεται πιθανότατα ως προαιρετική επιλογή και παρέχει μεταβλητές αναλογίες τιμονιού που έχουν σχεδιαστεί για να διευκολύνουν τους ελιγμούς του αυτοκινήτου: σε χαμηλές ταχύτητες, η στρέψη των εμπρός τροχών από άκρο σε άκρο απαιτεί μόνο 150 μοίρες κίνησης στο τιμόνι, καταργώντας την ανάγκη για πολλαπλές περιστροφές του.
Η Lexus αναφέρει ότι το One Motion Grip συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας κύλισης αφαιρώντας κάθε ‘περιττή’ λεπτομέρεια μέσω του τιμονιού αν και το σύστημα εξακολουθεί να προσπαθεί να αναπαράγει κάποια από την κανονική αίσθηση των εμπρός ελαστικών, παρακολουθώντας τα επίπεδα τριβής και παρέχοντας στη συνέχεια ανατροφοδότηση δύναμης, με τον ίδιο περίπου τρόπο όπως ένα τιμόνι για ηλεκτρονικά παιχνίδια. Το εν λόγω τιμόνι έχει φουτουριστική εμφάνιση και συνδυάζεται με έναν ελαφρώς ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, που είναι τοποθετημένος διαφορετικά, για μεγιστοποίηση της ορατότητας. Η Lexus ισχυρίζεται ότι ο πρωτοποριακός σχεδιασμός του τιμονιού διευκολύνει επίσης την είσοδο και την έξοδο του οδηγού από το αυτοκίνητο.
Το μινιμαλιστικό, ευρύχωρο εσωτερικό επικεντρώνεται στην ενίσχυση του μηνύματος της βιώσιμης κινητικότητας και των Στόχων Ανάπτυξης της Βιωσιμότητας (SDGs) μέσω της χρήσης υλικών που προέρχονται από ειδικά επιλεγμένες πηγές. Αν και η διαμόρφωση στο εσωτερικό είναι απλή, προσδίδει αέρα πολυτέλειας χάρη στις χειροποίητες πινελιές και την προηγμένη τεχνολογία που παρουσιάζει. Επιπλέον, η καμπίνα διαθέτει πανοραμική οροφή, ενώ η άνεση των επιβατών βελτιώνεται από ένα εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα θέρμανσης για πρώτη φορά σε Lexus, διαθέτει ένα θερμαντικό σώμα ακτινοβολίας.
Στο εξωτερικό, η αναγνωρίσιμη γρίλια της Lexus αντικαθίσταται από μια καινούργια μάσκα που εστιάζει στην αεροδυναμική απόδοση, τις βελτιστοποιημένες αναλογίες και το στιλ, αντί να εξυπηρετεί τις ανάγκες απαγωγής θερμότητας ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτή η εξέλιξη εγκαινιάζει μια νέα αισθητική για τη Lexus.
Από το λανσάρισμα του RX400h το 2005, η Lexus υπήρξε πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση όσον αφορά τον τομέα των πολυτελών αυτοκινήτων. Η μάρκα θα προσφέρει μια πλήρη γκάμα BEV σε όλες τις κατηγορίες μέχρι το 2030. Πέντε χρόνια αργότερα, η Lexus επιδιώκει να επιτύχει το 100% των πωλήσεων BEV σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πηγή Motorone.gr